Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Router okay..
je hebt dus routers met ingebouwde firewall en dhcp server..etc etc..
ik zoek dus een router met ingebouwde mailserver, misschien dat het zo duidelijker is
FF denken joh
je hebt ook, hubs met hardeschijven erin (kleine fileserver dus)Op dinsdag 04 juni 2002 15:08 schreef KillerAce_NL het volgende:
Hoe wil je dat doen dan? Weet je wel wat een mailserver allemaal doet? Wil je dat allemaal in een klein kastje hebben ? Hou zou het dan zitten met uitbreidbaarheid, andere mailserver software ? backup trekken van je mailserver ?
FF denken joh
dus ik d8 dat moet vast ook wel met de mail kunnen
Modem met daarbij harddisk. Via http te configureren.
Weet niet of zoiets er ook is met een router funktie
Er zal ongetwijfeld wel een "exoot" (japanners maken de raarste dingenOp dinsdag 04 juni 2002 15:13 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
je hebt ook, hubs met hardeschijven erin (kleine fileserver dus)
dus ik d8 dat moet vast ook wel met de mail kunnen
Oftewel:
Je eindigt met een veel te duur ding waar je geen *** mee kunt.
Verwijderd
Wat betreft hardware matige mail server ????? Dat bestaat niet je moet daar gewoon een redelijke computer voor nemen met wat opslag capaciteit. Hoe snel en hoeveel GB's ligt eraan hoeveel gebruikers er aan gehangen worden.
??????????????Op dinsdag 04 juni 2002 15:27 schreef mad_maxz het volgende:
Tja ... koop gewoon een hardware matige router van Cisco (of 3com) heb je een goede router.
Wat betreft hardware matige mail server ????? Dat bestaat niet je moet daar gewoon een redelijke computer voor nemen met wat opslag capaciteit. Hoe snel en hoeveel GB's ligt eraan hoeveel gebruikers er aan gehangen worden.
Zoiets bestaat wel.
Verwijderd
Hardware heeft op het gebied van configureerbaarheid zeker een stuk minder opties (je bent toch gebonden aan de firmware die de fabrikant meelevert). Zet gewoon een *nix bakje neer met een mailserver, veel cheaper en veel meer te configge, en het scheelt een hoop zoeken
Verwijderd
ofzo?
nee zoiets zoek ik niet..Op dinsdag 04 juni 2002 15:39 schreef jeanpaultje het volgende:
Bedoeld hij niet toevallig een "Mailserver out of the Box" a la http://www.linunet.com/produkte_linuxserver_mailserver_ootb.html
ofzo?
het gaat maar om een usertje of 10.. klein bedrijf dus
freesco!!Op dinsdag 04 juni 2002 15:42 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
nee zoiets zoek ik niet..
het gaat maar om een usertje of 10.. klein bedrijf dus
ik wil dus GEEN!!!! pc daarvoor gebruiken.. maar graag zon ding als een routerOp dinsdag 04 juni 2002 15:47 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
freesco!!
Verwijderd
Tja ... bestaan ... lastig te vinden iig anders en wie wil nou alles in één is veel te lastig. Als één apparaat defect is ben je meteen 2 apparaten kwijtOp dinsdag 04 juni 2002 15:34 schreef wizzzzzz het volgende:
[..]
??????????????
Zoiets bestaat wel.
Zeker als het om een bedrijf gaat moet je voor een hardware matige router gaan. Cisco (of 3com) routers zijn (mits goed geconfigureerd) zeer veilig.Op dinsdag 04 juni 2002 15:49 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
ik wil dus GEEN!!!! pc daarvoor gebruiken.. maar graag zon ding als een router
Die zijn er (zover ik weet) niet... waarom? Er moet een hardddisk inzitten wil de router de mail kunnen opslaan. En dan kan je net zo goed een pc met firewal software nemen.Op dinsdag 04 juni 2002 15:49 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
Ten tweede hoe wil je de mail backuppen??
Lijkt me dat er geen tapedrive in een hardware router past
Wordt dus toch echt een software oplossing.
Neem gewoon een Linux bak als (file+mail)server(met tapeunit) en een kleine hardware firewall... heb je tenminste een goede oplossing en geen halfgebakken
Ok, dat je een hardwarematige router wil kan ik me iets bij voorstellen...dan kun je idd naar een cisco, 3com, smc oid kijken...maar wat is er tegen een softwarematige mailserver?? vrijwel alle bedrijven draaien daaropOp dinsdag 04 juni 2002 15:49 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
Verwijderd
ik durf te wedden dan 99% van de mailservers softwarematig zijn...wat is het probleem dan?
Gewoon beginnen met een simpele mailserver (MDaemon voor Windows) en dan rustig kijken. Met een beetje kennis van zaken kom je heeeel ver!
