Toon posts:

email/html/inbellen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval:

Er wordt een rich-mail (dus html) gestuurt naar een gebruiker.... in deze mail wordt gelinkt plaatjes die ergens op het web staan. Nu kom ik het volgende probleen tegen: Bij mensen die een modem hebben, en niet ingebeld zijn, worden (heel logisch) de plaatjes niet getoont. Nu is het de bedoeling dat er in dit geval zon inbel pop-up komt zodat de gebruiker ziet dat ie moet inbellen.
Is het mogelijk om zoiets in de html te bakken?

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
hmmmm misschien een popup openen ? Dan wordt de browser gestart, en wordt normaal gevraagd om een verbinding. Probleem is wel dat niet alle mail-clients dit toestaan. Daar moet je dus even mee experimenteren.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Op dinsdag 04 juni 2002 09:09 schreef whyohwhy het volgende:
Nu is het de bedoeling dat er in dit geval zon inbel pop-up komt zodat de gebruiker ziet dat ie moet inbellen.
Is het mogelijk om zoiets in de html te bakken?
Dat zou denk ik een beveiligingsbug zijn, tenzij iemand zelf zijn computer heeft ingesteld om te gaan inbellen als een verbinding nodig is...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:01
Dit hoort eerder in W&G thuis.

https://fgheysels.github.io/

• André
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Dan moet je die plaatjes bij de mail includen (attachment), ben je direct van het inbellen af.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas behoort het includen van de plaatjes in de mail neit tot de mogelijkheid..

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 04 juni 2002 09:22 schreef whyohwhy het volgende:
Helaas behoort het includen van de plaatjes in de mail neit tot de mogelijkheid..
ja hoor.
mail content-type: multipart/mixed

meen dat bepaalde clients je gewoon in de mail-opstel interface de optie bieden om images te includen als je deze linked vanaf je lokale disk

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde dat het geen optie is om de plaatjes mee te sturen. Deze moeten echt vanaf het web gelinkt worden.

Verwijderd

het mailprogramma zal proberen verbinding te maken. Het is afhankelijk van het OS wat er zal gebeuren. Volgens mij is er niet iets van:
popup.callout(now) ;) ofzo....
helaas ze moeten gewoon ingebeld blijven.

Misschien kun je in die mailtjes reclame maken voor kabel/adsl bedrijven.

wilt u altijd online zijn zodat u ook deze plaatjes had kunnen zien? neem dan nu abo op: blaattttttttDSL :+

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Beetje vaag, als je het mailtje ontvangt ben je immer online.................
Sluit je de verbinding, zou ie nog steeds de plaatjes weer moeten geven, ook de volgende dag, de piccies staan immers in een tempmap als ze eenmaal bekeken zijn.
Volgens mij is er iets anders met die lastige users...

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 09:51 schreef KillerAce_NL het volgende:
Beetje vaag, als je het mailtje ontvangt ben je immer online.................
Sluit je de verbinding, zou ie nog steeds de plaatjes weer moeten geven, ook de volgende dag, de piccies staan immers in een tempmap als ze eenmaal bekeken zijn.
Volgens mij is er iets anders met die lastige users...
nee hoeft niet
als je het mailtje dus niet bekeken hebt en de verbinding verbroken heb je die plaatjes nooit opgehaald :)
als je dan dat mailtje bekijkt als je verbinding pleite is...... krijg je of kruisjes ofzo, of je krijgt van je OS een popup of je in wilt bellen. Maarja al zou dat er zijn zullen veel gebruikers toch annuleren klikken.
Dus heeft weinig zin :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies is niet werkbaar.
Gewoon zeggen dat ze dingen op een bepaalde manier MOETEN doen en anders gewoon de inhoud niet kunnen lezen.
Je hebt er altijd wat moeilijke gevallen tussenziteen, hier willen ze ook alles op hun eigen manier doen, tja dat gaat soms gewoon niet, er zijn nou eenmaal beperkingen.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Het lijkt mij aardig asociaal om gebruikers te laten inbellen voor een mailtje. Is toch weer €0,06, ik denk dat niemand dat wil gaan betalen voor een emailtje hoor.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
dat willen ze wel.. als ze zicht hiervoor aanmelden, dan WILLEN ze de mail ontvangen.
het gaat om gebruikers die klaagden omdat ze de plaatjes niet zagen, en graag willen dat ze vanzelf dat inbel ding krijgen...

