Abonnement met nummerbehoud?

Pagina: 1
Acties:

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Net als velen heb ik ongeveer een jaar geleden de gratis Postbank telefoon gehad met o2 (Telfort) Pre-paid. Nu kreeg ik onlangs echter de volgende aanbieding onder ogen: http://www.gsmweb.nl/telfort/index_abo.htm. 120minuten per maand bellen voor maar 6?.

Nu zit ik met een paar vragen, waar ik zonder jullie hulp niet uitkom:

- Ik wil mijn nummer behouden. Hoe moet ik dat doen? Daarnaast is mijn toestel nu nog niet simlock-vrij, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen, dat kan toch na 1 jaar?
- Waar zitten de addertjes, en anders, waar halen ze die 230 ? vandaan?
- Kan je 120 minuten *gratis* bellen, of voor ? 0,18?
- Hoe zit het met piek en dal tarief, ik zie daar niets over staan?

Verwijderd

[topic=283164/1/25]

[topic=199530/1/25]
- Ik wil mijn nummer behouden. Hoe moet ik dat doen? Daarnaast is mijn toestel nu nog niet simlock-vrij, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen, dat kan toch na 1 jaar?
Dit kan GSMweb.nl voor jou regelen.
Zie bovenstaande urls
Jah, je belt 120 minuten gratis [hier zit geen sms en wap/gprs bij in]
Dat heb je niet met een abonnement :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49

Korakal

Up up up!

Op dinsdag 04 juni 2002 15:49 schreef Gaafy het volgende:
- Ik wil mijn nummer behouden. Hoe moet ik dat doen?
van de site: Nummerbehoud is mogelijk. gaat mbv nummerbehoud/simswap formulier.
Daarnaast is mijn toestel nu nog niet simlock-vrij, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen, dat kan toch na 1 jaar?
waarschijlijk niet noodzakelijk, omdat je bij telfort/02 blijft. mocht het achteraf niet lukken dan kun je altijd zelf je toestel simlockvrij maken, er zijn tegenwoordig legale manieren om dit te doen.
dat is de premie die je normaal als korting op je toestel terugziet. omdat je geen toestel erbij krijgt keren ze die premie gewoon contant uit. je betaalt dus wel iedere maand de volledige abonnementskosten maar je krijgt wel geld terug van gsmweb zodat je uiteindelijk het genoemde bedrag per maand betaalt.
zolang het binnen nederland is en naar vaste of mobiele nummers is wel (niet naar 0800/0900 nrs). pas NA die 120 minuten ga je per minuut betalen. sms valt er NIET binnen, die betaal je altijd apart (tenzij je een aparte sms bundel afsluit, zie de o2 site)
dat is er niet (ook weer NA de 120 minuten), er wordt alleen onderscheid gemaakt tussen vast of mobiel.

ik hoop dat het zo wat duidelijker is!

• Gaafy
Bedankt voor jullie reacties, maar ik kom er toch nog niet helemaal uit.
Ik weet nu wel zeker dat ik een 120 abonnement wil, maar uiteindelijk via gsmshop.nl. Nu zit ik nog met twee problemen.

- Mijn telefoon is nog "gelocked". Nu heb ik o2 gebeld, maar die weten het volgens mij ook niet. Eerst kreeg ik iemand die zei dat het dan nog niet mogelijk is, omdat het jaar eerst helemaal afgelopen moet zijn. Hij zij ook dat ik een ander nummer moest bellen. Toen ik dat belde en dezelfde vraag stelde zagen ze geen problemen.
Heeft er iemand ervaring, kan je een o2 abonnement in een gelockte (door o2) telefoon doen.

- Stel dat dit niet kan, en ik unlock hem zelf (met zo'n kabel enzo), kan ik dan mijn nummer nog behouden.
Ik heb namelijk een erg mooi nummer (06-aabbaacd), en dit wil ik hoe dan ook houden.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 16:40 schreef Gaafy het volgende:

