Brand linklampje van LAN op K7S5A als pc uit is?

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14
Zou iemand met een ECS K7S5A moederbord met geïntegreerde LAN dit kunnen controleren?

Voordat ik dit moederbord koop, wil ik zeker weten dat power-on-lan werkt van de geïntegreerde lan.

De site van ECS is hier niet duidelijk over:
In de manual van dit moederbord staat de bios-instelling "Power On by Lan". Maar daarin staat ook een losse aansluiting voor een WOL-kabeltje op het moederbord. Dit zou betekenen dat je een losse lan-kaart met WOL-kabeltje erop moet aansluiten.

Als het linklampje van de netwerkinterface blijft branden als de pc uit is (niet standby of hibernate), dan zal "power on by lan" waarschijnlijk wel werken.

Of heeft iemand zelf al "power on by lan" getest van de geïntegreerde lan?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zit helemaal geen lampje op, tenminste niet bij een kameraad van me (ik heb no-lan versie).

Verwijderd

Dit is normaal. Trek de stekker er maar eens uit van de pc, een atx voeding geeft nog spanning aan de pcisloten, als de pc uitstaat. Dus ook bij kaarten verwisselen etc zul je ff de stekker eruit moeten trekken.

Owja, je netwerkkaart is geen pcislot, maar desondanks gedraagt ie zich wel als eentje. Dus hij krijgt wel spanning.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wil nog niet zeggen dat WOL werkt..(de gebruikte realtek NIC én het MoBo moeten het ondersteunen).

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hier staat een K7S6A met losse Realtek 8139c netwerkkaart, en ook als de pc uitstaat blijft het lampje branden.

Op een ander mobo (Asus P3b-f) gaat het lampje wel uit, en op nog een uit mobo ook, met allemaak een Realtek 8139c.

Hoe is dit uit te zetten?

Juist

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kun je alleen uitzetten door ATX support in het bios uit te zetten (moet je wel zelf elke keer je pc afsluiten).

• Mr_Blobby
Maar ik wil weten of het lampje van de geïntegreerde lan uitgaat, niet van een losse kaart.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zie mijn eerste reply ???
Je kunt beter ff de specs van die ingebouwde realtek opzoeken, dan weet je al veel meer (ondersteunt volgens mij nl geen WOL, daar is ie veel te cheap voor)
En anders ga je ff naar de pc-boer in je woonplaats.

• Mr_Blobby
Klopt. Maar je kan wel lampjes aansluiten. Citaat uit manual:
If you have a set indicator LEDs for the onboard LAN
communication, you can connect the LED cable to the header JP2.
Pins 1-2 are for Link LED. Pins 3-4 are for 10/100 Mbps mode
LED, the onboard LAN run in 100 Mbps mode when the LED lit.

• Mr_Blobby
Ik bedenk me net:
Je kan natuurlijk ook het het link-lampje controleren van de hub of nic aan de andere kant van het lan-kabeltje.

Iemand?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij mijn kameraad gaat de link tussen kabelmoden en NIC uit als zijn pc uitstaat....Ik denk dat je pech hebt, en dat de K7S5A dus alleen een wolconnector onboard heeft voor externe PCI nic's (niet die onboard dus).

• Mr_Blobby
Thanx.

Dan wordt het een K75SA zonder lan en koop ik er wel een losse lankaart bij.

Pagina: 1