[audio] klik na spelen wavje

Pagina: 1
Acties:

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Ik heb een progje dat om de seconde een wavje (toon) laat horen van 0,6 seconde. Alleen als de wav is afgelopen dan komt er een tik(je) achteraan, ik denk persoonlijk dat het problem ligt in de hardware (schakelingen op de geluidskaart die openen en sluiten). Weet iemand hier een oplossing voor of zal ik dit gewoon voor genoegen moeten nemen?

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 16:06
heb je dat met meerdere .wav's? want je hebt best kans dat het gewoon in de sample zit.

Verwijderd

Klinkt het als een tik in de boxen? Kijk eens of dat bij alle programma's zo is als je dezelfde wav afspeelt..

Verwijderd

zet eerst voor de zekerheid alle win geluiden even uit... vervolgens (als het een livekaart is) alle lijnen afzonderlijk testen...

suc6

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 14:52 schreef sparcky het volgende:
ik denk persoonlijk dat het problem ligt in de hardware (schakelingen op de geluidskaart die openen en sluiten).
het geluid van schakelingen op je geluidskaart horen is onmogelijk, tenzij je een geluidskaart op stoom hebt ofzo

maar het geluid kan zoals hierboven al is gezegd in de sample zitten, maar hoeft niet perse. als je een sample van een of andere toon afspeelt en die ineens gewoon botweg stopt krijg je sowieso een tik...

zoek die sample op (op je harde schijf dus) en kijk of er een tik inzit, zo niet: geef hem een korte fade-out aan het eind (met cooledit bv; in de sample zelf dus) van ten hoogste 20ms, dan ligt het daar in elk geval niet aan...

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Hmm, sorry, was een tijdje afwezig...
ok, het is een DOS progje dat random 2 verschillende tonen afspeelt 1 van 1000 Hz, en 1 van 2000 Hz. Deze tonen heb ik zelf gecreerd met behulp van Cool Edit pro, er zit een fade in en een fade out in van elk 0,1 sec. na elke toon hoor je een klikje, zowel over boxen als door koptelefoon. Als het niet aan de geluidskaart kan liggen waar dan wel aan (DOS??)

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 21:59 schreef sparcky het volgende:
Als het niet aan de geluidskaart kan liggen waar dan wel aan (DOS??)
Tja, als je verder geen problemen hebt met je geluidskaart lijkt me dat het meest waarschijnlijke ja. Maar is er een reden om DOS te gebruiken? In windows zijn er ook genoeg manieren om een random wav-file af te spelen...kan me niet voorstellen dat je dan nog problemen hebt.
Pagina: 1