Toon posts:

40gb wd op award v4.51 pg maximaal 8 gb herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beetje lang onderwerp, maar het legt het wel uit.
ik heb laatst een 40 gb western digital gekocht en dacht die doodleuk in mijn pc te zetten. maar hij ziet dus in de bios maar maximaal 8 gb en als ik het programma'tje dat bij de hd zat installeer dan ziet hij later in fdisk wel 40 gb maar als maximale grote van disk toch weer 8 gb.

ik wil er w2k server opknallen en dat doet hij ook wel maar bij de eerste reboot wil hij niet door naar de rest van de installatie

denk dat het aan de bios ligt als hij die fatsoenlijk aan de praat krijgt en ziet dat het 40gb is dat het dan wel werkt

is een oude pc even wat specs
p200 64mb sdram en dan 40gb erin
award bios, "pci/isa586" "s/n:062350107" "bios-g 60829" "rom pci/isa bios 2a59gv_3d"

dit is het ongeveer wel zit niet achter die pc dus kan de serial in het opstarten niet uitlezen.

verder weet ik nog dat het een oude laser computer is van de masco. dus zal toedertijd wel een aanbieding zijn geweest en de software is uit 1996 dus pc'tje is 6 jaar oud:-)

beetje vaag allemaal maar als iemand mij kan helpen heel graag, een bios update zit er waarschijnlijk wel in maar an moetik eerst zoeken naar moederbord en denk niet dat dat gaat lukken.
dus misschien met een progy die de bios of de hd verteld dat het toch een werkende 40GB is of misschien is een controller wel wat maar wil er niet al te veel geld aan geven.

bedankt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tijdens het booten staat er in het 1e scherm een sting met letters en cijfers onderin, die noteren en in google rammen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gelezen en ga ik ook doen, maar mischien weet iemand een progy die je hd toch optimaal laat zien heb ik ergens gelezen in search

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Maxtor heeft wel zo'n programma, MaxBlast heet het, alleen vrees ik dat het alleen met Maxtor schijven werkt. Of Western Digital zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.

He who controls the Spice, controls the Universe.