Freesco een 0 (buitenlijn) draaien analoog modem

Pagina: 1
Acties:

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
Na via de search 893 topics doorgeworsteld te hebben, heb ik nog geen antwoord op deze vraag.
Ik probeer via freesco verbinding te krijgen met het internet.
freesco ziet het modem en begint "iets" te doen, je hoort hem om de ca 20seconden klikken.
om met windows verbinding te krijgen met planet moet ik :
0, 2965333 bellen, dit lijkt niet te werken onder freesco.
wat heb ik geprobeerd :
T0, 2965333 T0,2965333 T0 2965333, T02965333, T0, 0402965333
enz .
Wie helpt mij ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onder freesco (en trouwens op iedere linux-bak) is inbellen heel simpel. Gewoon het nummer opgevel, de 0 van de buitenlijn komt daar dus voor.
Probeer dus eens als inbelnummer: 02965333 in te voeren. Zou wolgens mij moeten werken.

Off-topic:

Wat je in jouw geval bij windows (inbelnummer 0,2965333) feitelijk doet is:
-draai eerst de 0
-wacht dan even op de buitenlijn (daar staat die komma voor)
-draai dan de rest van het nummer

End Off-topic

Laat ff op het forum weten of het gelukt is!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Kun je niet in je centrale opgeven dat de poort van het modem gewoon direct een buitenlijn krijgt?

• djkolk
hallo eagle alvast bedankt voor je reaktie, maar helaas dit werkt niet, is er geen mogelijkheid dat ik via een string de speaker aanstuur zodat ik iets kan horen wat er gebeurd ?

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Je kan dat in je handleiding van je modem vinden, soms is het iets van 0W2965333
(W van wait denk ik)
anders kan je hem eerst de 0 laten draaien, je chat script 2 seconde laten wachten en dan 2965333 laten draaien.

• djkolk
helaas, T0W2965333 werkt niet , de T staat voor toon, ook heb ik geen gebruiksaanwijzing van het modem, het is een target 56k flex modem dat freesco zelf gedetecteerd heeft,
iemand nog een id ?

• The Eagle

The Eagle

Met een string je speaker aansturen? Geen idee of dat kan, zal ongetwijfeld mogelijk zijn. FF vraagjes nog:

1) Heb je P&P modem (en dan goed ingesteld)? Kan nl zo zijn dat als je modem alleen klikt, en verder niets doet, het relais van je modem gaar is. Of is het een extern modem?

2) weet je zeker dat je op die poort wel een buitenlijn kunt draaien? Is bij bedrijven vaak afgeschermd.

3) weet je zeker dat je met tonen kunt draaien, en dat je op die poort een analoge lijn kunt gebruiken?

IMHO, zou als je als nummer T02965333 in moeten voeren en zou het gewoon moeten werken, tenminste als je een buitenlijn kunt draaien en je een analoge lijn ter beschikking hebt. Zou me trouwens niets verbazen als je een ISDN-centrale op je werk hebt...dan moet je ff met de beheerder van die centrale contact opnemen en vragen of ie ff een analoge verbinding voor je wil patchen. Maar aangezien je "projectje" meer hobby is volgens mij, zal ie dat niet zomaar zonder goede reden doen. Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• djkolk
ok jongens, ik ben eruit, vreemd genoeg werkt dit modem niet met freesco, een dynalink-modem gaf de uitkomst, deze werkt zonder problemen.
voor het geval iemand met ditzelfde probleem te maken krijgt, de instelling die bij mij werkt is :
T0,2965333
verder iedereen bedankt die meegedacht heeft !

• The Eagle

The Eagle

Graag gedaan. Ik wist niet dat die komma (pauze) ook onder freesco te gebruiken was. Probeer anders eens of het ook zonder die komma werkt. Linux ondersteunt volgens mij nl speed-dial. Scheelt je toch weer een paar seconden bij het inbellen als het lukt *D

• djkolk
okee, the_eagle, je hebt gelijk, ik weer 2 seconden gewonnen door de komma weg te laten , dit werkt ook goed, nog bedankt voor je hulp, ik ga nu proberen om het hele zooitje op hdd te zetten.

