XS4ALL of Euras

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik wil binnenkort mijn huidige @Home verbinding gaan vervangen door een snelle ADSL variant aangezien ik momenteel te weinig upload capaciteit heb.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik voor Fast ADSL van XS4ALL moet gaan of voor het Home ADSL abonnement van Euras. De eerste gaat zoals bekend via MxStream van KPN en de tweede via BBned.

Bij XS4ALL krijg ik 1024kb down en 256kb upstream en bij Euras 1024kb down en 512kb upstream. Via BBned is dus sneller.

Nu de kosten (incl. BTW op jaarbasis en beiden met ethernet modem):

XS4ALL:
238 euro opstartkosten
87 euro per maand
1282 euro per jaar

Euras:
260 euro opstartkosten (160 standaard plus 100 voor ethernet modem ipv usb)
80,92 euro per maand
28,75 euro voor inbelnaam (lijkt me eenmalig)
1259,79 euro per jaar

Euras is dus op jaarbasis 22,21 euro goedkoper en biedt voor dat geld nog een dubbele upstream ook!

Beiden hebben een fair use policy dus dat maakt ook niet uit.

Nu zou je dus snel concluderen dat ik voor Euras moet gaan. Echter heb ik verder nog nooit van Euras gehoord...ik weet van XS4ALL dat ze best goed zijn en ook nogal groot en dus niet binnen de kortste keren kappen met hun diensten. Daarnaast weet ik dat het modem van het Fast ADSL pakket te tweaken is tot een pro modem en daardoor super makkelijk samenwerkt met mijn Linux server (voor mail, web en gateway functionaliteiten, vandaar dat die hoge upload handig is).

Wie heeft er ervaring met een van beide providers en pakketten en kan me adviseren? Als je meer specifieke info nodig hebt, hoor ik het wel.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Graag meer specifieke info ;)

Nee, grapje, maar ik weet dat je mails hebt gehad van die euras lui, zet die hier eens neer.

Ook misschien intressant, mail xs4all deze info eens en vraag waarom zij denken beter te zijn ;)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• MinddiggerNL
Dit is de info die ik van euras heb gekregen...van XS4ALL kan ik alles online vinden...weet alleen van ze dat normaal gesproken een account via hun binnen 18 dagen geregeld moet kunnen worden...dat is dus sneller dan bij Euras (ook wel zo handig bij een omschakeling van @Home anders zit ik zonder inet :()

> Geachte mevrouw/meneer,
>
> Zojuist werd ik door een kennis van mij gewezen op uw ADSL diensten.
> Zover
> ik kan zien bent u incl. BTW nog goedkoper dan bijv. XS4ALL terwijl de
> upstream dubbel zo hoog is! Nu heb ik nog een aantal vragen:
>
> - is de prijs van 68 euro per maand de all-in prijs? Dus zit er zowel
> het
> deel van euras in én het deel van BBned?

Jawel.

> - hoeveel bedragen de aansluitkosten wanneer ik een ADSL modem wil
> hebben en
> zelf alles aansluit?

De eenmalige installatiekosten van 160 Euro zijn inclusief een modem en
splitter die via de USB-poort aan uw computer verbonden kan worden. Voor
een meerprijs van 100 Euro kunnen wij u ook een ethernet-modem
aanbieden. Deze modems kunt u niet gebruiken als router (ze zijn voor
gebruik op 1 computer), indien u liever een router wenst horen wij dat
graag van u, dan gaan we even kijken wat dat u extra kost.

> - wat voor ADSL modem of router betreft het?

Het gaat om AlliedData modems, de router (+modem+4 poorts switch in 1)
is van E-tech.

> - Is de modem/router gehuurd of eigen bezit na aanschaf?

Eigen bezit.

> - wat is de levertermijn? Via de postcodecheck zie ik dat uw diensten
> bij
> mij leverbaar zijn.

Ongeveer 6 weken, maar dit hangt af van een heleboel factoren, onder
meer de tijd waarin KPN uw lijn beschikbaar maakt en de tijd waarin
BBNed ADSL levert op uw lijn.

> Ik wil uw ADSL abonnement evt. als alternatief voor XS4ALL Fast ADSL
> gebruiken (dit kost 87 euro per maand incl. BTW en dat is incl. het
> XS4ALL
> abbo én KPN deel). Vandaar dat ik graag wil weten wat uw alternatief
> mij in
> totaal gaat kosten en op welke punten het verschilt met de mxstream
> diensten
> van bijv. XS4ALL.

