Toon posts:

Hoe 'collectieve refresh IP printers' ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

In onze organisatie hebben wij een groot probleem:

-noodgedwongen hebben wij het de ip-adressen van diverse printers moeten aanpassen naar een nieuw adres.

-pc's waarop de netwerkprinters staan geinstalleerd blijven alsmaar contact zoeken met de _oude_ ip-adressen vd printers.

?- Heeft iemand enig idee hoe we een collectief refresh kunnen doen op de pc's van de ip-nrs? -?

(Nu moeten we overal (=500pc's) de printer verwijderen en opnieuw aanmaken, hetgeen ivm de grote broadcast over het netwerk erg lang duurt...)

GOUDEN TIP? BVBD

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kixstart scriptje schrijven ;)

- Delete alle printers
- Voeg alle printers toe
- Eventueel op basius van groupmembership een bepaalde printer als default printer zetten

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar zo makkelijk....
Er staan heel veel printers op de div. afdelingen, elke pc heeft ooit ' handmatig' zijn eigen printer(s) gekregen, dus collectief dezelfde (of alle) printers toevoegen is geen optie....

Verwijderd

Zorg voor veel personeel en dat iedereen achter een computer zit... neem daarbij een stel megafoons, verspreid door het pand....

en ga vervolgens de instructies voorlezen, zodanig, dat et door het hele pand gehoord wordt... duurt ff 5 minuutjes, maar dan ben je klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 11:35 schreef drLiter het volgende:
Zorg voor veel personeel en dat iedereen achter een computer zit... neem daarbij een stel megafoons, verspreid door het pand....

en ga vervolgens de instructies voorlezen, zodanig, dat et door het hele pand gehoord wordt... duurt ff 5 minuutjes, maar dan ben je klaar :)
ROFLMAO >:)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op dinsdag 04 juni 2002 11:30 schreef Eluwemcee het volgende:
-pc's waarop de netwerkprinters staan geinstalleerd blijven alsmaar contact zoeken met de _oude_ ip-adressen vd printers.
licht off-topic:
Hier lees ik uit dat er niet met een centrale printserver gewerkt wordt waar de queues op gedefinieerd zijn ?
Is hier bewust voor gekozen of zo gegroeid ?
Als dit namelijk wel het geval zou zijn was het een kwestie van alleen op de Printserver het IP aanpassen & klaar :P

ontopic:
Je zou wel met KIX per pc/user een inventarisatie kunnen maken van welke printers er nu geinstalleerd zijn (als de naamgeving consequent is) en alleen die printers weer aanmaken met de juiste ip's ...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 11:49 schreef TheRookie het volgende:

[..]

licht off-topic:
Hier lees ik uit dat er niet met een centrale printserver gewerkt wordt waar de queues op gedefinieerd zijn ?
Is hier bewust voor gekozen of zo gegroeid ?
Hmmm. Da's een goeie, nu snap ik het zelf niet meer...
Ik ben dan ook maar systeembeheerder, geen serverbeheerder.. :)

We hebben idd een printerserver onder Novell draaien.
Ik ga de jongens eens vragen hoe dat nou zit met het verhaal van de ipadressen...

Wat ik weet: een printer aanmaken gaat alsvolgt:
-install netwerk printer
-browse network-neighborhood
-kies novell tree, en dan printer

gaat over IPX

*zucht*... had ik maar een vak geleerd ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je dan een QUEUE slecteert, zou je helemaal niets op de WS's hoeven te weizigen IMO ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 12:11 schreef Eluwemcee het volgende:
gaat over IPX
Wat heeft het IP adres van de printer er dan mee te maken?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Hmmmm......Als ze op de hand zijn toegevoegd wordt t niet veel makkelijker natuurlijk. welk os draait alles onder??

iRacing Profiel

Pagina: 1