Pentium 4 solderen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
oi oi :)

Een maat van mij heeft een klein ongelukje gehad met z'n pentium 4 1.6Ghz.
Er zijn namelijk 3 pinnetjes afgebroken :D

is het mogelijk dat die er op een of andere manier terug op worden gesoldeerd of met iets anders?
Zelf denk ik van niet omdat het te klein ervoor is maarja ik weet ok niet alles.

39

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

mja als je goed kan solderen zou dat kunnen, of je het recht erop krijgt is iets anders en als t niet meer in t socket past....

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
pennetjes op de juiste plaats in de socket zetten en dan processor erop en hopen dat ie contact maakt.

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
je kan als het niet gelijk met de soldeerbout gaat een dun koperdraadje aan je soldeerbout zetten en dan proberen want anders lukt het volgens mij echt niet.

ik vraag me eigenlijk af of de core er wel tegen kan waarschijnlijk wel. :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik denk dat je "vriend" maar de rest van pc maar moet verkopen en een andere hobby zoeken want als je cpu pennetjes afbreekt ben je wel heel erg lomp...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 18:36

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

R :+ FL

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 13:36 schreef MightyRaven het volgende:
Ik denk dat je "vriend" maar de rest van pc maar moet verkopen en een andere hobby zoeken want als je cpu pennetjes afbreekt ben je wel heel erg lomp...
:P "vriend"

Serieus, ik ben het niet! :D

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/688 Hij is de schuldige :)

Tja hij heeft wel al een nieuwe p4 gekocht

39

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Nou, die is goed bezig die gast :D Knap als je dat voor elkaar krijgt :)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 16:18

Glorificationer426

come we hero rush yes?

tuurlijk, hardware slopen is altijd een prachtexcuus o0m weer het nieuwste te kunnen kopen :)

maar toch vraag ik me af hoe hij dat voor mekaar kreeg....

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Stuur maar op! Heb ik een leuke sleutelhanger erbij :)

109499315
*snip*@hotmail.com

Contact me maar :9

Ow ja, hij is dus écht dood denk ik als je er met een
soldeerbout in gaat zitten frotten! :)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 11-02-2025 15:46 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 13:41 schreef Go0s het volgende:
Nou, die is goed bezig die gast :D Knap als je dat voor elkaar krijgt :)
Ja, ik stond ook vreemd te kijken toen hij dat vertelde.
"ja ik haalde de koeler ervanaf en toen kwam de proc al mee maar hij bleef met een paar pinnetjes vast zitten in de socket en nu zijn die pinnetjes er vanaf"
:D
Op dinsdag 04 juni 2002 13:43 schreef _Brake_ het volgende:
Stuur maar op! Heb ik een leuke sleutelhanger erbij :)

109499315
*snip*@hotmail.com

Contact me maar :9

Ow ja, hij is dus écht dood denk ik als je er met een
soldeerbout in gaat zitten frotten! :)
helaas, als het echt niet meer lukt heb ik er een sleutelhanger bij :)

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 11-02-2025 15:46 ]

39

• Astennu
  • Laatst online: 24-04 12:13
Kun je vergeten is dood !!!!!!!!

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Volgens mij moet het wel gesoldeerd kunnen worden.

Je moet wel even gaan winkelen om priegel-gereedschap en soldeerbout te zoeken.
Kijk ook uit dat je je vriend z'n processor niet bakt met de hitte van je soldeerbout.

Ik zuig dit ter plekke uit mijn duim, maar dat is denk ik het enige dat erop zit. (Tenzij er hittebestendig metaal-lijm is ofzo)

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 07:24

Alphafox

wat zeggie!

ik zou die processor gewoon terug sturen naar intel, je hebt namelijk nog gewoon garantie op de processor. Is jammer dat je door het proberen te reparenene je mobob ook nog eens sloopt!

wisdom is rarely common

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op dinsdag 04 juni 2002 15:10 schreef Alphafox het volgende:
ik zou die processor gewoon terug sturen naar intel, je hebt namelijk nog gewoon garantie op de processor. Is jammer dat je door het proberen te reparenene je mobob ook nog eens sloopt!
Garantie op iets wat je zelf gesloopt hebt??
Dacht het niet.
Wat jij wil is de boel oplichten...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

ik zou er niet aan beginne, weggoien die processor of idd sleutelhanger van makne.. zo doet je mobo het tenminste nog.. na soldweren waarschijnlijk niet meer..

maar vertel... hoe heeft dit kunnen gebeurren??

