[PM7] Partitie tabel vernield

Pagina: 1
Acties:

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb Partition Magic 7 geinstalleerd op m'n machine (WinXP Professional). Bij het opstarten kwam hij een probleem tegen op de harddisk, waarop hij vroeg of hij het probleem op moest lossen. Dus ik klik 'Yes' (was ook default geloof ik, dus gewoon enter), hangt Partition Magic, na ongeveer een uur ben ik genoodzaakt het programma te killen.

En je raadt het al: De PC start niet meer op. Ik zie wel het WinXP opstart-scherm, maar na enige tijd verandert dit in een blauw scherm.

M'n vraag is: bestaat er een magisch tooltje die ik kan proberen om dit probleem op te lossen?

Ik heb weinig hoop, maar er stonden nogal belangrijke gegevens op deze schijf, zoals een zelfgemaakte film die aanstaande zondag voor 200 mensen vertoond zou worden.. :(

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-01 16:11
Norton Utilities biedt met 'Disk Doctor' wel een goed alternatief voor de Windows 'chkdsk' tool.

Die kan dat soort probs denk ik wel oplossen.

• traviandus
Hmm. Ik zal eens kijken of ik een command-line versie van Disk Doctor kan vinden. Maar ik denk niet dat het zo gemakkelijk gaat..

meer oplossingen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

XP cd-rom erin en kiezen voor setup -> repair.

//add//
Dat XP niet opstart wil niet zeggen dat je niet bij die film kunt..

• traviandus
Ik heb de HD in een ander systeem gehangen. Maar dat systeem (Win98) start met geen mogelijkheid op als ik de hard schijf aansluit (alles geprobeerd, van primary master tot secondary slave).

Vervolgens opgestart met Win98 opstartdiskette. Deze geeft de melding dat er een probleem is met de harde schijf en dat ik een tool als FDISK moet gebruiken om het probleem op te lossen.

Maar daar waag ik me maar even niet aan, want dan ben ik (waarschijnlijk) alles kwijt.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

fdisk /mbr werkt niet ? (heb je trouwens fat 32 of ntfs)?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

kan je met veilige modus er ook niet meer in?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• traviandus
Op dinsdag 04 juni 2002 10:30 schreef MaikelG het volgende:
kan je met veilige modus er ook niet meer in?
Nee

Verwijderd

XP cd in repair-mode zoals aangedragen werd.

en die ligt nog wel ergens legaal.

O ja: backups. wordt aangeraden door PM7 >:)

Verwijderd

probeer eens te booten vanaf de A: drive. een bootdisc kan je downloaden van internet of leen er een van iemand. Als je daarna bij de a:\ prompt de HD (c:\) niet meer kan benaderen heb je inderdaad problemen. dus laat dit eerste weten of dat werkt!!!

Als het wel kan no problem. rename windows en progam files directory en installeer windows opnieuw. alles wat in de dirs(windows en progra~1) stond kan je delete en wat je nog wel usefulll vind uit deze dirs. copieren.

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 08-04 21:11

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Als je partitie niet in orde is, moet je dat eerst fixen, voor je wat dan ook met XP gaat doen. Beste optie is het maken van een nooddiskette voor PM7, create rescue diskettes heet die optie. Met wat mazzel, kan ie je partities nog redden. Norton en fdisk zullen waarschijnlijk niet 'begrijpen' wat pm7 wou doen, waardoor je dus eigenlijk altijd data zult verliezen bij gebruik van deze programma's

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op dinsdag 04 juni 2002 08:40 schreef traviandus het volgende:
Ik heb Partition Magic 7 geinstalleerd op m'n machine (WinXP Professional).
Op dinsdag 04 juni 2002 09:55 schreef traviandus het volgende:
Vervolgens opgestart met Win98 opstartdiskette. Deze geeft de melding dat er een probleem is met de harde schijf en dat ik een tool als FDISK moet gebruiken om het probleem op te lossen.
Grote kans dat je NTFS gebruikt als filesystem bij XP Pro, en dat kan een Win98 opstartflop idd niet aan.
Probeer zoals boven beschreven eens de rescueflops van PM, of neus eens rond op www.bootdisk.com, misschien dat er iets nuttigs voor je tussenzit.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Hmmm...ik heb ook eens een partitie gemold onder W2K server, waardoor ik al me data kwijt was..wellicht is dat iets anders gegaan als bj jouw nu, maar toch.. Met het programma Easy Recovery van Ontrack heb ik alles nog kunnen redden...wellicht ook iets voor jou om te proberen ?
Indien je het nodig heb moet je maar ff reply-en...zal ik vanavond thuis wel naar je mailen...

