Goedendag medetweakertjes,
Voor onze site heb ik een login scriptje geschreven. Dit scriptje heeft een half jaar lang goed gewerkt, maar toen we noodgedwongen over moesten op een andere server is er iets fout gegaan.
Het komt erop neer dat hoe je ook inlogt, het altijd fout is! Ik heb een vermoeden dat dit komt omdat we 'm op de Linuxserver altijd chmod 666'den.
Nu met de Windowsserver kan dit dus niet. Mijn vraag is dan ook hoe kan dit in Windows en als het niet kan, wat moet ik aan onderstaande (gecensureerde
) code veranderen?
Voor onze site heb ik een login scriptje geschreven. Dit scriptje heeft een half jaar lang goed gewerkt, maar toen we noodgedwongen over moesten op een andere server is er iets fout gegaan.
Het komt erop neer dat hoe je ook inlogt, het altijd fout is! Ik heb een vermoeden dat dit komt omdat we 'm op de Linuxserver altijd chmod 666'den.
Nu met de Windowsserver kan dit dus niet. Mijn vraag is dan ook hoe kan dit in Windows en als het niet kan, wat moet ik aan onderstaande (gecensureerde
PHP:
1
| <? $userlevel=-1; If ($USER=="Cerberus" && $PASS=="***") $userlevel=100; If ($USER=="Hades" && $PASS=="***") $userlevel=100; If ($USER=="Diomedes" && $PASS=="***") $userlevel=200; If ($USER=="Chaos" && $PASS=="***") $userlevel=10; If ($USER=="Apollo" && $PASS=="***") $userlevel=10;/*En nog een hoop meer log-ins van allerlei mensen, ff geknipt...*/ If ($userlevel>=0) { session_start(); session_register("ses_username"); session_register("ses_userlevel"); $ses_username=$USER; $ses_userlevel=$userlevel; header('Location: ./scripts/membersonly.php'); } Else { header("Location: ./foutelogin.html"); } ?> |