Toon posts:

overklokken xp 1700+

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs 3d mark 2001 gedraaid en ik keek toen naar mijn systeem beschrijving die 3d mark zelf had gemaakt van mijn systeem. Daar stond dat mijn CPU op 1450 Mhz draaid en dat hij op maximaal 2900 Mhz kan draaien. Nou vroeg ik aan een maat van me of ik XP CPU's zomaar straffeloos kan overklokken. Toen zei hij dat op tweakers een schema zou staan van lasverbindingen die via zilverstift verbonden moesten worden zodat ik de XP CPU beter kan overklokken.

Nou kan ik ff niet die beschrijving vinden. Heeft iemand een idee waar deze schema's staan. En heeft er iemand al ervaring mee (Deze site kennende vast wel).

Laat me ff weten

Greets Swi

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Zoek met de search maar eens. De knop zit bovenin het blauwe balkje. Zoek maar eens op unlock XP ofzo. Dan vind je alles wat je zoekt.

Verder welkom op GoT. Lees als je verstandig bent ook de faq even door! Daar staan ook een hoop handige tips in. Verder staan er hier in OCE (Overclocking, Casemods & Elektronica) een aantal topics van phreak bovenaan, daar staat ook handige info in.

Veel plezier op GoT verder !!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:45
Wat jij bedoelt is de L1 bruggen verbinden zodat je XP geunlocked is. Hiermee kun je zelf de multiplier instellen, wat idd ervoor zorgt dat je beter kan overclocken.

Let wel, dit is een gevaarlijk karwei waar je als beginnend tweaker beter nog niet aan kan beginnen. Processors zijn vrij duur :)

Waar je beter mee kan beginnen is het langsaam opschroeven van je FSB, dit zorgt ervoor dat je hele computer sneller wordt, en bovendien kun je dit vaak softwarematig doen, of in je bios.

enne, groeten doen we niet onder posts ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

De FAQ en de search bieden vaak uitkomst.
Als dat niet duidelijk genoeg is, op Tom's Hardware en ook op XBit Labs staan vaak goede, duidelijke guides hoe je je processor kan unlocken. Er zijn natuurlijk meer van dit soort sites, ik kan ze alleen zo ffe niet bedenken.

Veel plezier op GoT verder!

...

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 09:21 schreef swi het volgende:
Ik heb onlangs 3d mark 2001 gedraaid en ik keek toen naar mijn systeem beschrijving die 3d mark zelf had gemaakt van mijn systeem. Daar stond dat mijn CPU op 1450 Mhz draaid en dat hij op maximaal 2900 Mhz kan draaien.
LOL! 2900Mhz! Dat ga je nooit halen. Je mag blij zijn als je de 1700Mhz haalt. Maar goed, aangezien je hier voor het eerst bent.. een kleine uitleg.
Een XP kun je niet zomaar overklokken. Wees voorzichtig, want voor je het weet sloop je hem. Als je echt wil overklokken lees dan eerst veel. Koop een goede koeler en zet je proc niet ineens op 2Ghz. De truuk is dat je het in kleine stapjes doet. Mocht je zo te ver gaan crashed je pc alleen maar en is er weinig aan de hand. Doe je het anders dan kon er wel eens een brand luchtje van je proc afkomen. En ik weet zeker dat je dat niet wil.
Als je wil weten hoe je moet overklokken moet je ff de FAQ's lezen. Het is echt heel makkelijk, maar weet wel wat je doet!

Edit: Ow en er bestaat geen mens of software die jou kan vertellen hoever je proc gaat. Is voor iedere proc verschillend. Als je mazzel hebt gaat hij ver..

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Hoi swi, welkom op GoT.
Je hebt al een warm onthaal gekregen zie ik, erg netjes van de menschen hierboven :) Ik heb bovenaan de topiclist een sticky gezet met een stappenplan. Dit werkt heel gemakkelijk om een antwoord op je vraag te krijgen. Volg dat stappenplan eens :)
Thanks en succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.