One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik heb dit ook wel eens met Debian gehad, komt omdat er vermoedelijk ergens een bitje is omgepleurt in het fs. Het gekke overigens is dat in jou fstab helemaal geen errors=remount-ro voorkomt... (misschien dat dit tegenwoordig standaard behaviour is voor ext3)
[edit]dit kan idd met tune2fs ingesteld worden
[edit]dit kan idd met tune2fs ingesteld worden
Verwijderd
Wat de oorzaak is zou ik niet weten. Wellicht dat je log daar meer info over kan geven. Je kunt je harddisk remounten zonder te herstarten normaal gesproken. Commando:
mount -o remount,rw <mountpoint>
Ja, dat had ik geprobeerd, maar dan zegt ie dat device busy is.Op dinsdag 04 juni 2002 15:55 schreef janjanjansen het volgende:
Wat de oorzaak is zou ik niet weten. Wellicht dat je log daar meer info over kan geven. Je kunt je harddisk remounten zonder te herstarten normaal gesproken. Commando:
Ik heb wel samba aanstaan voor die disk, maar op dat moment is er geen connectie daar naar toe.
die disk is ook nooit aangeweest tijdens een crash, dus schrijffouten zal ie wel niet hebben.
Tis een maxtor met een enorme koeler erboven, dus zeer koel
In mtab staat /dev/hdh1 /mnt/download ext3 rw,noatime 0 0
zelfde volgen mount (geen extra opties)
df zegt dat ie nog 47 GB vrij heeft.
tja... wat kan ik nog meer uitzoeken?
op het moment dat ie opeens ro is geworden was Gftp iets aan het wegschrijven daar naar toe.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Inconsistentie in je fs betekend nog niet dat je schijf kapot is he
Run voor de gein eens e2fsck (moet mogelijk zijn op ext3 toch?)
Dat lijkt me niet zo'n best plan als dat ding gemount is (alhoewel, RO maakt het al beter). Je kunt eens 'lsof +D /mijn/mountpoint' draaien, dan zie je welke processen er daar allemaal bestanden hebben geopend. Die processen er even uitschoppen en vervolgens is als het goed is je buzy-melding wegOp dinsdag 04 juni 2002 16:24 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Inconsistentie in je fs betekend nog niet dat je schijf kapot is heRun voor de gein eens e2fsck (moet mogelijk zijn op ext3 toch?)
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Pagina: 1