Verwijderd

zoals eerder al aangegeven. probeer wat pootjes in de mobo te doen op de plaatsen waar de pootjes zouden moeten komen.

heb ik al eerder gedaan, dan met een p233, dat werkte ook perfect..

succes

Verwijderd

Naar een goede juwelier gaan, die moet dat vakkundig kunnen solderen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:29

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Solderen is geen probleem, als er nog maar wel een restand zit waar het aan gesoldeerd kan worden.

Gewoon vertinnen en een pootje van bv. een weerstand op solderen en op maat afknippen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:40

Wimo.

Shake and Bake!

Probeer anders een speld.. wil ook nog weleens werken

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik zou naar een juwelier of naar een betere electronica boer gaan, moeten ze absoluut wel voorelkaar kunnen krijgen. Zou er niet zelf mee beginnen te klooien, want jou soldeerbout en apperatuur is waarschijnlijk minder fijn en precies dan de hunne!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07 10:36
Pinnetjes erin drukken, beetje metaallijm erop en dan gewoon de processor vastdrukken. Ff bidden en dan aanzetten.
Succes!

Verwijderd

Een tijdje geleden heb ik een Celly Tualatin 1Ghz gemod voor gebruik op een P3B-F mobo. Ik was echter wat haastig enne tja 3 verkeerde pinnen er af :o
Maargoed ik heb van zeer dunne draad nieuwe pootjes gemaakt en op me cpu gebakken (Weller Mini 12W soldeerbout).
Hij snort nu lekker op 1330 Mhz :D

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hmmz er zijn aardig wat bruikbare tips voorbij gekomen.
:D het is echt ongeloofelijk

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 17:05 schreef PJ0TT3R het volgende:
Een tijdje geleden heb ik een Celly Tualatin 1Ghz gemod voor gebruik op een P3B-F mobo. Ik was echter wat haastig enne tja 3 verkeerde pinnen er af :o
Maargoed ik heb van zeer dunne draad nieuwe pootjes gemaakt en op me cpu gebakken (Weller Mini 12W soldeerbout).
Hij snort nu lekker op 1330 Mhz :D
HAHAHA het is echt te gek voor worden gewoon, ik dacht dat het niet mogelijk was, had zelfs gedacht dat me topic binnen 5 minuten in HK zou staan :+

Maare bedankt voor de tip :)

39

Verwijderd

best wel lomp jah omdie pootjes eraf te krijgen :)

volges mij moet het ook wel te solderen zijn hoor..

als je echt een master soldeerder bent :) heheh

Dan lukt het wel..

en anders, SLEUTELHANGER hehe :)

• KneoK
  • Laatst online: 14:05

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb vroeger ooit een Pentium 166 MET MMX gekregen omdat alle pinnetjes waren verbogen. Ik denk, wij zijn niet gek, wij zijn een rechtbuiger...

Ik alle pennetjes compleet recht gebogen maar in de strijd dus 2 pinnetjes verloren.
Ik heb toen 2 spelden genomen, de speldenknoppen op de juiste maat afgeknipt en in de socket gestoken waar de pinnetjes waren afgebroken met de speldenknoppen naar boven.

Dat ding heeft ruim een jaar zijn dienst gedaan.

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 09:48

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Heeft die persoon toevallig een nieuwe gekocht bij de MyCom in hoofddorp? Dit verhaal komt me namelijk erg bekend voor uit de winkel, vrijdag of zaterdag een nieuwe aangeschaft als het goed is. Anders is er iemand met precies hetzelfde probleem

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 17:14 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Heeft die persoon toevallig een nieuwe gekocht bij de MyCom in hoofddorp? Dit verhaal komt me namelijk erg bekend voor uit de winkel, vrijdag of zaterdag een nieuwe aangeschaft als het goed is. Anders is er iemand met precies hetzelfde probleem
hmmz, ik zou niet weten waar hij hem heeft gekocht, zal het zo wel aan hem vragen.

