Toon posts:

Op [winXP] met [APACHE], [MYSQL] instaleren.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op een windwos xp systeem apache draaiend weten te maken, nu heb ik ook PHP geinstaleerd en dat werk best.

Nu wil ik mySQLinstaleren maar eht lukt me niet om het in Apache te integreren, want MySQL wil aleen als service starten.

Weet iemand een goede beschrijving om MySQL te instaleren in Apache op WINXP? Ik heb nix kunnnen vinden met de search, meeste waren ook linux..

Of weet iemand hoe je apache moet configureren zodat alles goed werkt???

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Kijk maar es op http://www.nusphere.com
Kant en klare Apache / PHP / MySQL distributie. Je hoeft niets te weten van conf files enz.
Leuk als je er wat mee wilt oefenen.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Bij mij draait ook Apache met PHP (als module). Ook MySQL draait, standalone als een service.

Volgens mij kan Apache niet veel met MySQL omdat de webserver alleen een container is voor de applicaties. Gebruik hiervoor PHP om toegang te krijgen tot de MySQL databases en tabellen.

Omdat MySQL als service draait, kun je ook vanuit andere applicaties de databases bewerken, zonder Apache.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 12:33 schreef Traxx het volgende:
Kijk maar es op http://www.nusphere.com
Kant en klare Apache / PHP / MySQL distributie. Je hoeft niets te weten van conf files enz.
Leuk als je er wat mee wilt oefenen.
Ja, da wel handig, maar ik wil er ook nog wat van leren...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 12:34 schreef nightowl het volgende:
Bij mij draait ook Apache met PHP (als module). Ook MySQL draait, standalone als een service.

Volgens mij kan Apache niet veel met MySQL omdat de webserver alleen een container is voor de applicaties. Gebruik hiervoor PHP om toegang te krijgen tot de MySQL databases en tabellen.

Omdat MySQL als service draait, kun je ook vanuit andere applicaties de databases bewerken, zonder Apache.
Dus om via PHP, MySQL aan te spreken hoef ik niet Apache te configureren??

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Dus om via PHP, MySQL aan te spreken hoef ik niet Apache te configureren??
Nee, ik heb in Apache geheel niets geconfigureerd voor MySQL.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
Das dan mooi, ik zit nu op school maar dan ga ik het thuis wel ff proberen.

Maar, mischien een raar vraagje, hoe weet PHP dat MySQL geinstaleerd is zonder dat er iets geconfigureert is?

Verwijderd

Apache hoeft veder niks te weten van MySQL in zijn config files omdat Apache en MySQl 2 aparte services zijn die je dus apart van elkaar kunt aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar met PHP, om apache te gebruiken moes ik in PHP.ini wat configgen, moet dat nu weer om de MySQL service te gebruiken?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57

Predator

Suffers from split brain

Dit is geen Professional Networking & Servers.
Deze gaat op slot omdat er te veel topics hier gestart worden, die hier helemaal niet horen.
Uit de sticky's:
PNS is voor 'Advanced' vragen. Dat houd dus in, dat het een 'zwaar topic' moet zijn, wil het topic in PNS blijven. Om dit nog even te verduidelijken, hier wat dingen die sowieso al niet PNS zijn:

Apache

PHP

MySQL

IIS

Een Windows98 PC die 1 uur per dag aanstaat

Windows XP Prof. waar photoshop niet op wil installeren.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.