Naast de upstream die bij ons 2 keer zo groot is, is het tevens zo dat
de sharing 1 op 25 is bij ons, t.o.v. 1 op 40 bij MXstream. Tevens heeft
u de mogelijkheid om later over te stappen op een grotere pakket, die
MXstream niet in haar assortiment heeft.

Edit: Vooral die modem die ze gebruiken zegt me totaal niets...zal wel niet te tweaken zijn...weet niet of dat zo erg is, maar ik wil zonder teveel gepiel alles aan de praat krijgen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik vind (persoonlijk) dat bbned nog veel opstart/kinder problemen heeft.

Dat wil zeggen dat het niet helemaal lekker loopt met de levering incombinatie met kpn. Ze hebben ook nog niet over linesharing.

En over die provider waar je het over heb heb ik nog niks gehoord en Xs4all is een provider die al sinds 1993 bestaat.

Dus het komt eigenlijk neer op de keuze of je zekerheid wil of niet. Tuurlijk xs4all zal vast ook wel zijn dingetjes hebben gehad, maar over het algemeen is dat een goeie stabiele provider.

Dus mijn advies.. Als je toch bbned wil ga kijken bij Cistron (daar heb ik persoonlijk al meer vertrouwen in als dat bedrijf wat jij noemt) en ik zou toch als je meer zekerheid wil ga naar xs4all.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Ze (Euras) hebben wel interessante pakketten. Nee ook nooit van gehoord.

(toch heb ik meer vertrouwen in XS4ALL)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• itsme
  • Niet online
Ik heb er dus ook nog nooit van gehoord.

Wat is linesharing btw, ik neem aan dat als ze dit niet ondersteunen er een 2e analoge/digitale lijn moet worden aangelegd?

Overigens is de topic titel niet optimaal, kan er niet ADSL ISP bij worden gezet?

w00t! dit is post 1500 :D

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• MinddiggerNL
Op dinsdag 04 juni 2002 15:49 schreef [Airwolf] het volgende:
Oh ja zie je...dat wist ik dus al niet. Ik vind het ADSL gebeuren sowieso onoverzichtelijk...bij @Home heb je 1 partij en bij ADSL veel teveel mijn inziens wat het maken van een keuze er niet makkelijker op maakt.
Dat wil zeggen dat het niet helemaal lekker loopt met de levering incombinatie met kpn. Ze hebben ook nog niet over linesharing.
Dit geeft de postcode check bij Euras aan: Tevens is linesharing beschikbaar. Dat moet dus kunnen...ik heb nog geen mxstream dus KPN hoeft met die switch al niet moeilijk te doen (heb nl. vaker gelezen dat ze dat wel eens doen als je van tevoren via mxstream ADSL had).
En over die provider waar je het over heb heb ik nog niks gehoord en Xs4all is een provider die al sinds 1993 bestaat.
Ik heb ook nog niet eerder van Euras gehoord...kreeg dat adres van een kennis: www.euras.nl
Dus het komt eigenlijk neer op de keuze of je zekerheid wil of niet. Tuurlijk xs4all zal vast ook wel zijn dingetjes hebben gehad, maar over het algemeen is dat een goeie stabiele provider.
Dus mijn advies.. Als je toch bbned wil ga kijken bij Cistron (daar heb ik persoonlijk al meer vertrouwen in als dat bedrijf wat jij noemt) en ik zou toch als je meer zekerheid wil ga naar xs4all.
Zoals gezegd heb ik de verbinding nodig om mijn website te serven dus kan ik me een onstabiele verbinding niet permitteren...wat dat betreft zou ik dus zelf nu ook liever voor XS4ALL gaan, maar de extra upstream trekt me ook wel aan eigenlijk :)

• MinddiggerNL
Op dinsdag 04 juni 2002 15:59 schreef its_me het volgende:
Wat is linesharing btw, ik neem aan dat als ze dit niet ondersteunen er een 2e analoge/digitale lijn moet worden aangelegd?
Jip klopt...maar dat wordt bij mij dus ondersteund dus dat levert geen probleem op.