39

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 08:12
Bekijk eens of hij het zo perongeluk doet; er zitten heel veel loze/gnd pinnen op een processor (misschien heb je geluk)

• Lord_T
  • Laatst online: 09-07 20:09
als het lukt laat het dan ff weten :D

heb nog een p4 1,8 A liggen....

ja 1 pinnetje eraf :(

heb ook nieuwe gekocht maar een backup is wel relaxed :D
kan ik met die wiretrick gaan lopen kutten enzo ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 19:47
edit:

Mijn verhaal van de spelden stond er dus al. Ow soz.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
De proc is idd helemaal dood.
Zelfs na die pinnetjes in de socket en daarna proc er weer op werkte niet :P
Maakt niks uit want een mooie p4 sleutelhanger is ook niet verkeerd :D

Toch bedankt voor alle tips

39

• Tijgert
  • Laatst online: 02:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

En zeer stoffig topic, maar zeer van toepassing op mij.
Ik heb hier nu een P4 2,66 met 2 missend pootjes (naast elkaar nog wel) en wil ook proberen of er iets mee is aan te vangen.

Weet iemand of dit haalbaar is met een S478 cpu of dat de pinnen hier echt te klein voor zijn?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:16

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gaat je waarschijnlijk niet lukken. Bespaar je de moeite en koop een 'nieuwe' voor een paar euro op marktplaats.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Tijgert

Tijgert

Ja ach, heb er al een 2.0 in draaien, ging me meer om het 'spelen met hardware'... jeweetwel, het tweakert gevoel :)

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom niet gewoon proberen met wat stukjes dun koperdraad?
Jij kent je eigen soldeerskills, wij niet. Die draadjes op maat maken en mogelijk met een pincet of iets op de plaats houden. Als je boutje klein genoeg en je hand vast genoeg is is dit denk ik wel te doen.

Gewoon proberen imo. Je hebt niets te verliezen toch?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ultraman schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:10:
Gewoon proberen imo. Je hebt niets te verliezen toch?
Niet de processor, maar eventueel het socket op je moederbord. Natuurlijk vereist het wat lompheid maar iemand die de pootjes van z'n processor afbreekt bewijst daartoe in staat te zijn. >:)

Saved by the buoyancy of citrus

• Tijgert

Tijgert

De pootjes waren missende toen ik de proc binnen kreeg.

Ik heb net mijn soldeerbout afgeveild tot een leuk puntje.
De volgen stap is een juiste dikte naald vinden (die is steviger dan een dun draadje) en die vertinnen.
Vervolgens ga ik eens zien of ik mijn grijpertje zo kan gebruiken dat hij ide naald steady op zijn plek houdt want ik ga beide handen nodig hebben voor die bout :)

En wat lompheid betreft, beat this!:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/projects/watercooling/stukke9500.jpg

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07 21:58
S478 ?

heb nog stuk of 8 van die dingen liggen :)

pm maar

[ Voor 23% gewijzigd door Mektheb op 19-02-2009 16:29 ]

Verwijderd

Alleen natuurkundig gezien, zeg maar uitgaand van materiaaleigenschappen en een beetje mechanica, is het natuurlijk bijna onmogelijk dat die pinnen afbreken als je de cpu recht uit het socket haalt. Hallo het is geen aluminium oid. Mijn stock AMD heatsink zat muurvast aan mijn cpu, toch geen enkel pinnetje gebroken met eruithalen.
Ik zou wel eens een plaatje willen zien en daarna gesoldeerd. Erg leerzaam als het kloopt. ;)
Als ie toch kapot is, kun je toch proberen hem te maken? Het tweakert gevoel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 17:20 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-07 14:30
Ach, op stage heb ik vaak genoeg een heatsink proberen te verwijderen wat echt niet wou, toen uiteindelijk recht omhoog getrokken -> cpu volledig uit de socket vast op de heatsink. Hier was de cpu dan nog wel heel maar ik kan me voorstellen dat als er een pinnetje aan zit die al eens krom geweest is hij af breekt. :+

• sven-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-08-2009
E-Vix schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:35:
Bespaar je de moeite en koop een 'nieuwe' voor een paar euro op marktplaats.
Je kunt zelfs nog nieuwe (althans, of het "echt" nieuwe zijn weet ik niet zeker) Pentium 4 processors (socket 478) kopen bij Alternate.nl voor 80 euro :)

• Tijgert

Tijgert

Mijn verslag na een paar uur prutsen :)

Ondertussen ben ik redelijk ervaren geworden in het pin-solderen, maar de score staat helaas 0 -1.

