geluidsverlies door lange kabel voor hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 16:50
Ik zit met het volgende probleem:
Een koptelefoon moet geluid krijgen van een cd-rom-speler +/- 10 meter verderop, maar natuurlijk treedt er geluidsverlies op in de kabel. Nu kan ik wel uitrekenen wat de toegestane weerstand in de kabel is, maar ik kan op 't internet nergens vinden wat het spanningsbereik is van een standaard hoofdtelefoonuitgang en wat de stroomsterkte.
Wie weet dit?

Is het uberhaupt mogelijk zonder tussenversterker dit te bereiken?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Het verlies zal niet extreem hoog zijn, Altans niet zo hoog dat je het in grote maten zal merken.

• Limhes
zelfs als ik het door een vrij dunne kabel (lees een 20 polige kabel van 1.1 cm doorsnee) stuur?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Als je hele dunne kabels bebruikt bestaat er wel de kans dat de geluidskwaliteit iets achteruit gaat, maar zollang je "gewone" kabels gebruikt zal je er idd weinig van merken.

Kan je trouwens geen draadloze koptelefoon nemen, 10 meter kabel aan m'n koptelefoon lijkt mij namelijk niet echt pretting :) .

• Limhes
tis voor 'n zonnebankstudio van 'n vriend, die wil dat de mensen wat muziek hebben. Hier moeten dus per kamertje een koptelefoon komen met een kastje met wat knopjes om kanalen te kiezen enz.