Toon posts:

Netware netwerk koppelen op win2k netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Win2kserver met 7 clients. Netware netwerk met 3 clients.
We willen met de clients van de win2kserver ook op de netware server kunnen. Netware netwerk is met coax uitgevoerd. Als ik nu een 100mbit kaartje in die server hang en daar tcp/ip op draai, aansluit op deswitch, kan ik dan gewoon op die netware server of zitten er nog meer haken en ogen aan?
kan ik die coax ook vervangen door standaard 100mbit kaartjes? Evt links ben ik ook al vreselijk mee gematst.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Welke versie van Netware ? Versie 5 en 6 ondersteunen standaard TCP/IP. Verder heb je de Novell Client nodig. Hoewel je de standaard NetWare client kunt gebruiken die wordt meegeleverd bij Windows, kun je ook de client van Novell zelf gebruiken (biedt meer mogelijkheden)

http://download.novell.com/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gewoon die windows 2000 server fysiek aansluiten op je netware netwerk en vervolgens op die windows 2000 de 'Client and Gateway services for netware' installeren, daarmee kun je de windows 2000 server als gateway gebruiken naar je netware server

voordeel: geen netware client op je machine installeren.. :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

E-directory aanschaffen, op je W2K server installeren. Kun je je hele AD beheren via de NWadmin van Novell. Lopen de gebruikers ook gelijk synchroon.

Kun je daarna ook ongestraft de W2k server vervangen door een Novell server. Is ook veiliger door de mogelijkheid van het maken van partities van je NDS

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik denk niet dat ze E-Dir voor W2K aanschaffen voor 3 gebruikers hoor ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
1. Netware upgraden naar Netware 5.1/6 met CIFS (Native Fileaccess Pack)
2. Netware 6 server opnemen in het domein
3. Je NT domein users in NDS aanmaken en een simpel password geven.
4. Je clients zien de Netware server en kunnen er mee werken alsof het een NT server is!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1