[PHP] Login Probleem

Pagina: 1
Acties:

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Goedendag medetweakertjes,

Voor onze site heb ik een login scriptje geschreven. Dit scriptje heeft een half jaar lang goed gewerkt, maar toen we noodgedwongen over moesten op een andere server is er iets fout gegaan.
Het komt erop neer dat hoe je ook inlogt, het altijd fout is! Ik heb een vermoeden dat dit komt omdat we 'm op de Linuxserver altijd chmod 666'den.
Nu met de Windowsserver kan dit dus niet. Mijn vraag is dan ook hoe kan dit in Windows en als het niet kan, wat moet ik aan onderstaande (gecensureerde :P) code veranderen?
PHP:
1
<? $userlevel=-1; If ($USER=="Cerberus" &amp;&amp; $PASS=="***") $userlevel=100; If ($USER=="Hades" &amp;&amp; $PASS=="***") $userlevel=100; If ($USER=="Diomedes" &amp;&amp; $PASS=="***") $userlevel=200; If ($USER=="Chaos" &amp;&amp; $PASS=="***") $userlevel=10; If ($USER=="Apollo" &amp;&amp; $PASS=="***") $userlevel=10;/*En nog een hoop meer log-ins van allerlei mensen, ff geknipt...*/ If ($userlevel>=0) {  session_start();  session_register("ses_username");  session_register("ses_userlevel");  $ses_username=$USER;  $ses_userlevel=$userlevel;  header('Location: ./scripts/membersonly.php'); } Else {  header("Location: ./foutelogin.html"); } ?>

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:26
Hier gekeken :?

[topic=512413/1/100]

• aj-san
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 08:34
Waar haal je $USER en $PASS vandaan? Als dat geposte waarden zijn moet je ze met recentere PHP Configuraties (waar 'register_globals=Off' staat) toch op een andere manier ophalen:
$HTTP_POST_VARS['USER']
ook ff lees dit eerst bij problemen php > v4.1 lezen :)

Don't try... do. Or do not. There is no try. -- Master Yoda

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ok, onderstaande is wat ik denk, hoeft niet de juiste oplossing te zijn, ik ben nog een PHPnewbie.

Als t niet klopt moet je t maar als een gratis schopje zien ;)
PHP:
1
<?$userlevel=-1;If ($USER=="Cerberus" &amp;&amp; $PASS=="***") $userlevel=100;If ($USER=="Hades" &amp;&amp; $PASS=="***") $userlevel=100;/*En nog een hoop meer log-ins van allerlei mensen, ff geknipt...*/If ($userlevel>=0) {$ses_username=$USER;$ses_userlevel=$userlevel;session_start();session_register("ses_username");session_register("ses_userlevel");header('Location: ./scripts/membersonly.php'); } Else {header("Location: ./foutelogin.html");} ?>

Dit lijkt mij logischer, ook vraag ik mij af of die ./ wel kan.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• sdomburg
Op dinsdag 04 juni 2002 14:57 schreef aj-san het volgende:
Waar haal je $USER en $PASS vandaan? Als dat geposte waarden zijn moet je ze met recentere PHP Configuraties (waar 'register_globals=Off' staat) toch op een andere manier ophalen:
$HTTP_POST_VARS['USER']
ook ff lees dit eerst bij problemen php > v4.1 lezen :)
$USER en $PASS zijn dus namen van textfield die gepost zijn jah. Ik zal zo de link die meerdere keren gegeven is (:)) ff lezen. Als ik het goed begrijpt ligt het dus aan aanpassingen in nieuwere versies van php, en daardoor dus met $HTTP_POST_VARS werken?

• sdomburg
Op dinsdag 04 juni 2002 14:57 schreef its_me het volgende:
Ok, onderstaande is wat ik denk, hoeft niet de juiste oplossing te zijn, ik ben nog een PHPnewbie.

*knip*

Dit lijkt mij logischer, ook vraag ik mij af of die ./ wel kan.
Moet je wel ff uitleggen waarom je dat aangepast hebt en waarom het op een Linux server wel werkte, en op ene Windows server niet. Verder werkt ./ wel, anders kwam ik ook niet telkens op de foutelogin.html pagina uit. Maar ik ga dus ff lezen en mijn code aanpassen :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben nog bezig met mn eerste sessie stapjes :) maar ik denk dat je eerst de variabele moet declareren en m dan pas kan registreren, zoals jij het doet registreer je denk ik een lege variabele. (kan t heel erg mis hebben, maar zoals gezegt, ben nog een beetje n00b op PHPlogin gebied. (ga ik deze week nog aan beginnen, ben dan geen n00b meer ;) ))

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 13:01
Ik struikel ook nog iedere keer over de veranderingen in de nieuwe php.

Verwijderd

kun je anders 2 verschillende versies van php op 1 server draaien? dus dat we deze scripts op *.php3 laten eindigen en de scripts van php4 op *.php en dit in de apache httpd.conf aanpassen?

ben btw medeclanlid en beginnend php'er

site te bereiken onder clanolympus.mine.nu

server draait op apache 1.23.**, php 4.2, en nog geen mysql..

• sdomburg
Op dinsdag 04 juni 2002 18:32 schreef neographikal het volgende:
kun je anders 2 verschillende versies van php op 1 server draaien? dus dat we deze scripts op *.php3 laten eindigen en de scripts van php4 op *.php en dit in de apache httpd.conf aanpassen?
Mjah, zou wle het makkelijkst zijn als dit kan natuurlijk, ipv. al onze scripts weer aan te passen!
Iemand die enig idee hierover heeft?

Ik ben namelijk _ook_ beginnend phper die dit met veel moeite in elkaar geknutseld heeft :)
Pagina: 1