-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Met serieel heb je die problemen niet (of iig veel minder). Bovendien kun je de signaallijnen beter afschermen van elkaar omdat je veel minder aders hebt. Het snelheidsverlies dat je hebt door van parallel naar serieel te gaan kun je ruimschoots goedmaken door hogere kloksnelheid.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dit is niet alleen van toepassing op de kabels, maar ook natuurlijk op de chips.
ach weer wat geleerd
op naar serial ATA
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Verwijderd
les goed IN PRINCIPE, want door de crosstalt ed kan het worden vermindert.
Verwijderd
Alle bits moeten op hetzelfde moment aankomen. Als een van de kabels maar een milimeter korter is als de andere, kan dit al voor problemen zorgen bij hele hoge snelheden. Daarom: hoe minder kabels, hoe minder problemen
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
*LOL* je bedoelt met 2 aders ofzo?Op dinsdag 04 juni 2002 19:37 schreef collission het volgende:
maar waarom kunnen ze dan geen parrallelle () ATA met minder kabels dan 40 maken? dat scheelt toch ook storing?
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

kleiner, compacter en sneller.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Fibre Channel is overigens ook een serieel protocol, wordt gebruikt in high-end storage omgevingen.Op dinsdag 04 juni 2002 12:57 schreef 4POX het volgende:
Kijk maar eens naar USB, firewire en UTP. In principe werkt dat ook allemaal serieel en moet je eens zien wat voor snelheden daar mee kunt halen..
Met UTP kun je 1000Mbs over een afstand van 100 meter halen
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Verwijderd
1 meter volgens dat ander SATA-topicOp dinsdag 04 juni 2002 22:09 schreef Dries Arnolds het volgende:
Het schijnt ook dat die serial ATA kabeltjes veeeel langer kunnen zijn. Lekker makkelijk als je een uitbouwtje aan je kast wil maken voor een RAID array ofzo
waarom niet 1 standaard voor alle randapparatuur samen met hdd's en andere drives.
waarom niet gewoon alle apparatuur via het netwerk met elk device apart een ip.
Zie jij een firewirepoort al 8 schijven van spanning voorzien. Ze hebben nu al moeite om een moederbord kaal van genoeg power te voorzienOp dinsdag 04 juni 2002 23:17 schreef smvs het volgende:
waarom weer een aparte stroomkabel als het anders kan.(firewire)
SCSIwaarom niet 1 standaard voor alle randapparatuur samen met hdd's en andere drives.
Helemaal voorwaarom niet gewoon alle apparatuur via het netwerk met elk device apart een ip.
Te traag.Op woensdag 05 juni 2002 00:19 schreef 4POX het volgende:
You can't have everything. Where would you put it?
Dan krijg je wel een héél local network in je pcOp dinsdag 04 juni 2002 23:17 schreef smvs het volgende:
Is er trouwens al veel SATA hardware?? (mb's en hd's?)
Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 (Verkocht!) en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!
Verwijderd
bijv. zon ding dat je in je ide poort duwt, en paralel omvormt naar serieel, zodat je alsnog de dunne kabel kunt gebruiken.... komt dat er, of zullen we een apparte insteekkaart moeten kopen?
Ik denk dit.Op donderdag 06 juni 2002 08:29 schreef SiQDiZ het volgende:
of zullen we een apparte insteekkaart moeten kopen?
Maar het eertse mobo wat dit ondersteund is al aangekondigd.
De KT400 van MSI...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hier heb ik al iets over gehoord jah.Op donderdag 06 juni 2002 08:29 schreef SiQDiZ het volgende:
komen er ook converters?
bijv. zon ding dat je in je ide poort duwt, en paralel omvormt naar serieel, zodat je alsnog de dunne kabel kunt gebruiken.... komt dat er, of zullen we een apparte insteekkaart moeten kopen?
Ik dacht hiervan een plaatje gezien te hebben, maar dat was van een firewire convertor, weet het dus niet meer zeker, maar dat er convertors komen wel!
Verwijderd
Even wat linkjes;Maar het eertse mobo wat dit ondersteund is al aangekondigd.
De KT400 van MSI...
MSI KT4 Ultra mobo (met KT400 chipset): http://www.tweakers.net/nieuws/22058
En nog wat meer over SATA-producten: http://www.tweakers.net/nieuws/22068
Verwijderd