Op woensdag 05 juni 2002 04:20 schreef wouter10 het volgende:
probeer eens te booten vanaf de A: drive. een bootdisc kan je downloaden van internet of leen er een van iemand. Als je daarna bij de a:\ prompt de HD (c:\) niet meer kan benaderen heb je inderdaad problemen. dus laat dit eerste weten of dat werkt!!!
Helaas, zo makkelijk is het niet. Ik kan de C schijf niet bereiken (ik krijg een melding dat de partitietabel van de HD niet in order is en dat ik FDISK of iets anders moet gebruiken)
Nog iets opvallend: ik heb op 3 systemen getest (2xIntel, 1xAMD) allemaal met dezelfde Win98 boot disk. De twee Intels kan ik op geen enkele manier opstarten (CD of boot disk) als de schijf aangesloten is. En ja, ik heb de boot volgorde goed staan. Hij stopt gewoon halverwege opstarten van floppy en dan begint het lampje van de HD te branden en zit ie vast.
Op woensdag 05 juni 2002 05:40 schreef Basdoorn het volgende:
Als je partitie niet in orde is, moet je dat eerst fixen, voor je wat dan ook met XP gaat doen. Beste optie is het maken van een nooddiskette voor PM7, create rescue diskettes heet die optie. Met wat mazzel, kan ie je partities nog redden. Norton en fdisk zullen waarschijnlijk niet 'begrijpen' wat pm7 wou doen, waardoor je dus eigenlijk altijd data zult verliezen bij gebruik van deze programma's
Nooddiskette van PM7 start op maar geeft meteen de melding: "Specified disk not found" en gaat naar de prompt.
Op woensdag 05 juni 2002 04:01 schreef BBL the 2nd het volgende:
XP cd in repair-mode zoals aangedragen werd.
en die ligt nog wel ergens legaal.
O ja: backups. wordt aangeraden door PM7

Ik heb geen bootable XP cd. Op mn CD staan ook geen DOS progs.
Op woensdag 05 juni 2002 06:15 schreef Sir Abarth het volgende:
[..]
[..]
Grote kans dat je NTFS gebruikt als filesystem bij XP Pro, en dat kan een Win98 opstartflop idd niet aan.
Probeer zoals boven beschreven eens de rescueflops van PM, of neus eens rond op
www.bootdisk.com, misschien dat er iets nuttigs voor je tussenzit.
Ik gebruik FAT32. Ik heb XP over Win98 heen geinstalleerd.
Op woensdag 05 juni 2002 06:55 schreef Rudie_V het volgende:
Hmmm...ik heb ook eens een partitie gemold onder W2K server, waardoor ik al me data kwijt was..wellicht is dat iets anders gegaan als bj jouw nu, maar toch.. Met het programma Easy Recovery van Ontrack heb ik alles nog kunnen redden...wellicht ook iets voor jou om te proberen ?
Indien je het nodig heb moet je maar ff reply-en...zal ik vanavond thuis wel naar je mailen...
Aha. Daar kan ik wat mee. Je mag het me mailen..
Ik wou zelf MRecover gaan gebruiken, die moet ook een partitietabel opnieuw kunnen genereren. Helaas ziet dat progje geen schijf in m'n systeem