Hollywood+ en "Seven years in Tibet"

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Hollywood+ MPEG kaart en de DVD "Seven years in Tibet". Dit is de Nederlands DVD. Volgens de achterkant is er ondertiteling in het Nederlands, en ook het copyright op de DVD is in het Nederlands (en een nederlands ventje brult door m'n speakers dattie goedgekeurd is voor 12 jr en ouder ..). Alleen krijg ik de subtitle dus niet op het NL.
Als ik op subtitle in de film klik, krijg ik gewoonb een stopbordje in beeld en kan ik niet kiezen. Volgens de hoes is er alleen Engels gesproken audio met NL ondertitelijng aanwezig.
Wat sowieso al raar is, in het hoofdmenu zijn er 4 keuze opties. Met de muis kan ik alleen de bovenste 2 kiezen (linx en rechts). Met de pijltjes van het menu kan ik weliswaar wel navigeren door het menu.

Maar wat nog vreemder is ... via softMPEG (bijv. WinDVD) heb ik wel NL ondertitling.
Ik heb al de laatste versie van de drivers en software voor de Hollywood+ geinstalled, maar dat helpt helemaal nix.

Iemand enig idee of dezelfde ervaring met deze titel??

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Probeer de ondertiteling eens in te stellen dmv de H+ software ipv de menu's van de DVD

Suc6

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Je bedoelt de default instellen naar "Dutch" (when available) ... Heb ik dus ook al gedaan.
Helpt ook al niet. 1 keer zag ik in een flits wel ondertiteling ... maar dat was nadat ik op EXIT klikte :(
Zal nog maar 's wat gaan experimenteren..

ThX anyway
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Maximaliseer de dvd film door te dubbelklikken. De dvd film neemt nu het hele beeld in beslag. Ga met je muis naar beneden. Er komt nu een status balk tevoorschijn. Rechts van het midden is een vierkantje met daarin 4 puntjes. Klik daarop en selecteer de gewenste ondertiteling.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 17:34 schreef Koffie het volgende:
Bla bal ..knip

Volgens de achterkant is er ondertiteling in het Nederlands, en ook het copyright op de DVD is in het Nederlands (...) Alleen krijg ik de subtitle dus niet op het NL.
Als ik op subtitle in de film klik , krijg ik gewoon een stopbordje in beeld en kan ik niet kiezen ...[/quote]Goh ... die optie had ik nog niet geprobeerd!!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb zelf een DXR3 en kan inderdaad de ondertiteling op default Dutch zetten. Los daarvan is het mogelijk om vanuit de speler de ondertiteling per film aan te passen zonder de menu's van de DVD te gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld ook met de geluidsinstellingen. Ik weet helaas niet hoe dit werkt bij de H+ software maar als de DXR3 dit kan dan kan de H+ het ook. Ik denk dat Majestic dit ook bedoelt.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Allen goed bedoelde replys ten spijt, vraag ik allen goed te lezen (of ik heb mijn specs verkeerd geformuleerd).
Zowel bij Default op DUTCH zetten, als bij het afspelen van de film een taal kiezen gebeurt er niets.
Ik weet best hoe je in de film een taal moet instellen. Bij andere DVD's die meerder subtitles hebben, komt er een extra pop menu met alle talen. Bij deze specifieke DVD komt er echts boven in de film een rood rondje met een wit kruisje. H+ gebruikers zullen deze herkennen, als zijnde hetzelfde tekentje van proberen camera point te switchen waar dat niet mogelijk is.

Hmmm ... Stefano.. nu ik jou posting nogmaals lees, denk ik dat jij denkt dat ik geprobeerd heb vanuit de film zelf de taal in te stellen (vaak is dat iodd mogelijk vauit get in VOB gebakken menu's. Echter los van het feit dat ik moeilijker bij deze DVD in het menu kom, zit die optie er ook niet in.)

ThX anyway ...
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Sorry, dan weet ik het ook niet. Ik neem aan dat je de laatste software van H+ gebruikt. Ik meen dat een update (2.0) de laatste versie is.

Suc6

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Probeer 'em eens in een standalone dvd player. Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat je gewoon een engelse versie te pakken heb, dit ondanks de doos. Heb het nl. ook weleens gehad bij Blade regio 2. Bleek alleen engels ondertiteld terwijl ik er toch echt vanuit ging dat ie ook Nederlands ondertiteld zou zijn.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Zoals al te lezen viel, heb ik dus al de laatste versie van H+ , en doet de ondertitel het wel met andere software (softMPEG,WinDVD).
Helaas heb ik geen standalone DVD speler.
Nu heb ik vandaag trouwens de DVD "The sixth sense" gekocht, en daar ook weer een probleem mee.
Alle feauture filmpjes doen het perfect. maar de film zelf alleen geluid.
Als ik dan de software instel op WideScreen heb ik met moeite beeld. Als ik dan doorzap door de film, blijft het beeld stil staan.
Wederom doet de film het perfect in 1 keer onder WinDVD.
Zou het kunnen dat er nieuwere technieken voor de films gebruikt worden, waar mijn software moeite mee heeft?
(lijk me sterk, want ik heb de nieuwste drivers en software gedownload voor de H+, en het is geen WinDVD 2K maar eentje vam ruim een jaar oud!)

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Bij mij werkt de Sixth sense perfect op DXR3, misschien moet je toch eens een schone installatie van je OS proberen. Desnoods eerst ff naast je huidige OS.

Suc6
Pagina: 1