Toon posts:

*.qdr-directory's te verwijderen uit Novell??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat dus nog zo'n oud novell-bakkie naast me, een Compaq Prosignia. Draait 3.12. Al jaaaaaaren.

Probleempje; de sys-partitie is maar 50MB, en sinds kort is deze de hele tijd gevuld. Als ik op de schijf zelf kijk, heb ik onder \\sys\System\ allemaal directory's, met namen als:

04000001
06000005.qdr
10000002.qdr
etc.

Hierin staan files, zoals:

00200001.q
00200003.q
00200002.q
Q_0020.sys
Q_0020.srv

mijn vraag: wat zijn deze files, en hoe kan ik plaats maken op \\sys?? Ik heb het gevoel dat er printjobs blijven hangen, waardoor de schijf volloopt. Iemand??

Verwijderd

In deze directory's staan de queues (de bestanden die nog naar de printer verzonden moeten worden) als je deze verwijdert kun je waarschijnlijk niet meer printen maar als zo'n dir corrupt is kun je deze gewoon verwijfderen. Wel even een nieuwe queue aanmaken in nwadmin, dan kun je weer printen. de bijbehorende dir wordt dan automatisch aangemaakt

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op donderdag 27 juni 2002 17:30 schreef rvwanrooy het volgende:
In deze directory's staan de queues (de bestanden die nog naar de printer verzonden moeten worden) als je deze verwijdert kun je waarschijnlijk niet meer printen maar als zo'n dir corrupt is kun je deze gewoon verwijfderen. Wel even een nieuwe queue aanmaken in nwadmin, dan kun je weer printen. de bijbehorende dir wordt dan automatisch aangemaakt
Idd. U heeft helemaal gelijk, u gaat door voor de volgende ronde!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage