Toon posts:

3 netwerk kaarten Chello probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik zit met een probleem.
De buurman heeft Chello en zijn broer een paar kamers verderop maakte ook al via zijn pc daar gebruik van.
Nou kwam ik er bij, en we besloten mij ook er op aan te sluiten om nog meer de chello abbo kosten te drukken.

Er zit dus 1 netwerk kaart in voor de Chello verbinding, verder zit er dus ook een kaart in om verbinding te maken met de Pc van zijn broer en nu heb ik er een netwerk kaart bij gestoken om verbinding te maken met mijn PC.

We krijgen het niet voor mekaar om internet te delen met zijn 3en via Sygate.
Ik kan wel bij zijn computer, hij kan op mijn computer en hij kan op de computer van zijn broer en vice versa, alleen zijn broer en ik kunnen niet bij elkaar op de PC, ik denk dat dit ook van doen heeft met het internet.

Ik heb bewust niet gekozen voor een Hub omdat, die veel duurder is dan 1 100mbit netwerk kaart! en 10 x zo snel als een 10mbit's hub.
Verder hoefde zijn broer dan ook geen nieuwe UTP crosslink kabel te kopen.

Nu heb ik dus voor 65 gulden een Crosslink kabel gekocht van 20 meter, maar het werkt niet!

Suggesties graag!

Verwijderd

Zou je misschien nog éém keer, duidelijk de infrastructuur van je netwerk willen omschrijven?

Zal wel aan mij liggen, maar ik lees:
3 pcs op en netwerk, met crosslinked?

Verwijderd

Ik lees: 1 pc met drie nics.
- chello
- broer
- zelf

t probleem is dat broer en hij niet op elkaars pc kunnen kijken en hij niet kan internetten.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Het zou me niets verbazen als multiport routing niet tot de mogelijkheden van Sygate behoord... Misschien dat andere software het wel kan. (Winroute?)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik zal het nog eenmaal duidelijk uitleggen.

Alex heeft Chello, en deeld dat al geruime tijd via crossed linked met zijn broer.
ik prak daar nog 1 netwerk kaart bij voor mijzelf in Alex zijn PC en krijg het internet niet op gang.

Op dit moment zijn wel wel zo ver dat ik zie dat zijn Broer zijn PC in de netwerk Workgroup staat, maar ik heb geen toegang tot de machine.

Dat multilink routing zou wel eens het probleem kunnen zijn, weet iemand ( suggestie van Winroute werd al aangedragen) een programma dat dat wel doet?!
Winroute kregen we niet binnen 5 minuten aan de praat, dus misschien opnieuw proberen..

Verwijderd

Tja, wat je zou kunnen doen is een servertje bouwen met twee netwerkkaarten. Een netwerkkaart hang je aan je Chello kabelmodem en de andere hang je aan je prive netwerkje... het een en ander instellen en klaar...

Alleen volgens mij mag bovenstaande oplossing eigenlijk niet van Chello. Gebruik van een server valt onder de noemer Zakelijk Gebruik en daar heeft Chello nog geen service voor...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Nou ff mosterd na de maaltijd...

10/100Mbit switched hub 8 poorten 175,00
1 x 20 meter UTP kabel... zeg es wat... 30,00 ?
Dat is in totaal ongeveer 200,00..

Nu heb je een 100Mbit kaart gekocht voor laten we zeggen 75,00 en een x-cable voor 69,00. Dat is ongeveer 140,00 (het rekenen gaat me niet erg goed af ;))...

Met het 200 gulden alternatief had je gewoon sygate kunnen blijven gebruiken en zat je nu al lekker te surfen. Maar helaas heb je voor de meest interessante oplossing gekozen, een multi-multihomed server...

Sorry, dit wilde ik ff kwijt...

Suc6 iig!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 23:14

iGadget

Wowsers!

Whoah... 65 piek voor een crosslinkje... wat een ontzettende afzetters. Ik bouw zo'n ding voor een geeltje... En dan maak ik nog vette winst ook =]

Magoed, denk idd ook dat je proggie geen meerdere nics aan kan.
Je hebt in principe 3 keuzes: OF je gaat voor easy, maar betaalt een beetje meer (koop een hub / switch), OF je gaat voor moeilijk maar errug wreed (bouw een linux servertje die de boel verdeelt over meerdere netwerkkaarten. Mij nog niet gelukt met meer dan 2 netwerkkaarten, magoed ik ben een onzettende prutser, dus misschien dat jij meer geluk hebt. ;) Het KAN iig wel en als het werkt is het onwijs mooi), OF je gaat door met de huidige situatie en je klooit nog weet-ik-hoelang door met peppie-windhoos software (oops, oppassen dattik niet ga flamen nu). Combinaties van mogelijkheid 1 & 2 zijn natuurlijk ook mogelijk, maar da's wel een errug dure oplossing, zou ik alleen doen als je in de toekomst nog verder wilt uitbreiden met nog meer mensen.

Aan jou de keuze...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Topicstarter
Tja, jongens. Bedankt allemaal.

Ik zal nog even uitleggen waarom ik voor deze oplossing heb gekozen.

Op deze manier had ik nl. alleen maar kosten, 1 100mbit's netwerk kaart van 35 gulden bij Mycom en 1 20 meter Crossed Link UTP kabel van 65 gulden ( 15 meter koste 45, maar het is wel een lekker dikke stevige kabel, die tegn een stootje kan )
Ik hoopte dus voor precies 100 gulden klaar te zijn, en dan zat ik ook nog eens op 100mbit ipv 10( broer heeft 10 mbit)

Ga ik dus een andere oplossing voeren, dan ben ik 2 x 65 gulden aan kabels kwijt, en een hub voor 200 gulden! ( 100mbit's ), dat is dus dik 3 x zo duur en dan zou ik zijn broer en hem ook op kosten jagen..
Het was dus 100 gulden voor mij of 100 voor zijn 3en.

Ik hoop dat het gaat werken.
Maar ben toch bang dat ik een Hubje moet gaan aanschaffen.

Wat doen 2 2dehands 20meter Crossed link UTP kabels tegenwoordig? want die heb ik dan over!
Pagina: 1