Wees consequent, maar niet altijd
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
Verwijderd
Software
Linux Operating systeem reeds geïnstalleerd,
Servermanagement: Via HTML pagina's,
FireWall, Intranetserver, E-mail server, VPN ondersteuning, Internetgateway, inbelserver. Reeds volledig geïnstalleerd, door de gebruiker te configureren.
Ik denk dat dit het meeste in de buurt komt van wat je zoekt. Prijzen waren geloof ik iets van €1500 of €2000.
Kijk hier voor het hele verhaal: http://www.toshiba.nl/tosh-internet/broadvisionproducts.nsf/HTMLDetail/HTML06BE182CF6AEC341C1256AEF00321ED7?OpenDocument
/edit
FF gezocht prijs is € 1.652 ex btw.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Komt je mail dan wel aan als die machine uitstaat? sterft je mail dan geen langzame dood omdat de host onbereikbaar is?Op dinsdag 04 juni 2002 21:37 schreef Petergr het volgende:
ik denk dat je het wel kan vergeten om zo'n ding te vinden, je kan beter een gewone pc(tje) gebruiken en die als iedereen naar huis is uitzetten, en smorgens als de eerste binnenkomt weer aanzetten.
sorry hoorOp woensdag 05 juni 2002 00:23 schreef Dirk-Jan het volgende:
Sjongejonge... 20 posts, en niemand heeft er even netpilot geroepen...
matig hoor
In principe komt er geen mail aan dan nee. Je kan ook batchedSMTP gaan gebruiken (zoals bv bij XS4all) dan bewaren zij je mail in het geval dat jouw server uitgaat.Op woensdag 05 juni 2002 09:02 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
Komt je mail dan wel aan als die machine uitstaat? sterft je mail dan geen langzame dood omdat de host onbereikbaar is?
dat kan dus ook, web, ftp, dhcp, router en mail in een. Best grappig dingetje. en ook de backup is op dat ding te regelen (bestanden verplaatsen naar werkstation).
Het is een Router, met ingebouwde firewall, mailserver en evt ftp server. Er zit een igebouwde hdd in van 2gb.
kan via een (dubbele)isdn modem een 128 kbps verbinding tot stand brengen, of via een ethernet port internet toegang (kabel, xdsl of een huurlijn)
wordt via een html gebaseerde interface over het netwerk geprogrameerd
www.netpilot.com/products/netpilot/index.asp
voor meer details
Kan er misschien een exemplaar kopen van m'n werkgever.
Is een jaar oud. Interesse mail me dan ff.
en voor hoelang blijft je mail dan "hangen" bij een bv XS4all?Op woensdag 05 juni 2002 10:02 schreef Ook het volgende:
[..]
In principe komt er geen mail aan dan nee. Je kan ook batchedSMTP gaan gebruiken (zoals bv bij XS4all) dan bewaren zij je mail in het geval dat jouw server uitgaat.
Ik snap niet wat je wil...als je een mailserver neemt (hard- of sotwarematig) dan moet ie 24/7 aanstaan.
Wil je dat niet, dan neem je popaccounts bij een isp...
Maar als het bedijf inde zomer 3 weken dicht zit ivm de bouwvak.. dan is het zonde om die pc 3 weken lang aan te laten voor jan met de korte achternaamOp woensdag 05 juni 2002 11:17 schreef KillerAce_NL het volgende:
Waarom zou je de mailserver uitzetten ?
Ik snap niet wat je wil...als je een mailserver neemt (hard- of sotwarematig) dan moet ie 24/7 aanstaan.
Wil je dat niet, dan neem je popaccounts bij een isp...
Dit zou het wel eens kunnen zijn. kijk ff op Quanza.nlDe Quanza Internet Appliance (QIA)is een multifunctionele server,
gebaseerd op PC hardware, die door ons op maat wordt geconfigureerd voor
de diverse toepassingen die staan beschreven op onze website
www.quanza.net.
De standaarduitvoering is voorzien van een Intel Celeron 1,2 Ghz
processor, 128 MB geheugen en een 20GB harddisk en twee netwerkinterfaces.
Eea. is ingebouwd in een compacte behuizing zoals beschreven op:
http://www.shuttleonline.com/spec.php3?model=sv25
Op verzoek kunnen tegen meerprijs ook andere behuizingen worden geleverd.
Denk daarbij aan rackmountable kasten, die netjes in een patchkast kunnen
worden geinstalleerd.
Op deze hardware installeren we het besturingssysteem FreeBSD, dat als
basis dient voor de verschillende toepassingen.