Allereerst heb ik de werkplek goed voorbereid:

1

De afgebroken pinnen zaten gelukkig op de rand dus daar kwam ik redelijk goed bij.
Ik kwam er al snel achter dat spelden niet ging werken, die waren veel te hard en als je die af moet knippen dan breekt de soldeerlas weer door de schok.
Een massief draadje was beter, helaas had ik enkel wat dikker dan de pin.

Vervolgens maakte ik de eilandjes waar de binnen zaten goed schoon met alcohol, sneed met een scalpel het eilandje recht en tipte met een speld wat S39 op het eilandje (heel secuur doen).

Het draadje sneed ik ook recht af voor maximaal contact en tipte ik aan met eerst S39 en daarna rakelings met een soldeerbout waardoor en wat kleine stukjes soldeer bij de punt kwamen te zitten (liefst niet direct OP de punt). Daarna met mijn grijpertje de draad op de plek positioneren (ik heb geen goeie hand om chirurg te worden en dit vergt een even goede hand). Vervolgens hield ik de bout tegen de draad waardoor het soldeer smolt en op het eilandje droop. Presto :)

Resultaat:

1

Nou, zover zo goed :+ Maar toen...

Het installeren ging wat moeizaam omdat die pinnen te dik waren, maar na wat duwen en zweten:
Sirenes vanuit het mobo... WTF :? Maar weer eruithalen... Bleek er NOG een pinnetje te missen, maar nu op de derde rij :|

Ook daar weer mijn kunsten uitgevoerd, maar vanwege slechte toegang ging dat erg moeizaam.
Uiteindelijk zat het wel vast, maar niet helemaal 100% recht, het was ook zo moeilijk te zien met al die glimmende pinnen en er verbogen alweer anderen omdat ik er anders niet bij kon.

Alles fertig, installeren... POST _/-\o_ _/-\o_ :9~

Jaja, hij poste... en hij haalde het bijna tot Windows, freeze... jammer dan..
Na hem weer uit elkaar gehaald te hebben bleek dat er twee van de gesoldeerde pinnen waren afgebroken, met een dunneren draad was dat mogelijk niet gebeurt (of juist wel want dan is het soldeer oppervlak kleiner).
Tot overmaat van ramp was van het pinnetje op de derde rij het hele eilandje mee gekomen waardoor er geen houvast meer was om op te solderen.

Game Over...

Dus.. pinnetjes solderen, no problemo... maar als het niet op de buitenste rij zit dan gaat het risky worden.
Toch zal het een volgende keer beter gaan denk ik :D (dus eigenlijk was het meer 1/4 - 3/4 dan 0 - 1)
Bespaar je de moeite en koop een 'nieuwe' voor een paar euro op marktplaats.
Het gaat toch niet om geld, het gaat om de fun! Kan ik het of kan ik het niet?
Je kunt zelfs nog nieuwe (althans, of het "echt" nieuwe zijn weet ik niet zeker) Pentium 4 processors (socket 478) kopen bij Alternate.nl voor 80 euro
Ja kijk DAN gaat het wel weer om het geld, het moet leuk blijven want het is een knutsel/hobby/leech pc en niks meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 19-02-2009 21:57 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tijgert schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:53:
Dus.. pinnetjes solderen, no problemo... maar als het niet op de buitenste rij zit dan gaat het risky worden.
Toch zal het een volgende keer beter gaan denk ik :D (dus eigenlijk was het meer 1/4 - 3/4 dan 0 - 1)
Alleen al voor het proberen 1-0 :) Hulde Wel jammer dat het niet gelukt is. Maar een goede poging

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tijgert

Tijgert

Dank je, ik ben ook wel redelijk trots dat ik het Ueberhaupt kon!