Waar het mij gewoon om gaat is de stabiliteit van het netwerk en de ervaringen met deze provider...daarnaast vind ik het modem belangrijk; zoals gezegd is het xs4all modem na tweaken ideaal voor mijn situatie.

Enige minpuntje aan Fast ADSL vind ik de nog relatief lage upstream...ik hoop dat dat genoeg is voor 2 websites.

w00t! dit is post 1500 :D
Hebbie me ingehaald?

• MinddiggerNL
Cistron is 1 euro per maand duurder dan Euras maar heeft een datalimiet van 20Gb/mnd. Dat is op zich meer dan genoeg maar bij de andere providers is dat dus niet zo (althans bij die twee waar het hierom gaat niet).

De aansluitkosten bij Cistron zijn net als bij XS4ALL 238 euro, echter heb ik het idee dat ik bij Cistron dan nog eens zelf een modem moet kopen terwijl dat bij XS4ALL inbegrepen is...of zie ik iets over het hoofd?

Volgens mij is ondanks de hogere upload via BBned mxstream toch de beste optie momenteel...of kan iemand me overtuigen van het tegendeel? :)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 04 juni 2002 16:16 schreef timothee het volgende:
Cistron is 1 euro per maand duurder dan Euras maar heeft een datalimiet van 20Gb/mnd.
100 gb

• MinddiggerNL
Op dinsdag 04 juni 2002 17:04 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

100 gb
Iets verder kijken:

1024 1024 kbps 512 kbps 20 GB € 69,- € 759,-

20gb dus bij een vergelijkbaar abonnement als euras of xs4all!

• MinddiggerNL
Niemand meer iets zinnigs hieraan toe te voegen? :'(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

Crazy D

I think we should take a look.

Op m'n werk hebben we adsl, dat ding heeft er nog nooit merkbaar uitgelegen.
Thuis heb ik Cistron (ook Bbned), is welliswaar een heel stuk sneller (ik heb de 2-8mbit) maar ikzelf heb ondertussen wel een paar storingen erop zitten. En of dat nou uiteindelijk een kpn of bbned probleem is boeit niet zo... ik zat per saldo zonder... en bij xs4all zit je wat dichter bij de bron zeg maar, ik moest via cistron naar bbned naar kpn... en dan nog eens de stroeve samenwerking tussen bbned en kpn...
Maar ja een vriend van me ongeveer 15ms 1km hier vandaan heeft nog geen enkel probleem gehad...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik heb zelf met cistron nog geen enkele storing gehad, het werkt hier perfect. Dus eigenlijk werkt bbned heel erg goed ;) Euras is wel lekker goedkoop, maar ik denk dat ervaring ook wel een rol speelt. Ik zou zelf gewoon toch voor bbned gaan, want ik heb het persoonlijk toch wel met KPN gehad. Maar goed, dat is mijn mening.

• MinddiggerNL
Komt er dus op neer dat ik beter kan vragen wat ik beter kan nemen...Cistron of XS4ALL?

Cistron is 1 euro per maand duurder dan Euras, maar nog altijd goedkoper dan XS4ALL. Enige minpuntje is dat ze een datalimiet van 20gb hebben, hoewel dat natuurlijk ruimschoots genoeg is.

Ik weet het niet...iemand ervaring hier met Cistron en een Linux gateway?

• Glabbeek
  • Laatst online: 11-08 14:35

Glabbeek

Dat dus.

Via een whois op Euras.nl kom ik uit op www.qweb.nl. Dit staat op de site:
Na een succesvolle fusie van networXolutions en EURAS Internet Services zijn we momenteel bezig met het opzetten van een nieuwe site voor het uit de fusie ontstane Qweb Internet Services. Zolang deze site niet beschikbaar is kunt u onze voormalige sites bezoeken. Voor meer informatie kunt u mailen naar: info@qweb.nl

En zo is het maar net.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Idd hier heb je gelijk in ! Ik heb zelf ook ruim 1.5 maand moeten wachten van de overstap van xs4all naar cistron.

*offtopic.
De reden dat ik ben over gestapt is, dat ik meer snelhied wilde. Ik ben dus zeer tevreden over xs4all maar dus ook over cistron. Geen storingen en snelle service bij de helpdesk.
Op dinsdag 04 juni 2002 15:49 schreef [Airwolf] het volgende:

• MinddiggerNL
Op dinsdag 04 juni 2002 23:38 schreef Glabbeek het volgende:
Via een whois op Euras.nl kom ik uit op www.qweb.nl. Dit staat op de site:
[..]
Dus??

