Toon posts:

L2 cache?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hellow, heb nu mijn Athlon Classic 650, met Thermaltake Golden Orb, op 833 Mhz draaien (128FSB*6,5) 1,75v core; 3,50v i/o Op hogere FSB dan 128 boot PC niet meer, dus dacht ik cache divider in te stelle op 2/5 ipv 1/2, dit kan in BIOS van Abit KA7 maar heb allebei de opties geprobeerd, bij de 2/5 van Motorola blijft de PC hangen na geheugentest en bij die van NEC geeft het geen resultaat, Sisoft geeft nog altijd 1/2 aan :( Is er een prog waarmee ik merk van cache kan zien en hoeveel ns het is? (draait nu op 417Mhz) En een programma om dit in te stelle waarmee het wel werkt? btw mijn 650@833 met orb is nu +-43° al grazend... heb ik nog ruimte als ik mijn GFD heb om verder over te klokken? thx :)

Verwijderd

sisoft en wcpuid hebben het fout, en bij mij boot ie de eerste keer ook niet, maar als je reset drukt dan doet ie het wel gewoon, heb ook ka7-100 800/992
wacht effe, lees net dat je bus op 128 heb, probeer eens 136mhz, want dan gaat de pci naar 1/4 en agp naar 1/3 misschien kunnen andere kaarten in je mobo de snelheid niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Thx, heb het geprobeerd maar helaas :( met cache op 1/3 en busspeed op 136Mhz, core 1,8 en I/O op 3,60 postte ie niet eens, ook niet na de reset :( PCI bus is nu 43Mhz, zou mijn PCI Banshee kaartje dat trekken? Heb FSB wel op 129 gekrege, dus nu haalt ie 840 Mhz....tijd voor GFD'tje denk ik, niet?

owkeej 130Mhz FSB nu :) nog niet volledig stabiel op 1,75v core en I/o 3,50v morja....tot hoeveel kan ik mijn I/O eigenlijk veilig verhogen? mijn core kan niet hoger dan 1,8v op mijn KA7-100 maar dit kon verholpen worden met een BIOS flash op een hoger voltage, toch?