[Quantum Fireball]Spint up, harde tik, spint down

Pagina: 1
Acties:

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:06

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
zie titel,
als ik me server aanzet hoor ik de disk opspinnen zoals normaal. 2 tellen later hoor ik een harde tik waarna de hd weer downspint, dan doetie ff niks en daarna weer hetzelfde.
Ik heb bij maxtor die powermax gehaald, maar die durf ik niet af te maken, hij was gisteravond 10 minuten bezig en het enigste wat ik voorbij zag komen was error :( (en het werd al een beetje laat om hem helemaal af te maken ;))
ik denk dat hij een beetje FUBAR is..
iemand suggesties?

Verwijderd

Suggestie:

Zit er nog garantie op? :?
Ik ken dit geluid maar al te goed van een (oude) Seagate die bij mij ooit eens naar de knoppen is gegaan.... Deze schijf is voor 99% zeker dood.

Verwijderd

Ik denk dat je een RMA moet aanvragen. Dit is niet goed. Hij is defect. Ga naar www.maxtor.com om het online aan tevragen.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Heb dit ooit met een 600MB Seagate disk gehad. Bleek dat de kop van de harddisk niet meer los kwam. De schijf is uiteindelijk overleden, maar ik heb er eerst nog wel drie-kwart van kunnen kopieeren door hetvolgende te doen:

de kop losmaken bij 't opspinnen door (ja, schrik niet) er HEEL HARD op te slaan, met bv de achterkant van een scroevendraaier (of een hamer natuurlijk). Toen had de schijf dus heeeel-veeeel stoute-sectoren, maar ik had (gelukkig) weer toegang tot de schijf!!!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 10:56 schreef questa.unigame het volgende:
Ik denk dat je een RMA moet aanvragen. Dit is niet goed. Hij is defect. Ga naar www.maxtor.com om het online aan tevragen.
ben ik net al geweest, maar dan moet ik een heleboel nummers invullen die ik nergens op het ding kan vinden. :?

en helaas is de garantie al een jaar voorbij |:(

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 11:01 schreef The Collector het volgende:
Heb dit ooit met een 600MB Seagate disk gehad. Bleek dat de kop van de harddisk niet meer los kwam. De schijf is uiteindelijk overleden, maar ik heb er eerst nog wel drie-kwart van kunnen kopieeren door hetvolgende te doen:

de kop losmaken bij 't opspinnen door (ja, schrik niet) er HEEL HARD op te slaan, met bv de achterkant van een scroevendraaier (of een hamer natuurlijk). Toen had de schijf dus heeeel-veeeel stoute-sectoren, maar ik had (gelukkig) weer toegang tot de schijf!!!
hehehe leuke oplossing
maar gelukkig heb ik afgelopen zaterdag nog een back-up gemaakt *D
hij begon toen nl. al met die kuren, dus ik als een idioot images op cd gezet.
maar ik zal het onthouden, wie weet komt het nog es van pas
Pagina: 1