• MinddiggerNL
Op dinsdag 04 juni 2002 23:53 schreef Redleg het volgende:
Idd hier heb je gelijk in ! Ik heb zelf ook ruim 1.5 maand moeten wachten van de overstap van xs4all naar cistron.

*offtopic.
De reden dat ik ben over gestapt is, dat ik meer snelhied wilde. Ik ben dus zeer tevreden over xs4all maar dus ook over cistron. Geen storingen en snelle service bij de helpdesk.
[..]
M.a.w....ik kan ze beiden nemen als ik een stabiele inetverbinding wil?

Dan nog blijft mijn vraag staan hoe het met het modem van cistron zit...wanneer ik xs4all neem weet ik dat alles als een tierelier gaat werken, maar omdat ik bij cistron of euras dubbel zoveel upstream krijg overweeg ik dat nog...tenzij iemand me kan aangeven dat ik i.c.m. linux beter voor xs4all kan...dan twijfel ik niet meer :)

BTW..ik stap over van @Home op ADSL...dus heb geen gezeik met KPN over afsluiten van iets, alleen wellicht over te traag aansluiten!

• itsme
  • Niet online
Al eens van edit gehoord? :? :+ ;)

Ik zou voor xs4all gaan, alles is daar net wat transparanter, ook zijn alle voorwaarden bekend. En je krijgt er een antivirus bij :+ ;)

Mij bevalt xs4all in elk geval uitstekend, en ook het modem is makkelijk aan te sluiten op linux. Bij cistron weet ik dat niet.
Welk modem krijg je daar?

• MinddiggerNL
Op woensdag 05 juni 2002 09:08 schreef its_me het volgende:
Al eens van edit gehoord? :? :+ ;)
Jazeker, maar hoe moet ik twee replies van twee verschillende personen quoten in 1 reply van mezelf?[quote]
Ik zou voor xs4all gaan, alles is daar net wat transparanter, ook zijn alle voorwaarden bekend. En je krijgt er een antivirus bij :+ ;)]/quote]

Geweldig...ja voor die virusscanner doe ik het zeker :) Op de server zit al een gratis virusscanner en voor mijn clients heb ik al een officiële Nortan AV licentie. Dus dat trekt me toch niet echt over de streep :p
Mij bevalt xs4all in elk geval uitstekend, en ook het modem is makkelijk aan te sluiten op linux. Bij cistron weet ik dat niet.
Ja dat is nu juist waar het me om gaat maar waar nog niemand me een zinnig antwoord op gegeven heeft.
Bij Cistron kun je van deze twee modems gebruik maken:

- Allied Data Copperjet (Ethernet versie) -> volgens mij is dat dezelfde als bij Euras

- Lucent Cellpipe

• Crazy D

Crazy D

Op woensdag 05 juni 2002 09:08 schreef its_me het volgende:
De echte termen weet ik niet, maar adsl via bbned is net zoals kabel.. prop een kabel vanaf de modem in je nic, zorg ervoor dat de ook een kabel met de buitenwereld hebt aangesloten, en gaan :) Geen vage inbelscriptjes of whatever... stroom op je nic == internet verbinding.

Exact expert nodig?

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op woensdag 05 juni 2002 10:11 schreef timothee het volgende:
Bij Cistron kun je van deze twee modems gebruik maken:

- Allied Data Copperjet (Ethernet versie) -> volgens mij is dat dezelfde als bij Euras
Hier ook CistroN-klant (512/256) en dat bevalt perfect. Het modem werkt ook prima, het moet bij CistroN ingesteld worden als bridge (wordt bij CistroN al voor je gedaan). Ik gebruik het in combinatie met een Draytek Vigor 2200e en dat werkt als een tierelier. :)

Voor zover ik weet is het Allied Data-modem gewoon een standaardmodem dat door bbned wordt geleverd. Vandaar dat je het bij veel (alle?) bbned-providers terugziet.

Ik heb vrij lang moeten wachten op mijn aansluiting (ruim 7 weken) en dat was natuurlijk tamelijk frustrerend, maar nu het draait ben ik heel tevreden: bijna geen storingen, en als er toch een storing optreedt wordt die heel snel opgelost.