- Mijn telefoon is nog "gelocked". Nu heb ik o2 gebeld, maar die weten het volgens mij ook niet. Eerst kreeg ik iemand die zei dat het dan nog niet mogelijk is, omdat het jaar eerst helemaal afgelopen moet zijn. Hij zij ook dat ik een ander nummer moest bellen. Toen ik dat belde en dezelfde vraag stelde zagen ze geen problemen.
Heeft er iemand ervaring, kan je een o2 abonnement in een gelockte (door o2) telefoon doen.
Binnen een jaar KAN je wel "legaal" unlocken, maar dan moetje dokken [en das niet goedkoop ;) ]
- Stel dat dit niet kan, en ik unlock hem zelf (met zo'n kabel enzo), kan ik dan mijn nummer nog behouden.
Ik heb namelijk een erg mooi nummer (06-aabbaacd), en dit wil ik hoe dan ook houden.
Jah hoor, geen enkel probleem...
T nummer zit namelijk "op je simkaart" en die laat je porteren naar je nieuwe sim.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Op dinsdag 04 juni 2002 16:40 schreef Gaafy het volgende:
helpdesks zijn :r wat dat betreft; je krijgt heel vaak verschillende antwoorden...
het is afhankelijk van of het toestel een SIMlock heeft of een GIDlock. met een SIMlock kan er alleen een kaart in van dezelfde provider, met een GIDlock alleen de origineel bijgeleverde SIMkaart. probeer het gewoon even uit met een simkaart van o2 van een kennis ofzow... als die het doet dan werkt het in principe (er kunnen in enkele gevallen ook andere oorzaken zijn waardoor het niet zou werken...). voor zover ik weet had de postbank m35 een SIMlock (en geen GIDlock).
ja geen probleem. het nummer is nl. niet afhankelijk van je telefoon maar is gekoppeld aan je simkaart. daar wordt 'ie vandaan over gezet. vergelijk maar eens; als je je simkaart in een telefoon van iemand anders stopt dan ben je toch op die telefoon op je eigen nummer te bereiken? :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Op dinsdag 04 juni 2002 16:46 schreef KzmZ het volgende:

[..]
hehe zijn we weer tegelijk :) (check ook de tijd van de 1e en 2e replys...)

Verwijderd

En telkens was ik eerder >:)

Alleen jij legt meer uit..

:P

• Korakal

Korakal

Up up up!

Op dinsdag 04 juni 2002 16:54 schreef KzmZ het volgende:
En telkens was ik eerder >:)

Alleen jij legt meer uit..

:P
baas boven baas :? :P

• Gaafy
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Ik heb net de sim-kaart van een andere telfort-prepaid erin gehad, en die deed het prima.

Samengevat (even voor de check):
- Ik hoef mijn telefoon niet te unlocken voor het telfort abonnement

Volgens jullie kan ik mijn nummer behouden, ondanks dat ik mijn telefoon nog geen jaar heb. Nu heb ik daar wat twijfels over, door dit formulier (wat ik moet invullen om mijn nummer te behouden):
http://www.gsmshop.nl/site/invulformulier_nummerbehoud.pdf

Bij het vakje "huidig mobiel netwerk" staat geen o2 of telfort.
En er is ook een vakje "minimum contract duur afgelopen" en dit is bij mij niet het geval denk ik, want ik heb mijn telefoon nog geen jaar.

Weten jullie zeker dat ik mijn nummer kan houden?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Op dinsdag 04 juni 2002 17:12 schreef Gaafy het volgende:
Samengevat (even voor de check):
- Ik hoef mijn telefoon niet te unlocken voor het telfort abonnement
yep stimmt
Volgens jullie kan ik mijn nummer behouden, ondanks dat ik mijn telefoon nog geen jaar heb. Nu heb ik daar wat twijfels over, door dit formulier (wat ik moet invullen om mijn nummer te behouden):
http://www.gsmshop.nl/site/invulformulier_nummerbehoud.pdf

Bij het vakje "huidig mobiel netwerk" staat geen o2 of telfort.
En er is ook een vakje "minimum contract duur afgelopen" en dit is bij mij niet het geval denk ik, want ik heb mijn telefoon nog geen jaar.
prepaids hebben geen minimum contracttermijn, ook al doe je het 2 dagen nadat je m hebt gekocht kan het
vraag gewoon even een simswap formulier bij o2 aan (of haal m bij een winkel waar ze o2 verkopen. ik heb ze zelf ook in de winkel liggen, dus ik weet zeker dat ze bestaan) :)
Weten jullie zeker dat ik mijn nummer kan houden?
jah :)

Verwijderd

I rest my case...

:)

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 17:12 schreef Gaafy het volgende:
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Ik heb net de sim-kaart van een andere telfort-prepaid erin gehad, en die deed het prima.
Volgens mij kan het niet, prepaid op prepaid kan wel, maar een abbo (ook al van het zelfde provider) in een gelockte mob kan niet.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 17:38 schreef yoyo_yoyo het volgende:

[..]

Volgens mij kan het niet, prepaid op prepaid kan wel, maar een abbo (ook al van het zelfde provider) in een gelockte mob kan niet.
Dat ligt er dus aan of op de telefoon een "toestellock" zit [je kunt er maar 1 sim indouwen, alleen de orginele dus]

of een providerlock [je kunt er alleen sims indouwen van dezelfde providers]

Of helemaal geen simlock natuurlijk

Maar dat was ^^ hierboven ook al gezegd.

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Op woensdag 05 juni 2002 00:22 schreef KzmZ het volgende:

[..]

Dat ligt er dus aan of op de telefoon een "toestellock" zit [je kunt er maar 1 sim indouwen, alleen de orginele dus]
Volgens mij bijna altijd dit, dit werd me ook verteld toen er nog een simlock op mijn toestel zat en ik interesse had ik zo'n "gratis" abonnement. Dat overigens prima bevalt... :)
Pagina: 1