Okay mensen,
Ik zal rustig beginnen.
wij hebben 2 filialen.
filiaal 1 is in almelo.
deze is dmv een IAS lijn (vaste lijn) verbonden aan het i-net.
Achter die IAS lijn draait een VPN RAS server, waarom mensen dus kunnen inbellen, dmv. modem-isdn-vpn.
so far so good.
Wij hebben ook een filiaal 2 in Asperen.
Daar hebben we een flat fee dual ISDN lijn (van euronet) naar het internet toe.
De cisco regelt dit momenteel.
Wat ik nou eigenlijk wil is het volgende.
Een win2k server als router installeren.
wat ik wil bereiken.
dat als ik een request doe vanuit Asperen naar 192.168.1.*** , de win2k router, automatisch een VPN connectie op gaat zetten naar Almelo.
Elke willekeurige andere connectie (internet/mail verkeer) moet gewoon via de cisco gaan lopen.
Ik heb dus op de win2k server "routering en RAS geinstalleerd".
Daar heb ik gezegt, "maak van deze computer een router voor lan routering en rotering via bellen op verzoek"
so far so good.
Nou heb ik bij "interface's" een interface gecreert, namelijk "Almelo VPN"
so far, also so good.
Maar nou ben ik de draad kwijt.
Waar kan ik zeggen dat ie op een 192.168.1.*** verzoek de VPN verbinding moet openen, en zo gauw het geen 192.168.1.*** verzoek is, hij hem automatisch doorstuurd naar 10.10.4.49 (de cisco router in Asperen)?
mensen, alvast bedankt!
Ik zal rustig beginnen.
wij hebben 2 filialen.
filiaal 1 is in almelo.
deze is dmv een IAS lijn (vaste lijn) verbonden aan het i-net.
Achter die IAS lijn draait een VPN RAS server, waarom mensen dus kunnen inbellen, dmv. modem-isdn-vpn.
so far so good.
Wij hebben ook een filiaal 2 in Asperen.
Daar hebben we een flat fee dual ISDN lijn (van euronet) naar het internet toe.
De cisco regelt dit momenteel.
Wat ik nou eigenlijk wil is het volgende.
Een win2k server als router installeren.
wat ik wil bereiken.
dat als ik een request doe vanuit Asperen naar 192.168.1.*** , de win2k router, automatisch een VPN connectie op gaat zetten naar Almelo.
Elke willekeurige andere connectie (internet/mail verkeer) moet gewoon via de cisco gaan lopen.
Ik heb dus op de win2k server "routering en RAS geinstalleerd".
Daar heb ik gezegt, "maak van deze computer een router voor lan routering en rotering via bellen op verzoek"
so far so good.
Nou heb ik bij "interface's" een interface gecreert, namelijk "Almelo VPN"
so far, also so good.
Maar nou ben ik de draad kwijt.
Waar kan ik zeggen dat ie op een 192.168.1.*** verzoek de VPN verbinding moet openen, en zo gauw het geen 192.168.1.*** verzoek is, hij hem automatisch doorstuurd naar 10.10.4.49 (de cisco router in Asperen)?
mensen, alvast bedankt!