Toon posts:

Welek videokaart???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een vriend van mij een systeempje in elkaar flansen. Ik heb hem al uit het hoofd kunnen praten een PIII-800 te kopen, was hem aangepraat door een verkoper. Hij gaat nu voor een Duron-700 of een Athlon-800 op een MSI K7 plankje. Nu moet er ook een goede videokaart in. Deze wordt vooral gebruikt voor CAD-tekenen. Dus niet voor games, maar voor ontwerp. Nu is hem een Matrox Millenium Dualhead 32 MB aangeraden. Is er niet een beter kaart?
Deze mag ongeveer 400-500 gulden kosten.
Ook werd hem 256 MB intern aangepraat, ik heb hem gezegd dat 128MB genoeg is, scheelt al weer een beetje geld...(kan altijd nog uitbreiden als ie toch niet te vreden is)
Er komt windows98SE op te draaien. En er komt een Iiyama monitor van 19" bij.

Alvast bedankt...

Verwijderd

ik zou er toch 256 ram in doen
dat scheelt enorm in de performance.
een geforce mx zou ik erin doen.
kost je minder dan 400 ballen.

Verwijderd

Leuk zo'n systeem waar geen spellen op gedraaid gaan worden maar wel een spellen systeem is (win98 se).. kan je toch beter voor 2000 of NT gaan. video kaart neem de Fire Gl 1000 , een echt openGl kaart, Gforece is ook een spellenkaart!

Verwijderd

CB heeft gelijk, neem als het even kan een professionele kaart voor tekenwerk, Geforce2 MX is dat dus NIET (hij is wel koel voor games, maar het is geen wonder kaart die alles goed doet).

Verwijderd

voor CAD moet je een 3DLabs Oxygen VX1 32MB AGP hebben als echte budget kaart, maar echte CAD kaarten vooral met veel motion ed. kost een echte videokaart een godsvermogen want dan moet je bv een Quadro hebben. Als er ook games op gespeeld gaan worden zal ik toch denken aan een Geforce 1 of 2.

Verwijderd

Ik zou er zeker geen win98 op gooien, eerder win2k, veel sneller en super stabiel, zeker als je met zware apps werkt zoals CAD.

Verder raad ik geen 500-piek kaart aan, geforce2's kunnen absoluut geen CAD (laat staan CAD3D) aan, een nVdidia Quadro 2 is een goede keus, maarja die kost meer dan 1500 piek geloof ik.

Als hij geen serieuze CAD designer is dan kan je wel een GF2MX nemen, of een Maxtor G450, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord die CAD als hobby heeft :) duseh.. nVidia Quadro 2 of de Fire idd..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

doe maar simpel en smeer die jongen een G400 SH 16 Mb aan voor rond de 250 piek. HIj geen rode oogjes en zolang je de boel op 16 bit houdt, doet de CPU de rest. Prima gamebaar, voor een mooie prijs.

Nvidia sucks at 2D!!!!!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Als je geen professionele kaart erin stopt, dan moet je toch maar voor een Matrox G400 DH gaan, of een G450 (als die al ergens te koop is). Werkt bij mij prima om mee te AutoCAD'ten (hoe the f*ck schrijf je dat eigenlijk???). Een goede 2D kwaliteit is in ieder geval zeer belangrijk!

Ook heb ik gelezen dat de ATI Radeon een erg goede 2D kwaliteit heeft en ook een stuk sneller is in OpenGL dan de G400. Hij is echter ook een stukkie duurder...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal hem de G400 32MB dualhead gewoon aanraden... Bedankt voor de reacties...

En hoezo is w2000 sneller dan W98SE? (moet eerlijk bekennen dat ik me nog niet verdiept heb in w2000, wel NT4 en dat vind ik rotzooi voor thuisgebruik...)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:32
met 2000 hebbik het gevoel dat ik echt waar voor mn geld heb aanziende mn compu...

athlon 600

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:31

Flotter

Pelipper!

Voor beeldbewerken absoluut geen GeForce (2) nemen, de beeldkwaliteit van die dingen zuigt behoorlijk.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1