Toon posts:

[MSVC] Inline ASM - ClrScr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een opdracht een eenvoudig C programmaatje schrijven. Nu is een eis dat er een klein stukje inline assembly in gebruikt wordt (maakt echt niet uit wat). Nu wilde ik gewoon een clearscreen uitvoeren. Nu ben ik echt een nitwit als het om assembly gaat dus probeerde ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
_asm
{
    mov     ax, 0003H
    int     10h
}

Zonder succes...

'Prutser!!!', zullen de meeste van jullie nu denken. En terecht misschien ;)

Kan iemand me vertellen waarom dit niet gaat en hoe ik het wel moet doen? Dank u!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Pfff... Als ik jou was zou ik geen system-calls gaan uitvoeren, omdat die nogal platform-afhankelijk zijn. Gewoon wat simpel rekenwerk is een stuk makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 13:22 schreef Poohbear het volgende:
Pfff... Als ik jou was zou ik geen system-calls gaan uitvoeren, omdat die nogal platform-afhankelijk zijn. Gewoon wat simpel rekenwerk is een stuk makkelijker.
Probleem is dat ik er niet zoveel van snap. Maar nu je dit zegt, begint het tot me door te dringen dat het ophogen van een tellertje in een while loop eigenlijk veel makkelijker is. Thnx!

Verwijderd

Neem je de offset van het scherm (B800 i think)
daarna 80*25 tekens wegschrijven.

lea es, dx (b800)
mov cx 40*25
mov ax ,' '
rep stosw

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

het is een windows programma, niet een dos programma

Wat wil zeggen dat je niet bij het schermgeheugen kan of interrupts kunt aanroepen wat je in DOS wel kan :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.