white-space probleem

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Hoi ik wil met een style sheet de PRE tag feitelijk vervangen alleen dat lukt me niet met een style sheet.
stylesheet
code:
1
#output {background-color:#EEEEEE; white-space: pre;}

html
code:
1
2
3
4
5
6
7
<DIV ID="output">

LANIvsb eelcon 40 &gt; ls -al ahc-zd-1506ma-02-confg*
-rw-rw-rw-   1 eelcon   LANIspec    7444 Apr 16 08:51 /tftpboot/ahn/ahc-zd-1506ma-02-confg.1
-rw-rw-rw-   1 eelcon   LANIspec    7444 Apr 16 08:50 /tftpboot/ahn/ahc-zd-1506ma-02-confg.2
LANIvsb eelcon 41 &gt; 
</DIV>

stylesheet doet wel wat want de achtergrond wordt licht grijs alleen hij houdt geen rekeing met mijn enters.
hij gooit gewoon alles achter elkaar en dus wordt het niet leesbaarder.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

volgens MS:
pre [new]:
Line breaks and other whitespace are preserved. This possible value is supported in Internet Explorer 6 and later when the !DOCTYPE declaration specifies standards-compliant mode. When the !DOCTYPE declaration does not specify standards-compliant mode, you can retrieve this value, but it does not affect renderingit functions like the normal value.
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/ reference/properties/whitespace.asp

www.jurgroessen.nl

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
vind je het tè lelijk om <pre id="output"></pre> te doen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
HangLoozz ik dacht dat het van 5.5 erin zat zo te zien niet dus dan doe ik het wel fijn met de PRE tag zoals limhes het zegt dat wekrt zo en zo wel.

thx guys

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 04 juni 2002 13:04 schreef TrailBlazer het volgende:
... dan doe ik het wel fijn met de PRE tag zoals limhes het zegt dat wekrt zo en zo wel.
volgens de spec zou je hiervoor SAMP moeten gebruiken:
SAMP:
Designates sample output from programs, scripts, etc.
dat is wel een beetje tag-neuken, maar goed rekening te houden welke tags waarvoor zijn (dacht dat PRE deprecated was, blijkt niet zo te zijn, staat wel in html4.01, maar eigenlijk als visueel formatting tag zou ie het wel moeten zijn)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Waarom geen PRE tag?
Pagina: 1