[Win2K] admin heeft geen rechten op profielen

Pagina: 1
Acties:

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 Server waar de roaming profiles van m'n users op staan. Nou zou ik graag dagelijks een backup van die profielen willen maken door ze naar een andere schijf te kopieren.

Nou heb ik het probleem dat ik ingelogd ben als admin maar toch geen leesrechten in de profiel-folders heb. Onder NT4 was dat geen probleem maar in Win2K schijnt de admin geen toegang tot de profiel-folders van andere gebruikers te hebben. En da's best lastig als je een backup wilt maken. |:(

Heeft iemand hier een oplossing voor, zodat ik toch die backup kan maken?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Er is een Policy setting voor dat je dit niet handmatig hoeft te doen als je een user aangemaakt hebt:
Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> Logon -> Add the Administrator security group to the roaming user profiles

Voor je huidige users zou je met xcacls kunnen zorgen dat je alsnog rechten krijgt...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Thx, 't was even zoeken naar die optie maar 't is gelukt :)

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 13:15
Sorry dat ik dit topic kick.

Maar ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Alleen werkt bij mijn de policy dus niet.

Ik gebruik Windows 2000 server en een Windows XP pro werkstation.
Dit is monenteel een test opstelling voor het nieuwe netwerk.

Maar om een of andere reden wil het niet lukken terwijl de policy wel staat in geschakelt.

Ik heb al van alles geprobeerd:

Nieuwe policy map aan gemaakt
Nieuwe gebruiker aangemaakt.

Maar ik blijf maar geen toegang krijgen tot die map. Wat me ook opviel was als ik keek naar de beveiling van de map dat er geen gebruikers in stonden.

Wie kan mijn verder helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Casejunkie op 12-06-2003 09:57 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K