Hij heeft wel gepost, dus het is wel degelijk mogelijk. Wat dunnere draad wellicht of anders de gaatjes van het socket wat grote maken. Daglicht zou ook helpen misschien. Het eilandje van het derderij's pinnetje was wat zwart dus ik denk dat het heet werd, brak en een vonk trok... Als het een ander eilandje was of de las had minder stress gehad doordat het beter paste dan was dat mogelijk niet gebeurt en draaide hij nog.

Next time Gadget, next time 8)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Geen S39 nemen ! Damn, ben je loodgieter oid?

Mijn truc ervoor is een stukj massief draad nemen en vertinnen. Eilandje ook vertinnen (lichtjes) en dan met een SMD punt op mijn weller vastzetten en met een goed scherpe (!, knipex!) tang afnippen NA het solderen.

• Tijgert

Tijgert

Ah kijk, ik heb geen Weller en geen SMD punt en mijn tang is bot.
Ik moest roeien met de riemen die ik had...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ach, je kunt nu iig met zekerheid zeggen dat de CPU werkt ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Boudewijn schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:09:
Geen S39 nemen ! Damn, ben je loodgieter oid?
Inderdaad, S39 is niet bedoeld voor elektronica, vreet alles aan.

• Tijgert

Tijgert

Ja de CPU kern werkt, maar als geheel krijg ik hem niet meer werkende. Was trouwens vergeten te melden dat ik ook de twee opnieuw afgebroken pootjes weer wou fixen, maar dat er toen een 4e afbrak. Toen had ik het wel weer gezien...

Ik weet dat S39 niet handig is voor electronica, maar ik had geen ander 'glijmiddel' en het tin wou niet hechten. Uiteraard moest en zou ik het die avond gedaan krijgen ;)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07 21:58
Tijgert is binnenkort voorzien van een s478 ik stuur em er 1tje op zodra ik ze gegevens etc heb :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tijgert: en dan gewoon maar S39 gebruiken? Straks zijn er 25 pinnen opgelost, hoef je ze wel niet meer te hersolderen :+.

• silentsnake
  • Laatst online: 17-06 05:34
Mwoh, ik vind het wel tof dat hij gewoon de soldeerbout heeft gepakt en als de echte Tweakert aan de gang is gegaan, ook al had hij alleen een S39 tot z'n beschikking. Hulde.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het ging toch ook meer om de lol van het aan de praat krijgen dan een lange termijn oplossing :D

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tijgert

Tijgert

Tijgert: en dan gewoon maar S39 gebruiken? Straks zijn er 25 pinnen opgelost, hoef je ze wel niet meer te hersolderen .
Nou, die pin ernaast kwam wel erg makkelijk los ja ;)
Lesje geleerd _/-\o_
Mwoh, ik vind het wel tof dat hij gewoon de soldeerbout heeft gepakt en als de echte Tweakert aan de gang is gegaan, ook al had hij alleen een S39 tot z'n beschikking. Hulde.
Dank je, ik kan daardoor wel weer een vinkje bij mijn extreme knutselvaardigheden zetten ;)
Het ging toch ook meer om de lol van het aan de praat krijgen dan een lange termijn oplossing
Precies, hij was al stuk en ik had niet echt verwacht dat het zou gaan lukken. Dat deed het dus wel! (als die ene pin op de derde rij niet mistte...)
Tijgert is binnenkort voorzien van een s478 ik stuur em er 1tje op zodra ik ze gegevens etc heb
Bij dit belangeloze prachtgebaar wil ik graag 'Pay It Forward' hanteren.
Als iemand die dit leest een pootje heeft geamputeerd wil ik het kosteloos (proberen te) repareren.
(met de opgedane ervaring en aanbevolen technieken uit deze thread).
Doe er een paar euri bij voor de retour voor als het lukt of voor bevestiging van overlijden als het niet lukt
(tenzij je me gelooft als ik zeg dat je Core i7-975 het niet heeft gehaald ;))

[ Voor 82% gewijzigd door Tijgert op 20-02-2009 15:13 ]

Pagina: 1