• MinddiggerNL
Op woensdag 05 juni 2002 10:46 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

De echte termen weet ik niet, maar adsl via bbned is net zoals kabel.. prop een kabel vanaf de modem in je nic, zorg ervoor dat de ook een kabel met de buitenwereld hebt aangesloten, en gaan :) Geen vage inbelscriptjes of whatever... stroom op je nic == internet verbinding.
Oh...kijk dat zou voor mij dus al een heel groot voordeel zijn! Ik heb nu @Home en moet op de Linux server dus gewoon instellen dat ie verbinding maakt en zich identificeert middels de hostname (het cp nummer). Gaat het bij Cistron/BBned op dezelfde manier? Dat zou mooi zijn...xs4all werkt ook makkelijk maar dan moet ik de modem tweaken wil ik geen inbelscriptjes hoeven gebruiken.

Als het daadwerkelijk zo is dat je via BBned/Cistron gewoon eenzelfde config kunt gebruiken als bij @home, dan kies ik daar natuurlijk voor :)
Iemand die dit kan bevestigen?

Edit: ff een vraagje...die AlliedData ethernet modem zit toch wel inbegrepen bij dat pakket voor de aansluitkosten a 238 euro bij Cistron? Zo niet, dan wordt het wel erg kostbaar.

• Redleg
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik denk persoonlijk dat de Allied Data Copperjet (Ethernet versie) geen problemen met linux zal hebben. Cistron/bbned maakt gebruik van bridge... Dus je stelt je ethernet kaart op dhcp in, modem aan, pc aan en het werkt. Dus je hebt geen inbel connecties en dergelijke.

Ik werk zelf met mijn oude modem van xs4all een alcatel ethernet versie dus.

• itsme
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 10:11 schreef timothee het volgende:
Jazeker, maar hoe moet ik twee replies van twee verschillende personen quoten in 1 reply van mezelf?
[behulpzaammodus]
Ik zie onder mn reply vensertje alle posts staan, bij elke post zit een quote knopje, als ik daar op klik voegt ie in t edit venster de tekst tussen quotes toe. Maar dat moet je instellen in je instellingen.

Mocht je dat niet zien, klik dan op quote, copier de tekst daar, ga terug, klik op edit en paste t daar weer ;)

Goed he ;)
[/behulpzaammodus]

• MinddiggerNL
Op woensdag 05 juni 2002 11:07 schreef Redleg het volgende:
Ik denk persoonlijk dat de Allied Data Copperjet (Ethernet versie) geen problemen met linux zal hebben. Cistron/bbned maakt gebruik van bridge... Dus je stelt je ethernet kaart op dhcp in, modem aan, pc aan en het werkt. Dus je hebt geen inbel connecties en dergelijke.

Ik werk zelf met mijn oude modem van xs4all een alcatel ethernet versie dus.
Hmm...dat is dus inderdaad hetzelfde als bij @home...dat is wel relaxed. Identificeer je je bij BBned dan ook via een hostname?

Enne kan nog ff iemand me zeggen of die modem in de setupkosten zit?

• MinddiggerNL
Op woensdag 05 juni 2002 11:40 schreef its_me het volgende:

[..]

[behulpzaammodus]
Ik zie onder mn reply vensertje alle posts staan, bij elke post zit een quote knopje, als ik daar op klik voegt ie in t edit venster de tekst tussen quotes toe. Maar dat moet je instellen in je instellingen.

Mocht je dat niet zien, klik dan op quote, copier de tekst daar, ga terug, klik op edit en paste t daar weer ;)

Goed he ;)
[/behulpzaammodus]
Aha...ja ik heb het ook zo ingesteld dat ik alle voorgaande replies kan zien maar het was me nog niet opgevallen dat die quote knoppies er stonden dat ze dan werden gequote in dezelfde reactie :)

Verwijderd

Ik heb ze net opgebeld. Aansluitkosten zouden ongeveer 100 euro zijn. Dit is zonder usb modem.

