Ok, waarschijnlijk is dit heel simpel, maar haast is geboden. Dus kan iemand mij vertellen hoe ik van een mac adres het ipadres in een LAN kan achterhalen?
arp it is.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Ok, arp, maar het is een netwerk met meerdere switches
Die zoekt het Mac adres bij een gegeven ip-adres. Maar volgens mij bedoelt iet het precies andersom. BTW een NIC kan naar meerdere ip adressen tegelijk luisteren.
RARP dusOp dinsdag 04 juni 2002 16:33 schreef leonardo1504 het volgende:
[..]
Die zoekt het Mac adres bij een gegeven ip-adres. Maar volgens mij bedoelt iet het precies andersom. BTW een NIC kan naar meerdere ip adressen tegelijk luisteren.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Switches bijlangs en arpcache bekijken? (als ze zo slim zijn)
Of gewoon ff nmap -sP netwerk/24 (oid) en de arp table in de gaten houden of tcpdumpen.
Of gewoon ff nmap -sP netwerk/24 (oid) en de arp table in de gaten houden of tcpdumpen.
Arping is een progje dat een macadres neemt als argument, het bijbehorende IP adres opzoekt en dan pingt.
Het kan ook met arp en/of rarp, maar arping is misschien makkelijker.
Het kan ook met arp en/of rarp, maar arping is misschien makkelijker.
ff een oude topic nieuw leven in blazen, kunnen jullie iig niet zeggen dat ik de search niet heb gebruikt 
Er moet toch wil een tool zijn waar dit mee kan? (een windows tool)
Verwijderd
onder windows bestaat er ook een arp (-a).Pindakaasman schreef op 30 oktober 2002 @ 16:25:
ff een oude topic nieuw leven in blazen, kunnen jullie iig niet zeggen dat ik de search niet heb gebruikt
*wijst naar forumnaam*
Dit is toch echt meer iets voor SA.
Dit is toch echt meer iets voor SA.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()