[Debian] upgraden niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
De laatste tijd (2 weken) heb ik helemaal geen updates meer binnen gehaald. Ik gebruik altijd apt-get update en apt-get upgrade, maar er zijn blijkbaar geen nieuwe meer, wat ik overigens raar vind.

Met apg-get update haalt ie braaf zijn 'lijstje' binnen.
Met apt-get upgrade, krijg ik dit:

"The following packages have been kept back" met een lijstje eronder van programma's
En onderaan staat dan nog:
"0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 21 not upgraded."

Waarom worden er 21 niet geupgrade, dat snap ik niet.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Die packages kunnen niet geupgrade worden omdat het installeren van die packages niet kan gebeuren zonder dat er nieuwe packages geinstalleerd worden en/of oude packages removed worden, 'upgrade' staat dat niet toe. Doe daarvoor een 'apt-get dist-upgrade'.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Ik denk dat je woody draait...

Woody is op dit moment kandidaat voor stable. D.w.z. dat er binnen afzienbare tijd patato (nu nog stable) opgevolgd gaat worden door woody(nu nog testing)... sid (nu nog unstable) wordt dan testing.

Dat is de reden dat er op dit moment zo weinig updates zijn.

Waarom bepaalde packages worden achtergehouden bij jou is mij ook niet helemaal duidelijk... <edit> ah zie antwoord Jotti </edit>

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik draai nu nog potato. Als ik dist-upgrade doe dan ga ik naar woody toch?
Wat voor voordelen biedt woody eigenlijk?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tja, veel nieuwere software... potato is echt oud. Maare, als je potato draait, krijg je überhaupt weinig updates, omdat daar alleen nieuwe packages in komen bij ernstige bugs en security holes. Geen reguliere software updates. Er kunnen weken/maanden overheen gaan zonder dat je iets kan upgraden.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Kijk 's een keertje in dselect. Die zal wel vertellen waarom die 21 packages niet willen upgraden.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 04 juni 2002 14:38 schreef Trax_Digitizer het volgende:
Ik draai nu nog potato. Als ik dist-upgrade doe dan ga ik naar woody toch?
Nee, dist-upgrade is slechts het 'intelligente' vriendje van 'upgrade'.
Upgrade zal nooit packages weggooien. Dist-upgrade probeert de dependancies in intelligente volgorde te behandelen, en zal indien noodzakelijk (of in het geval van vervangende packages) wel packages weggooien.

Je krijgt pas een andere Debian tree als je /etc/apt/sources.list wijzigt (of laat wijzigen door een programma).
Pagina: 1