Internet van het ene netwerk naar het andere

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb op mijn werk 2 netwerken liggen, een is voor de het kantoor en de ander ligt beneden in de productie. Wat ik nu wil is het internet van het kantoor verbinden met die van de productie, zodat ik ook in de productie internet heb. Even om een idee te geven, op kantoor komt de adsl lijn binnen, die gaat naar de router, deze gaat weer naar de hub. Beneden ligt gewoon een simpel netwerkje met 4 apple computers en 6 pcŽs, waarvan 10 kabels samen komen in een switch. Nu de vraag ik wil beneden op 2 apple computers internet, we dachten lekker simpel even een kabel van de hub boven naar de switch beneden, maar dan moet je weer wat instellen op de mac, zonder dat deze uit zijn huidige netwerk wordt gegooid. Dat is dus het probleem en de vraag is of iemand hier een oplossing voor weet?

Als je meer informatie nodig hebt vraag er dan gewoon om en niet 20 posts met allemaal nutteloze informatie.

edit:

Beneden is de server ook een apple, als ik daar nou een 2e netwerkkaart in zet en deze de instellingen geef van boven, heb ik als het goed is toch beneden internet?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:22
Als ik het dus goed begrijp heb je twee verschillende newerken, met allebei hun eigen instellingen. Volgens mij wordt het lastig om een computer uit het enen netwerk te laten internetten via het andere netwerk zonder 'm uit z'n huidige netwerk te halen.

Maar ik ben geen expert...

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Gebruiken beide netwerken dezelfde range van ip adressen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klinkt als router
wat zijn de ip ranges van beide netwerken en wat is het ip van je gateway op het werkende netwerk

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Geef allebei de MAC pc's een statisch IP adres op de netwerkkaart in het huidige netwerk.

Plaats in allebei de MAC pc's een extra netwerkkaart.

Geef die ook een statisch IP adres maar dan van het netwerk boven. ( of laat hem dynamisch aanwijzen door de server )

Trek vanaf elke MAC een netwerkkabel naar boven in prik die in de hub. Internet wordt nu doorgegeven.

Het is volgens mij een mogelijkheid maar nu laat ik de experts aan het woord :9~

Zie namelijk graag een betere methode.

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

paar mogelijke oplossingen:

1) als beide domeinen in hetzelfde subnet zitten is het puur een kwestie van intikken van gateway (router ip adres) en klaarie....

als het verschillende subnetten zijn dan wordt het iets lastiger....
2) bij windows 2000/xp kun je een netwerkkaart in meerdere segmenten hangen (dus 2 ipadressen, subnetmasks etc. geven). Of dit bij de apple kan weet ik niet.......
3) 2 netwerkkaarten is inderdaad ook een oplossing als het vorige punt op de apple niet kan

Geef anders eens wat meer info over o.a. de netwerkconfig van beide, type switch etc.
Pagina: 1