[MB]A7V dood?

Pagina: 1
Acties:

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07
Ik heb hier een A7V liggen met een Athlon 900 mhz. Eerder deed ie zodra er stoom op de voeding kwam een "power on selftest" waarna ie weer uitging... Dit doet ie al niet meer. Nu als ik de computer aanzet hoor je alleen 1 lange bleep en dan gaat ie weer uit. Ik heb m'n proc. al laten controleren bij een lokale computerboer waar hij gewoon nog werkt dus daar aan ligt het niet.
Voordat dit alles gebeurde ben ik nog bezig geweest met een Duron 1200... Booten deed een beetje raar... kwam niet verder als bios en er bleef een vage tekst in beeld knipperen... Na die boot kwam hij automatisch in de bios setup waarna hij vastliep (in de bios)...
Draaide overigens bios 1010A.
Als de bios naar de haaien is..? hoe is dit dan te fixen? Met een andere bioschip van een andere A7V booten en dan de oude bios chip erop... en dan biosupdate?

Waaraan ligt dit en hoe te fixen... Heb namelijk op het moment geen geld... Ken wel iemand met een A7V dus kan waarschijnlijk wel aan een bioschip komen..

bvd!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:11

JWO

is het gewoon niet de beveiliging opdat je je cooler niet vergeet aan te sluiten op je mobo ? ;)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan ook een voeding probleem zijn, probeer eens een andere PSU en haal alles behalve t minimale eraf, druk ook de stekkertjes eens goed aan.

edit:

Bedoelde ook PSU niet CPU, type sneller dan ik lees ;)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• TricTrac
Andere cpu is niet nodig want hij is dus goed getest bij computerboer.... Voeding is ok... (300W).. Heb er nog 1 liggen (voeding) en daar is zelfde probleem mee.... Stekkertje van cooler is goed aangesloten...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Probeer eerst eens alles in te stellen via de jumpers..

(heb zelf ook wel eens ooit vage dingen gehad met m'n A7V133, en door de instellingen even handmatig via de jumpers te zetten ging alles weer goed!)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
heb je de bios al gereset?

• TricTrac
Gaat beetje moeilijk bij dees... zit op irri plek .. moet met draatjes and all.. maar zover ik weet heb ik 'm gereset... (paar x geprobeert)... zal dat iig nog eens proberen..

Verwijderd

je kan ook opstarten met de home toets ingedrukt. dan start hij met minimale bios instellingen op!!!! :7

• TricTrac
Doet ie niet... Vrijwel meteen na het aanzetten begint ie al te bleepen :(

Verwijderd

en je geheugen?

• TricTrac
Heb 2 reepjes van 128 mb liggen.. doet met beide precies het zelfde .. ongeacht het slot waar ze in zitten

Verwijderd

probeer gewoon zoveel mogelijk hardware eruit te halen en start alleen met je CPU, Memory en videokaart op als hij het dan nog doet kijken dan de videokaart eruit en als hij dan nog peipt moet je ff een ander mobo proberen!!!

Verwijderd

wanneer heb je voor het laatst je bios geupdate? als dat een tijd terug is kan dat het niet zijn (ff voor de zekerheid).

• TricTrac
Is al een tijd terug.... board heeft wel een paar maanden stabiel gelopen met 1010a... Met Vid. kaart eruit blijft ie piepen.... En dus verder ALLES eruit... Ander mobo? Processor werkt dus daar kan het niet aan liggen... is dus toch echt het moederboard kan niks anders bedenken iig..
Waar het mij om gaat is of ik m'n bios omzeep heb geholpen of dus toch iets hardware matig op me mobo...?

En hoe ik dat dus met die bios chip ga versieren.. heb al zitten frunniken namelijk maar krijg dat ding er niet zo 1 2 3 af..
Bios reset nogmaals een paar x uitgevoerd.... geen resultaat

edit:

er is trouwens wel een verschil tussen jumper free of jumper mode booten... in jumper free mode duurt heet aanzienlijk langer voordat die bleep komt...

Verwijderd

dan is het toch je mobo en ik weet niet of je tegenwoordig nog je bios chip eraf kan krijgen!!! en of je die las kan bestellen :?
Pagina: 1