• traviandus
Op woensdag 05 juni 2002 04:20 schreef wouter10 het volgende:
probeer eens te booten vanaf de A: drive. een bootdisc kan je downloaden van internet of leen er een van iemand. Als je daarna bij de a:\ prompt de HD (c:\) niet meer kan benaderen heb je inderdaad problemen. dus laat dit eerste weten of dat werkt!!!
Helaas, zo makkelijk is het niet. Ik kan de C schijf niet bereiken (ik krijg een melding dat de partitietabel van de HD niet in order is en dat ik FDISK of iets anders moet gebruiken)

Nog iets opvallend: ik heb op 3 systemen getest (2xIntel, 1xAMD) allemaal met dezelfde Win98 boot disk. De twee Intels kan ik op geen enkele manier opstarten (CD of boot disk) als de schijf aangesloten is. En ja, ik heb de boot volgorde goed staan. Hij stopt gewoon halverwege opstarten van floppy en dan begint het lampje van de HD te branden en zit ie vast.
Op woensdag 05 juni 2002 05:40 schreef Basdoorn het volgende:
Als je partitie niet in orde is, moet je dat eerst fixen, voor je wat dan ook met XP gaat doen. Beste optie is het maken van een nooddiskette voor PM7, create rescue diskettes heet die optie. Met wat mazzel, kan ie je partities nog redden. Norton en fdisk zullen waarschijnlijk niet 'begrijpen' wat pm7 wou doen, waardoor je dus eigenlijk altijd data zult verliezen bij gebruik van deze programma's
Nooddiskette van PM7 start op maar geeft meteen de melding: "Specified disk not found" en gaat naar de prompt.
Op woensdag 05 juni 2002 04:01 schreef BBL the 2nd het volgende:
XP cd in repair-mode zoals aangedragen werd.

en die ligt nog wel ergens legaal.

O ja: backups. wordt aangeraden door PM7 >:)
Ik heb geen bootable XP cd. Op mn CD staan ook geen DOS progs.
Op woensdag 05 juni 2002 06:15 schreef Sir Abarth het volgende:

[..]

[..]

Grote kans dat je NTFS gebruikt als filesystem bij XP Pro, en dat kan een Win98 opstartflop idd niet aan.
Probeer zoals boven beschreven eens de rescueflops van PM, of neus eens rond op www.bootdisk.com, misschien dat er iets nuttigs voor je tussenzit.
Ik gebruik FAT32. Ik heb XP over Win98 heen geinstalleerd.
Op woensdag 05 juni 2002 06:55 schreef Rudie_V het volgende:
Hmmm...ik heb ook eens een partitie gemold onder W2K server, waardoor ik al me data kwijt was..wellicht is dat iets anders gegaan als bj jouw nu, maar toch.. Met het programma Easy Recovery van Ontrack heb ik alles nog kunnen redden...wellicht ook iets voor jou om te proberen ?
Indien je het nodig heb moet je maar ff reply-en...zal ik vanavond thuis wel naar je mailen...
Aha. Daar kan ik wat mee. Je mag het me mailen..

Ik wou zelf MRecover gaan gebruiken, die moet ook een partitietabel opnieuw kunnen genereren. Helaas ziet dat progje geen schijf in m'n systeem :(

• Rudie_V
Ok, mail je vanavond ff...

• Rudie_V
On tha way....

• traviandus
Op woensdag 05 juni 2002 18:42 schreef Rudie_V het volgende:
On tha way....
Bedankt!!

..maar het heeft niet mogen baten :(

Het leek allemaal goed te gaan.. (duurde wel gigantisch lang trouwens) maar nog steeds exact hetzelfde probleem.

Ik ben bang dat ik mn film echt kwijt ben :'(

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42

Maximus

There is no substitute

dat XP-CD niet bootable is is gel*l. Je moet gewoon in je BIOS aangeven:

1st boot = CD-ROM
2nd boot = HD
3rd boot = Floppy 3'5"

Hierna gewoon veranderen in:

1st boot = 3,5"
2nd boot = HD
3rd boot = CD-ROM

en dan ben je klaar :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Rudie_V
Jammer...

Maar toen je pc een uur vast stond, was ie toen bezig met je hd ?(hoorde je je hd ratelen?)

• traviandus
Op vrijdag 07 juni 2002 18:27 schreef Tha_HCT het volgende:
dat XP-CD niet bootable is is gel*l. Je moet gewoon in je BIOS aangeven:

1st boot = CD-ROM
2nd boot = HD
3rd boot = Floppy 3'5"

Hierna gewoon veranderen in:

1st boot = 3,5"
2nd boot = HD
3rd boot = CD-ROM

en dan ben je klaar :)
Deze CD is *niet* bootable en daar ben ik 100% zeker van. Ik ben trouwens goed bekend met BIOS instellingen..

• traviandus
Op vrijdag 07 juni 2002 20:07 schreef Rudie_V het volgende:
Jammer...

Maar toen je pc een uur vast stond, was ie toen bezig met je hd ?(hoorde je je hd ratelen?)
Ik snap waar je naar toe wilt.

De schijf ratelde niet, maar het lampje knipperde wel voortdurend. De schijf zelf was nauwelijks hoorbaar.

Maar toch: het progje heeft tijd genoeg gehad om alle informatie (zoals FAT's en begin van partities) om zeep te helpen.
Pagina: 1