Alleen wilden ze niet zeggen wat ongeveer de fup zou zijn. Ik wil niet dat ik word afgesloten als ik 20 gieg per maand donwload en hun dat niet onder fup zien.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

een vriend van mij heeft een x de proef op de som genomen:

die heeft elke dag van de maand 1 gig gedownload. dat maakte dus een totaal van 31 gig/maand, en hij heeft er nooit iets over gehoord. hij had/heeft ADSL basic met XS4all als provider (net als ik, muhaha :9 )

Edit: :r bij Planet :r hanteren ze d8 ik een limiet van 30gig/maand.

www.google.nl

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 07 juni 2002 18:35 schreef CRaZy_MaRK het volgende:
die heeft elke dag van de maand 1 gig gedownload. dat maakte dus een totaal van 31 gig/maand, en hij heeft er nooit iets over gehoord. hij had/heeft ADSL basic met XS4all als provider (net als ik, muhaha :9 )
Woei :P
Nou vind ik 31Gb niet zo schokkend eigenlijk, ook niet als de fup 20gb zou zijn. Ik denk (mjah das een aanname) dat je pas echt "gevaar loopt" als je consequent iedere maand met een Gbtje of 20-30 over je fup heengaat. Een maandje iets teveel is niet zo'n probleem lijkt me. Bij Chello ben je ook niet de lul als je 1 maand 50Gb download... al die "shit 5Gb" mensen zijn ook de mensen die 100 of meer Gb per maand binnen haalden...

Exact expert nodig?

Verwijderd

heb je de mogelijkheid tot eweka/tweakdsl of cistron ( of een van de andere "grote" aanbiedrs) neem dat dan voor dat € 10,= tje meer, als je toch voor de fast wilt gaan.

• MinddiggerNL
Op vrijdag 07 juni 2002 19:00 schreef DraiC het volgende:
heb je de mogelijkheid tot eweka/tweakdsl of cistron ( of een van de andere "grote" aanbiedrs) neem dat dan voor dat € 10,= tje meer, als je toch voor de fast wilt gaan.
Kun je ook uitleggen hoezo? TweakDSL is net pas begonnen dus zo groot kunnen die nog niet zijn...dan lijkt me Cistron een beter alternatief.

Verwijderd

Of een van de grote aanbieders.
btw, Tweakdsl kan wel wat klandizie gebruiken, dacht ik zo ;)
(en hoe minder mensen bij Cistron, hoe beter het voor mij is >:)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 19:00 schreef DraiC het volgende:
Eweka moet ik dan 6 maanden wachten :(

Tweakdsl doe ik ook niet te weinig ervaring {sorry tweakers :) )

Cistron dat is een mogelijkheid

maar ik wacht nog wel even op xs4all

• MinddiggerNL
Euhm...mensen, kunnen jullie me zeggen hoe het met de setupkosten en modemaanschaf zit bij xs4all en cistron?

Ik zie dat zowel xs4all als cistron zich 238 euro voor de setup rekenen, maar is dat incl. de ethernet modem?

Lijkt me wel van belang anders wordt het nog erg duur!

Indien bij beiden de modem er al in zit, dan is cistron op jaarbasis goedkoper dan xs4all!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Eweka biedt voor 11 euro minder dan Euras etzelfde abonnement per maand.
Misschien een overweging die je kan maken...

• RetepV
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Bij XS4ALL krijg je MXStream en dat werkt met een VPN. Het grote probleem daarmee is geloof ik dat er bij KPN een firewall staat en jij niet alles kan. Maar het fijne weet ik er niet van :).

Ik was ook op zoek naar info over Euras. Ze hebben een hele goeie deal.

Bij Cistron komt bijd die EUR 235 nog wel even de prijs van een ethernet modem, en Cistron levert alleen prijzige modems. Pas dus op.

Nog een opmerking: ik was van mening dat ze bij Euras een upload en download limiet van 50Gb/maand hanteerden. Meer dan zat, maar het is dus geen fair-use. Ik had dat van één of andere website, maar kan er bij Euras verder niets meer over vinden.

BBNed kan wel linesharing aan, ook over ISDN. Ik heb nu zelf ISDN, maar ik ga wel terug naar PSTN: ik heb weinig zin om de KPN te spekken met dubbele abonnementskosten.

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Hier mijn e-mail wisseling met Euras (ik moet zeggen dat hun helpdesk snel reageert, maar ja, ik ben nog geen abonnee, dus mij moeten ze natuurlijk nog binnenhalen :)):
> Onderwerp : Meer informatie over ADSL
>
> Anders :
>
> Opmerkingen :
>
> Goedendag. Ik was mezelf aan het informeren over een ADSL
> aansluiting, en jullie aanbod zag er in principe prima uit.
>
> Echter, ik kan nergens iets vinden over de leveromvang van
> het pakket. Ik ben vooral geïnteresseerd om te weten of bij
> die EUR 170 aansluitkosten ook een ADSL modem inbegrepen is.