Prijzen zijn als volgt:
QIA Hardware + FreeBSD base installEUR 1095,00
Configuratie als firewall/DHCP serverEUR 395,00
Opties:
- Configuratie als mailserver (POP/SMTP)EUR 395,00
- Configuratie als mailserver (POP/IMAP/SMTP)EUR 695,00
- Configuratie als (transparent) caching proxyserverEUR 395,00
- Configuratie als IPSEC VPN Gateway voor verbinding
tussen twee QIA's in verschillende kantorenEUR 495,00
- Configuratie als PPTP VPN Gateway voor het geven
van toegang tot het bedrijfsnetwerk aan thuiswerkersEUR 495,00
Het is voor ons gebruikelijk om de machine op locatie te installeren. We
kunnen de machine echter ook voorgeconfigureerd aanleveren. Onze meeste
klanten willen graag dat de machine door ons op afstand wordt beheerd en
derhalve is er momenteel nog geen web-interface voor de configuratie door
de klant. Deze is wel op dit moment in ontwikkeling en zal aan bestaande
klanten kosteloos ter beschikking worden gesteld op het moment dat deze
verschijnt.
Wij raden aan de QIA te gebruiken in netwerken tot 20 a 30 gebruikers. In
grotere netwerken kan het verstandig zijn om bepaalde functionaliteiten
onder te brengen op aparte servers, firewalls etc. Mocht dit het geval
zijn, dan zou ik daarover graag met u van gedachten wisselen.
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/bsmtp_faq.html
Volgens mij blijft je mail gewoon bewaard totdat je inlogt (of totdat je niet meer betaald of je mailboxmaximum berijkt is natuurlijk). Mooie service als je dus af en toe een mailserver wil draaien.
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
Denk dat ik 2e hands die van m'n werk stukke goedkoper kan leveren.Op woensdag 05 juni 2002 11:35 schreef Masselink het volgende:
ik kan je deze (http://www.netpilot.com/uploads/4/4pp_Netpilot_DS.pdf) leveren voor € 1900
Maar dat IS een gewone PC in een kleine kast met webinterace, en dus 100% softwarematig. Niet harddwarematigOp dinsdag 04 juni 2002 22:10 schreef Deom het volgende:
Toshiba heeft de Magnia SG20 server, stukje van de specs:
Software
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
http://www.tweakers.net/aanbod/51548
voor maar 200,- euro
koste nieuw 2600,- euro ik heb van m'n werk kunnen krijgen voor een prikkie en daar mag jij h'm ook voor hebben
ik heb h'm compleet met cd's en boekjes
dit staat op hun siteNetPilot is an all-in-one solution for multi-user Internet access and email with security, control, and ease of use built in. It is ideal for branch-based and single site organisations.
NetPilot provides outstanding integrated communications options. Built-in are all the interfaces for you to connect to the ISP. For those wanting dialled services, integrated ISDN and serial connections for an external modem are provided. Integrated Dual Ethernet interface provides connectivity to DSL modems or external routers. The onboard leased line option can provide communications at up to 2Mbps via X.21 or V.35.
Flexible control facilities prevent misuse of web browsing and email, while a state-of-the-art firewall provides unparalleled network protection. Other features include flexible communications interfaces; Boundary CachingTM; and file, print and web servers. NetPilot is simple to manage, with web-browser based configuration and administration.
Verwijderd
Is geen ontkomen aan:
routing -> hardware of software
mail -> software
Try to live with it.
Verwijderd
nee hoor in een netpilot zit één hddOp woensdag 05 juni 2002 22:35 schreef masnarda het volgende:
True, netpilot is router en mailserver in een. Alleen zit er in zo'n ding wel twee hd's waar software op draait voor de mail server dus is het nog altijd software matig voor je mail.
Is geen ontkomen aan:
routing -> hardware of software
mail -> software
Try to live with it.
Dus als een PC voor jan l*l aanstaat is het niet goed, en een hardwarematig ding wel? Het einge is dat het dan geen PC heet.Op woensdag 05 juni 2002 11:19 schreef --HYPER-- het volgende:
[..]
Maar als het bedijf inde zomer 3 weken dicht zit ivm de bouwvak.. dan is het zonde om die pc 3 weken lang aan te laten voor jan met de korte achternaam
Hardware heeft software nodig: Firmware bijvoorbeeld, cd-rom/dvd/bios/modem/router.
Ey!! Macarena \o/
heee dat klinkt intressant.. ik ga even uitzoeken wat dat ding allemaal precies kan.. je hoort het nog van meOp woensdag 05 juni 2002 18:21 schreef gpvelzen het volgende:
Ik heb er nog een te koop voor een scheintje
http://www.tweakers.net/aanbod/51548
voor maar 200,- euro
koste nieuw 2600,- euro ik heb van m'n werk kunnen krijgen voor een prikkie en daar mag jij h'm ook voor hebben
ik heb h'm compleet met cd's en boekjes
[..]
dit staat op hun site