Ik sta op het punt om gek te worden. Ik vast iets heel simpels over het hoofd, maar ik kom er niet uit.
Ik probeer voor een KDE applicatie een class te compilen die de volgende simpele constructor heeft:
Ik krijg echter deze error:
Hoe ik ook worstel met *'s en &'s, ik krijg het niet voor elkaar. Ik begrijp vooral de uitdrukking (QGridLayout *&) niet. Hoe komt hij erbij dat het een adres van een pointer naar een object betreft (als ik de *& goed begrijp)?!
Ik probeer voor een KDE applicatie een class te compilen die de volgende simpele constructor heeft:
code:
1
2
3
4
5
6
| CenterToDialog::CenterToDialog(QWidget *parent, const QString& caption)
: KDialogBase( parent, "centerToDialog", true, caption, Ok|Cancel, Ok, true )
{
QGridLayout* page = new QGridLayout(this, 2, 2, 2, -1, "grid");
this->setMainWidget(page);
} |
Ik krijg echter deze error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| centertodialog.cpp: In method `CenterToDialog::CenterToDialog (QWidget *, const QString &)': centertodialog.cpp:28: no matching function for call to `CenterToDialog::setMainWidget (QGridLayout *&)' /usr/include/kde/kdialogbase.h:767: candidates are: void KDialogBase::setMainWidget (QWidget *) gmake: *** [centertodialog.o] Error 1 |
Hoe ik ook worstel met *'s en &'s, ik krijg het niet voor elkaar. Ik begrijp vooral de uitdrukking (QGridLayout *&) niet. Hoe komt hij erbij dat het een adres van een pointer naar een object betreft (als ik de *& goed begrijp)?!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant