Verwijderd
Kan volgens mij wel......maar dan moet je het wel op een flink formaat aanleveren.Op dinsdag 04 juni 2002 08:50 schreef Ermo het volgende:
Weet iemand waar dit kan?
Hoeft niet persee een online service te zijn.
Formaat 50 x 50 en groter
kijk een op http://www.hafo.nl/Digiprints.htm
Verwijderd
Ik print regelmatig foto's uit op een A0/A1 plotter. (fotos voor beurzen)
De kwaliteit is redelijk op zich. (mits de foto zelf ook goed van kwaliteit is en zo groot mogelijk)
Het is wel wat korrelig maar prima voor de doeleinden waarvoor ik het gebruik.
(verwacht geen prachtige poster)
De kwaliteit is redelijk op zich. (mits de foto zelf ook goed van kwaliteit is en zo groot mogelijk)
Het is wel wat korrelig maar prima voor de doeleinden waarvoor ik het gebruik.
(verwacht geen prachtige poster)
dan mag je idd wel een heel wat megapixel camera hebben,.....met 1 megapixel bijvoorbeeld wordt dat nix denk ik.Op dinsdag 04 juni 2002 08:50 schreef Ermo het volgende:
Weet iemand waar dit kan?
Hoeft niet persee een online service te zijn.
Formaat 50 x 50 en groter
dat wordt minimaal 3 megapixel,..maar misschien ook nog wel meer gok ik zo,...
Verwijderd
ik gebruik daarvoor de A3 kleurenlaserprinter op het werk van een kameraad, goed resultaat op zich, maar is denk ik niet iets dat je zomaar thuis hebt staan....
50x50 wordt moeilijk, dat is een vierkante foto 
50x75 kan wel, maar daarvoor is wel een quasi-onmogelijke resolutie van 7500x5000 aan te raden (volgens de richtlijn fotomaat.100=resolutie)
Ik denk dat je met een 5mp camera een eind komt, maar dat een 3mp camera misschien ook nog wel een redelijk resultaat kan leveren...
50x75 kan wel, maar daarvoor is wel een quasi-onmogelijke resolutie van 7500x5000 aan te raden (volgens de richtlijn fotomaat.100=resolutie)
Ik denk dat je met een 5mp camera een eind komt, maar dat een 3mp camera misschien ook nog wel een redelijk resultaat kan leveren...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Ik kan me een stunt van Nikon herinneren van 1 of 2 jaar terug, waarbij ze een foto hadden genomen met een CoolPix 990 en deze erg groot hadden geprint en op de gevel van een wolkenkrabber hadden gehangen.
De truc is bij het printen van grote (digi)foto's namelijk dat de kijkafstand toeneemt naarmate de foto verder wordt opgeblazen. Je gaat niet op 10cm afstand naar een poster van 1m x 1m kijken. Daar neem je al een meter of 2 afstand voor, als het niet meer is. Dus je merkt veel minder van de korrel/pixels.
De truc is bij het printen van grote (digi)foto's namelijk dat de kijkafstand toeneemt naarmate de foto verder wordt opgeblazen. Je gaat niet op 10cm afstand naar een poster van 1m x 1m kijken. Daar neem je al een meter of 2 afstand voor, als het niet meer is. Dus je merkt veel minder van de korrel/pixels.
edit:
De voorkeursmaat bij drukkers is 300dpi, dat wil zeggen per 2.54 cm heb je 300 pixels nodig. Das voor optimaal resultaat. 150 of 100 dpi is ook te doen. Iedereen werkt trouwens altijd in dpi, en niet in dpcm oid
De voorkeursmaat bij drukkers is 300dpi, dat wil zeggen per 2.54 cm heb je 300 pixels nodig. Das voor optimaal resultaat. 150 of 100 dpi is ook te doen. Iedereen werkt trouwens altijd in dpi, en niet in dpcm oid
Verwijderd
www.digitaalfoto.nl :
NIEUW : Superprints tot maar liefst 70x105 cm
In verband met de grote vraag naar afdrukken van grote formaten is het nu mogelijk om prachtige posters te laten maken van uw JPG bestanden. Wij werken voor de formaten vanaf 40x60 cm met een inktjetprinter met UV-bestendige inkt. Door interpolatie wordt maximale kwaliteit uit uw jpg bestand gehaald en omgezet in een supergrote kwaliteitsinktjetposter.