• djkolk
nog even vergeten te vermelden, de speaker is spontaan gaan werken met dit modem.

• The Eagle

The Eagle

LOL >:)
En nou maar hopen dat je kantoorgenoten zich niet gaan storen aan al die herrie van dat modem...maar ik zou zo 123 niet weten wat je daaraan zou kunnen doen (behalve dan een MOD'je waarbij je er die hele speaker uitsloopt). Maar of dat nou zo'n goed idee is :?

Verwijderd

speaker uit ATL0

• The Eagle

The Eagle

Nog ff vergeten te melden: Voor op HDD zetten is volgens mij het commando Move2hdd beschikbaar. Als je dan ook nog ff zorgt dat je een kale DOS op je machine hebt staan en je daarvan de autoexec.bat (evt ook de config.sys) aanpast, heb je die floppy niet eens meer nodig en kun je zelfs je eigen webserver e.d. gaan draaien. Maar lees de freesco-pagina maar eens na:
http://www.freesco.info/freesco.org

Suc6

• djkolk
dit wordt na verloop van tijd een kabel-servertje, eerst wil ik proberen om dit op mijn hdd te krijgen en daarna extremail te installeren om ook als mailserver te dienen.

ps ik heb net seagate diskmanager gedraaid om mijn hdd te lowlevel formateren, maar elke keer als ik opstart komt er een melding van seagate dat ik een setupdiskette van een os dat ik wil installeren in mijn floppy-drive moet doen.
iemand enig id hoe ik deze melding kwijt raak, staat hij misschien in de mbr, en hoe kan ik die opschonen ?
even voor de duidelijkheid hij wil alleen van floppy opstarten, doe ik nu de freesco diskette in de drive dan gaat de server de lucht in , ook kopieert hij alles met move2hdd naar de hdd maar bij het opnieuw opstarten gaat het fout want hij zal en moet een floppy zien.
alvast bedankt voor alle reakties .

• The Eagle

The Eagle

Hoe oud is die HDD? Wat is het eigenlijk voor een machine? Ik hoop dat je die low-level niet al hebt uitgevoerd want daar kunnen hdd's erg slecht tegen :'(

Kijk in ieder geval ff wat je bootopties zijn in je BIOS. Als die goed staan:
Beste wat je IMHO kunt doen:

- WIN 95 of DOS6.X bootdisk
- FDISKEN en reboot van bootflop
- Opnieuw formatteren met optie /s aan (overzetten systeem)
- Reboot --> moet dan wel vanaf hdd starten

- freesco opstarten van flop, move2hdd
- reboot zonder floppy (dus vanaf hdd)
- autoexec en config editten

(als je geen editor hebt, gebruik dan het "good old" commando copy con <file> ;let wel als je dat de 2e keer doet moet je alles weer opnieuw intypen omdat het direct overschreven wordt)

- run autoexec.bat, als je freesco dan opstart ben jij weer blij :)

• The Eagle

The Eagle

Nog ff dit: Als je hiervan een kabelserver wilt maken krijg je hele andere problemen, denk o.m. aan PPoE etc. Maar daar wil ik je nu nog niet mee lastig vallen.

• djkolk
ok eagle, ik heb de diskmanager verwijderd met :
verwijder ddo dynamic drive overlay,
daarna verwijder mbr
nu ben ik fdisk aan het draaien en doe ik format c: /s
daarna kopieer ik alles van flop naar hdd, en kijk of het dan werkt

• djkolk
eindelijk, na een dag proberen draait hij nu als een speer vanaf de harddisk, vrijdag ga ik proberen om extremail te installeen als iemand tips heeft lees ik ze hier vrijdag weer.
eenieder bedankt voor het meedenken
Pagina: 1