[Apache] FTP redirecten

Pagina: 1
Acties:

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 17:44
Ik weet niet zeker of ik dit in het goede forum post, maar ik probeer het hier maar.
Ik heb een website die bij een hostingprovider draait. Ik wil iemand anders ftp-rechten geven op een subdirectory van mijn root. Als ik echter via het controlpanel (CPanel 4) een ftp account aanmaakt, krijgt deze een directory toegewezen in de root van mijn site.
Kan ik met een .htaccess file de ftp-connectie omleiden naar de subdirectory?

Even ter verduidelijking:
ftp-account "Test" krijgt directory in <rootdir>/Test bij aanmaken van het ftp-account.
ftp-account "Test" moet echter toegang hebben tot <rootdir>/Bladibla/Test

Kan dit, en zo ja, hoe? Ik heb geen toegang tot de server instellingen en kan alleen een beetje met .htaccess files klooien...

Xbox Live: Chevalric

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35
Neen, deze hoort niet echt thuis in P&W.

topic moved naar SA.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Je kunt voor de test-usr geen home dir opgeven?

Als de ftpserver die .htaccess bestanden accepteert kan het wel natuurlijk. Maar met Apache heeft het verder vrij weinig te maken mi. Apache is de webserver en niet de ftp-server.
Dus de vraag blijft:
welke ftp-server draait je provider?
en ondersteund deze ftp-server .htaccess files?

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 17:44
|:(
Duh... Ik ben niet helemaal wakker, sorry... M'n provider gebruikt ProFTPD als FTP-server. Ik ben nu de documentatie aan het doorspitten, maar kan zo snel niks vinden. Ik heb wel al gevonden dat de FTP-server gebruik kan maken van een zogenaamde .ftpaccess file voor virtual hosts. Maar hoe ik dan van daaruit kan redirecten naar een andere dir heb ik nog niet gevonden.

Xbox Live: Chevalric

Verwijderd

je kan een map /blabla met ln laten doorverwijzen naar /bladibla/test, en dan die /blabla user toevoegen