Toon posts:

Rekenmachine zonder grafisch display

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij moet wel formules kunnen onthouden. En ik moet er met mijn pc mee kunnen cominuceren.

Ik heb de Ti 68 al gevonden alleen kan ik deze nergens in een winkel vinden :(

Zijn er nog meer van die nog wel in producktie zijn

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Waarom zonder grafisch display, is toch een stuk handiger :?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22

YellowCube

Wait...what?

Op dinsdag 04 juni 2002 11:39 schreef Mad_Demon het volgende:
Waarom zonder grafisch display, is toch een stuk handiger :?
zal wel i.v.m studie-voorwaarden zijn...Het hebben van een rekemachine met grafisch display is niet overal toegestaan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

denk ik ook

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

maar dan mag het meestal ook geen formules kunnen bevatten. en bij ons word dat secuur nagekeken, dus opgelet daarmee.
En de TI is idd een goed rekenmachien dat daaraan voldoet.
Casio is een goed merk en HP word veel op de unief gebruikt.

hier staan er enkele die door het VTK (Vlaams Technische Kring) worden aangeboden voor hun leden. http://www.vtk.rug.ac.be/cursus/rekenmachines.html

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Topicstarter
HP32SII
Iemand iets over deze rekenmachiene bekend? Er werd mij alleen maar verteld dat ik geen grafische shit mocht hebben.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Op dinsdag 04 juni 2002 11:03 schreef Dave Schalk het volgende:
Maar hij moet wel formules kunnen onthouden. En ik moet er met mijn pc mee kunnen cominuceren.

Ik heb de Ti 68 al gevonden alleen kan ik deze nergens in een winkel vinden :(

Zijn er nog meer van die nog wel in producktie zijn
Deze heb ik dus ook al een aantal jaren.... Meer dan 10 in elk geval ;) maruh, communiceren met de pc? dacht het niet!

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 23:35 schreef SenZatioN het volgende:

[..]

Deze heb ik dus ook al een aantal jaren.... Meer dan 10 in elk geval ;) maruh, communiceren met de pc? dacht het niet!
Hmm das jammer dan.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44

Vliegvlug

Flight Simple

HP32SII
Iemand iets over deze rekenmachiene bekend? Er werd mij alleen maar verteld dat ik geen grafische shit mocht hebben.
Er fijne rekenmachine die ik op de middelbare school gebruikt heb.
We mochten daar geen programmeerbare rekenmachines hebben, en deze zag er niet uit als programmeerbaar terwijl hij dat wel is.
Was echt ideaal, heeft nooit een leraar wat van gezegd. :P
Het is een 1 regelig alfanumeriek display en je kan er ook gewoon formules in stoppen. Is een feature die in de oude 32S nog niet zat.

Werkt wel volgens het RPN (reserve polish notation) principe, is even wennen maar daarna wil je niet anders.

Echt een ideaal ding als je geen grafisch dingen wil.
hp 32SII

De HP42S is misschien ook nog een optie, 2 regelig display waar dus ook hele kleine grafiekjes op mogelijk zijn.
Maar hij ziet er niet uit als een grafisch display dus misschien kom je daar ook mee weg.
En hij is over te klokken :)

Geen idee of die 2 rekenmachines nog ergens te koop zijn, maar echt duur kan het nooit zijn.

N.B. Communiceren met de PC zit er bij deze beide rekenmachines overingens niet in

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 13:27 schreef Vliegvlug het volgende:

[..]

Er fijne rekenmachine die ik op de middelbare school gebruikt heb.
We mochten daar geen programmeerbare rekenmachines hebben, en deze zag er niet uit als programmeerbaar terwijl hij dat wel is.
Was echt ideaal, heeft nooit een leraar wat van gezegd. :P
Het is een 1 regelig alfanumeriek display en je kan er ook gewoon formules in stoppen. Is een feature die in de oude 32S nog niet zat.

Werkt wel volgens het RPN (reserve polish notation) principe, is even wennen maar daarna wil je niet anders.

Echt een ideaal ding als je geen grafisch dingen wil.
hp 32SII

De HP42S is misschien ook nog een optie, 2 regelig display waar dus ook hele kleine grafiekjes op mogelijk zijn.
Maar hij ziet er niet uit als een grafisch display dus misschien kom je daar ook mee weg.
En hij is over te klokken :)

Geen idee of die 2 rekenmachines nog ergens te koop zijn, maar echt duur kan het nooit zijn.

N.B. Communiceren met de PC zit er bij deze beide rekenmachines overingens niet in
Mijn dank is groot :)
Ik heb gebeld naar een kantoorboekhandel en ze zijden dat ze die nog hadden dus morgen even langs.
Pagina: 1