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 04 juni 2002 14:32 schreef whyohwhy het volgende:
dat willen ze wel.. als ze zicht hiervoor aanmelden, dan WILLEN ze de mail ontvangen.
het gaat om gebruikers die klaagden omdat ze de plaatjes niet zagen, en graag willen dat ze vanzelf dat inbel ding krijgen...
Waarom is het includen van de plaatjes geen optie als ik vragen mag?

(Snap niet helemaal waarom dit in W&G zou thuis moeten horen trouwens)

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
omdat dit van hogere hand is beslist...
Waarschijnlijk omdat dit dataverkeer scheelt..

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Op woensdag 05 juni 2002 09:42 schreef whyohwhy het volgende:
Wat scheelt het nou of je een plaatje include (= dataverkeer) of een gebruiker het plaatje laat ophalen (= dataverkeer)

Nog een nadeel trouwens van het niet opnemen in de email is dat de server zwaarder wordt belast (immers voor iedere connectie wordt een http-connectie gemaakt).

• André
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Op woensdag 05 juni 2002 09:42 schreef whyohwhy het volgende:
Of je nu de plaatjes via de mailserver als attachment verstuurt, of dat de mensen de plaatjes later moeten downloaden vanaf een webserver. Het dataverkeer blijft hetzelfde. Dus dan zou ik er voor kiezen om de hele hap in 1 keer te versturen, ben je er direct vanaf.

En weet die hogere hand wel waar ze het over hebben, kunnen ze het be-argumenteren....

Denk het niet...

edit:
sh*t te laat

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

zo zie je maar wat een beetje doorvragen op kan leveren :)

Flickr

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja, rare gang van zaken daar.
Gewoon argumenteren dat hun oplossing, duurder is (meer manuren in). Djeez wat is het nou voor moeite om je nieuwsbrief (gok ik) ff netjes op te maken en de plaatjes te includen.
Plaatjes linken vind ik maar amatueristisch en niet professioneel overkomen. (je gaat toch na het ontvagen van mail niet nog een keer inbellen voor de plaatjes?).

Verwijderd

Topicstarter
ALs je de applicatie zou kennnen zou je wel weten dat het ZEKER niet amateurisch is..
er worden regelmatig grote aantallen(+-60.000) mails mee verstuurd door grote bekende bedrijven.
Dit kan dus dan zeker wel datavserkeer schelen.
Er zijn veel aanmeldingen met een niet bestaand adres, en daar zou dan dus wel de mail naartoe gestuurd worden enzo.
nu duurt het mailen van een mailing +- 2,5 uur, wanneer de plaatjes mee gestuur zouden worden, zou dit veel meer tijd kosten (getest). Nu kost het alleen traffic wanneer de mail ECHT gelezen wordt.

Alle gelijkwaardige produkten verzenden hun mail ook op deze manier, en die doen dat ook niet voor niks he?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je berekenin gaat niet op, als je een mailtje verstuurd met daarin een piccie, kost je dat slechts eenmaal verkeer.
Staat dat plaatje op een webserver en wordt ie gelinkt, kan de traffic veeel hoger uitvallen (mails die vaker als 1 keer gelezen worden, meer overhead e.d.).
Dus het versturen kost wel meer tijd (doet de pc voor je, dus kost geen manuren), maar kost niks extra.

De manier waarop je chefs het nu willen is wel heel modemuser-onvriendelijk.
Pagina: 1