[XP] Foutmelding geheugen na reboot......

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
telkens als ik wil rebooten, dan begint mijn moederboard te piepen, en laat hij de foutmelding zien dat er iets mis is met mijn geheugen......nou werkt windows xp op zich gewoon goed als ik wel opstart, dat oet hij immers wel als ik de pc iets van 10 seconden uit zet na een reboot, en hem dan weer aanzet....(hoe kan het trouwens dat hij het dan wel doet). weet er iemand een manier om op een snelle manier te checken of het intern geheugen kapot is, of dat ik dat peipen van het moederboard kan voorkomen?

bedankt

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SiSoft Sandra (Pro) installeren :?

• Bartez
en dan.....hoe kan ik checken of mijn geheugen kapot is?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Download Memtest86 en test daar je geheugen eens mee.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Bartez
is dat zo'm lange test, of een snelle,

ik heb namelijk wel eens zo'm lange test gedaan, maar dat duurde een dag en nog wist ik niks......

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft niks met [forum=11] te maken...

--> [forum=7]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Bartez
ok......maar is er niet een of ander programma waarmee snel kan worden getest of je geheugen niet brak is?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 14:47 schreef bvstrien het volgende:
ok......maar is er niet een of ander programma waarmee snel kan worden getest of je geheugen niet brak is?
Ik denk dat het vrij lastig is om snel en tegelijkertijd volledig je geheugen te testen. Intensief testen kost nou eenmaal tijd. Ik zou zeggen, probeer dat memtest86 even... Duurt misschien even, maar dan weet je wel zekerder of je geheugen brak is. Het is zeker betrouwbaarder dan een snelle geheugentest.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Bartez
ok.....ga ik dat toch eens proberen.....dus ik stop die diskette er bij het rebooten in en doe dan alle tests?

hoe kan ik dan na het testen zien of het kapot is of niet?

ik kan me namelijk iets vaag herinneren, dat ik dat namelijk eerder gedaan had, en hij hierna, het programma afsloot en ik het alsnog niet wist....

kan iemand me vertellen hoe dit precies werkt.....uit de readme raak ik niet veel wijzer....

bedankt

• Bartez
dus tijdens het testen laat hij zien dat er fouten zitten.....maar stopt hij automatisch als hij klaar is, om blijft hij doorgaan?

• Bartez
ok....heb hem getest.....en inderdaad...32 errors vanaf 337MB, oftewel, in mijn geval mijn laatse DIM...die is dus brak.....zijn er eigenlijk iets van garantie op zo'n geheugen chip?

en dan nog iets......ik kreeg die 32 errors te zien, alleen laat hij er maar 8 zien....hoe kan ik naar beneden scrollen om de rest te kunnen bekijken? (ik gebruik memtest86)

en btw....wat is ECC mode?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op vrijdag 07 juni 2002 16:43 schreef bvstrien het volgende:

en btw....wat is ECC mode?
[topic=223827/1/50] :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bartez
ok....weet nu wat ECC is....maar hoe kan ik checken dat er dat bij mij ook op zit?

en kan ik op deze manier dus mijn geheugen fixen?
Pagina: 1