Epox 8K7A

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Hallo, ik heb dus zo'n mobo. Als je hem opstart dan zie je op die ledjes heel veel cijfertjes voorbij schieten en op het einde FF (is dus goed). Maar sinds het begin moet je na het afsluiten van de pc minimaal een kwartier w88 voordat je hem weer kan inschakelen. Als je hem eerder probeerd op te starten springen die ledjes gelijk op FF, maar er gebeurd niks. Alleen de CPU fan gaat draaien. De schijf blijft verder stil en je voelt hem ook niet draaien. Ik weet dat FF Full Functional oid betekent maar dat is hij dus eigenlijk niet ;( Maar sinds een week start hij helemaal niet meer op, hoelang je ook w8. In de search vond ik wel een paar topics over dit probleem maar geen oplossing

het systeem:
AMD 1,4 ghz
epox 8K7A
IBM 40 gig (weet ff het type niet uit m'n hoofd)
Lite-on DVD
256 MD DDR PC2100 Infineon CAS2
Powercolor Geforce2 Pro
Creative Live! 5.1
Netwerkaartje
300W voeding
WinXP

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen of bekent voorkomt.

Flickr

Verwijderd

Zou weleens willen weten wat je al geprobeerd hebt dan :) Ik kan wel wat mogelijkheden afvuren, maar die zullen ongetwijfeld wel ergens in de search staan *D

• rkrythe
wat kan ik doen?

Flickr

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:51 schreef ruubruub het volgende:
wat kan ik doen?
laat eerst maar eens je pc draaien zonder alle kaarten die je eigenlijk niet nodig heb, zoals netwerk, sblive, dvd enzo. probeer ook eens ander geheugen(wie weet, helpt het).

succes

• rkrythe
nou, ik heb alles eruit gehaalt, maar het maakt nix uit. Zelfs als je het RAM eruit haalt springt hij direct op FF. Volgensmij gaat hij helemaal niet al die dingen controleren. Wie weet wat er aan de hand is?

Flickr

Verwijderd

Geeft hij ook nog bepaalde piepjes?
En is je voeding wel in orde? Ik heb de 8K7A+ en ik merk dat vooral de 5V spanning erg laag is door een bepaalde constructie van EPOX. Ik heb een aopen 300Watt voeding, maar de 5V is zonder over te klokken al meteen nog maar 4,8 V :( stressed wordt ie 4,77V...
Pagina: 1