Toon posts:

[bind]

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HEt volgdende is het geval.
Ik het een eigen server, en een kennis van mij ook..
nu willen we allebij primary dns draaien en dan voor elkaar de slave zijn. Dit willen we alleen zonder toegang tot elkaars server te hebben. Dus als ik een zone file aanmaak, dat de slave deze automatisch ook aanmaakt.. Is dat mogelijk of vraag ik nu iets heel doms??

Verwijderd

Dat is basicly hoe een slave/master setup werkt :)

De master maakt een zone, notified z'n slaves (aangegeven in de configuratie) en doet AXFR' op de zones en neemt ze over.

Ik denk dat 't een goeie is als je de Bind howto's leest :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet wel hoe bind ongeveer werkt en ook met dat notify-en.
Maar dan moet je toch nog eerst in de named.conf van de slave zetten dat ie slave is, en wat de master voor dat domein is.
hij moet alles dus echt helemaal vanzelf doen..

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dat zal dus nooit gaan werken ... moet die andere server ruiken dat hij zone-files moet halen ofzo :? |:(

Een pc is nog steeds een dom ding die geholpen door enige menselijke interactie bepaalde handelingen uitvoert! 8-)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

je zou eventueel op de bak met de beste internet verbinding een database kunnen zetten die alle slaves bijhoudt en welke server slave moet worden voor welk domein...

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-07 20:07
Op dinsdag 04 juni 2002 10:24 schreef imdos het volgende:
Dat zal dus nooit gaan werken ... moet die andere server ruiken dat hij zone-files moet halen ofzo :? |:(

Een pc is nog steeds een dom ding die geholpen door enige menselijke interactie bepaalde handelingen uitvoert! 8-)
Nou nou, zo'n rare gedachte is het nou ook weer niet hoor.
Als de master een notify van een bij de slave nog onbekend domein stuurt, kan die slave best zo 'slim' zijn dat domain dan ook te gaan 'mirroren'.

Dan had je net zo goed kunnen zeggen 'hoe weet de slave nou dat de master een domein geupdate heeft', ja, doh, dat komt omdat de master dat even doorgeeft. Waarom zou dat dan niet kunnen met compleete nieuwe domeinen?
Pagina: 1