Wij printen op 240 grams papier met een prachtig zijdeglans oppervlak wat gemakkelijke verwerking toestaat. Lamineren is niet nodig en er treden geen schitteringen op bij presentaties.
Voor de verzending wordt gebruik gemaakt van een stevige kartonnen koker die uiteraard aangetekend wordt verstuurd. Beschadigde kokers hoeft u niet te accepteren en kunt u direct terugsturen. U ontvangt in dat geval een nieuwe poster binnen enkele dagen.
De levertijd bedraagt gemiddeld 5 werkdagen. Uiteraard is een spoedbestelling mogelijk en u dient hiervoor vooraf met ons contact op te nemen.
De grote formaten die wij leveren zijn 40x60 cm ( 39.95), 50x75 cm ( 49.95) en 70x105 cm ( 69.95). Houdt u er rekening mee dat de korte zijde bepalend is en de lange zijde wordt aangepast aan de verhouding van uw bestand tot een maximum verhouding van 2:3
NIEUW : Superprints tot maar liefst 70x105 cm
In verband met de grote vraag naar afdrukken van grote formaten is het nu mogelijk om prachtige posters te laten maken van uw JPG bestanden. Wij werken voor de formaten vanaf 40x60 cm met een inktjetprinter met UV-bestendige inkt. Door interpolatie wordt maximale kwaliteit uit uw jpg bestand gehaald en omgezet in een supergrote kwaliteitsinktjetposter.
Wij printen op 240 grams papier met een prachtig zijdeglans oppervlak wat gemakkelijke verwerking toestaat. Lamineren is niet nodig en er treden geen schitteringen op bij presentaties.
Voor de verzending wordt gebruik gemaakt van een stevige kartonnen koker die uiteraard aangetekend wordt verstuurd. Beschadigde kokers hoeft u niet te accepteren en kunt u direct terugsturen. U ontvangt in dat geval een nieuwe poster binnen enkele dagen.
De levertijd bedraagt gemiddeld 5 werkdagen. Uiteraard is een spoedbestelling mogelijk en u dient hiervoor vooraf met ons contact op te nemen.
De grote formaten die wij leveren zijn 40x60 cm ( 39.95), 50x75 cm ( 49.95) en 70x105 cm ( 69.95). Houdt u er rekening mee dat de korte zijde bepalend is en de lange zijde wordt aangepast aan de verhouding van uw bestand tot een maximum verhouding van 2:3
50 x 75 wordt 5907 x 8859 (300 dpi). Resultaat zou redelijk / goed moeten zijn (Canon Powershot S30, 3.2mp).Op woensdag 05 juni 2002 10:55 schreef Mooooody het volgende:
blabla
redelijk resultaat kan leveren...
Ik ga er een bestellen en zal jullie het resultaat laten weten...
Hmz graag, kben ook wel geintereseerd in hoe het presteert, een 3.2 MP op zon formaat...
Ja redelijk inderdaad, maar goed zou ik t niet noemen, en let op, je zit ook nog met bijsnijden van verhouding 3:4 naar 2:3. En je foto zou ik inderdaad op t allerhoogste van t allerhoogste nemenOp donderdag 20 juni 2002 09:20 schreef Ermo het volgende:
[..]
50 x 75 wordt 5907 x 8859 (300 dpi). Resultaat zou redelijk / goed moeten zijn (Canon Powershot S30, 3.2mp).
Ik ga er een bestellen en zal jullie het resultaat laten weten...
Maar ik neem aan dat 3.2 mpixel wel t absolute minimum is.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Pagina: 1