Jawel, dat is inclusief een USB-modem.

> Ook kan ik geen informatie vinden over linesharing (dwz. of
> ik een aparte telefoonlijn moet aanvragen of niet).

Als u de postcode-check doet ziet u of er linesharing beschikbaar is of
niet.

> Ik zie wel dat jullie gebruik maken van BBNed, en BBNed levert
> linesharing op mijn postcode. Ik neem dus aan dat jullie
> aan linesharing kunnen doen.

Jawel.

> Ook zie ik in de prijslijst
> 'meerprijs ethernet modem' staan, dus ik neem ook aan dat
> voor die EUR 170 een USB modem wordt meegeleverd.

Klopt.

> Ik zou echter toch graag willen weten of mijn aannames kloppen.
>
> Groeten,
>
> Peter

--
Met vriendelijke groet,

Yavuz Aydin
Qweb Internet Services
(Euras, Snelhosting, NetworXolutions en W3b zijn geregistreerde
handelsmerken van Qweb Internet Services)
> Onderwerp : Meer informatie over ADSL
>
> Anders :
>
> Opmerkingen :
>
> Goedenmiddag weer!
>
> Ik had nog een vraagje over de ADSL abonnementen. Ik zie
> bij een aantal abonnementen het woordje 'beveiligd' staan,
> maar ik kan nergens vinden wat die beveiliging dan in zou
> houden. Als die beveiliging bijvoorbeeld uit een firewall
> bestaat, zou die in de weg kunnen zitten van eventueele
> FTP of andere servers...

Het is inderdaad een firewall, en die wordt bij ons ingesteld. U kunt
aan ons doorgeven welke poorten u dan open wilt hebben, zodat wij die
open kunnen gooien. Als u lokaal een firewall gaat draaien raad ik de
beveiligde versies af, ze hebben vrij weinig nut in dat geval.

> Voor de rest een prima site hoor :-). Alleen is de informatie
> over ADSL wat karig.

;-)
Ben ik het mee eens. Maar ADSL is ook niet onze core-business, we willen
ook een aparte site opzetten voor alleen ADSL maar door drukte zijn we
er nog niet helemaal aan toe gekomen.

> Groeten,
>
> Peter de Vroomen

--
Met vriendelijke groet,

Yavuz Aydin
Qweb Internet Services
> Hi Yavuz,
>
> ['beveiligd']
> > Het is inderdaad een firewall, en die wordt bij ons ingesteld. U
> kunt
> > aan ons doorgeven welke poorten u dan open wilt hebben, zodat wij
> die
> > open kunnen gooien. Als u lokaal een firewall gaat draaien raad ik
> de
> > beveiligde versies af, ze hebben vrij weinig nut in dat geval.
>
> Aha, nou is er alleen het probleem dat ik 512/256 snel genoeg vindt,
> maar
> juist voor Home ADSL 512/256 er geen onbeveiligd account is. Betekent
> dat
> dat die niet in de lijst op de website is opgenomen of dat het voor
> deze
> versie niet mogelijk is om een onbeveiligd account te krijgen?

Niet mogelijk :(

> Ik ga zelf een Linux firewall met een FTP server (geen anonymous FTP,
> het is
> voor mij persoonlijk) draaien namelijk. Ook wil ik af en toe wat
> online
> games kunnen spelen zonder steeds contact met jullie op te hoeven
> nemen.

Nou, als u aangeeft dat u poort 21 open wilt hebben doen wij dat. En
voor de online spelletjes kunt u eventueel een poort-range op te geven.
En in het ergste geval gooien we gewoon alles open, en draait u zelf de
firewall...nadeel is natuurlijk dat u betaald voor een dienst waar u
geen gebruik van maakt in dat geval.

> Groeten,
>
> Peter de Vroomen

--
Met vriendelijke groet,

Yavuz Aydin
Qweb Internet Services

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Al met al was ik dus bijna over, en wilde ik alleen niet een early-adopter zijn :).

Macbook Pro

Pagina: 1