Toon posts:

Vaag probleem met ABIT IT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren zo'n Abit IT7 gehaald. Nou alles erop en eraan even kijken of ik alles goed heb aangesloten (Yeah geen beeps), dus ik ff ruiken hmmzz dit is niet goed:)
ik voel de geheugen aan WARM!
ff bestudeert 1 zo'n goude kleurige pin is zwart
dus ik ff monitor aangeslote kijken hoe de boot gaat
nou hij laat de CPU zien en ook het geheugen
daarna staat er CPU unworkable blabla press F1 to continu or del to enter setup
Ik meen dat deze melding meestal de eerst keer dat je de CPU erin doet gebeurt (dus eenmaal in BIOS steld die alles goed in z'n CMOS)
ik kan echter setup niet in:)
IT7 is legacy free (geen PS/s:(), dus vandaag ff USB toetsenbord en muis halen
wat er is gebeurt kan het kwaad of wat is het uberhaupt?
en ik heb via search gezocht naar een soort gelijk melding niet echt tegen gekomen dank u tweakers

Greetz
ins

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 07:05

Theeboon

theebonen bestaan!

Werkt 't hele zaakje nu wel dan? :?
Anders zou ik maar een nieuwe aanvragen (mobo that is)...

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Topicstarter
Mobo boot gewoon (alles fans draaien)
CPU laat die ook zien 1.6A
en de juiste hoeveelheid ram ook
alleen de melding cpu unworkable press F1 to continue of del to enter setup (had ik ook wel veel met me Epox mobo set werkte perfect). Wat ik al zei ik denk dat dit eenmalig is ik kan alleen niks doen heb geen USB toetsenbord (MOBO is Volledig PS/2 en Paralellvrij) ik ga vandaag halen
de zaak LIJKT goed te draaien ik ga uitvoorzorg toch maar Alternate bellen....

• Theeboon
  • Laatst online: 14-08 07:05

Theeboon

theebonen bestaan!

Zoek eens in 't bios naar een 'halt CPU on error' optie en zet die uit.

Hier staat ook iets interessants.

Probeer anders eens de CPU op een andere multiplier te zetten ofzo.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Topicstarter
Zo USB toetsenbord en muis gehaald ben benieuwd of alles gaat werken:)
Ik hou jullie op de hoogte wel een intressante probleempje!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 10:38
Sorry voor de kick, maar ik heb exact hetzelfde probleem.

Inmiddels heb ik een USB muis + toetsenbord, alleen deze lijkt niet te werken voordat hij in windows xp is geinstalled (dit is het geval op een andere pc nl).

Iemand hier een oplossing voor? Zoals dus al gemeld is zitten er geen PS/2 aansluitingen meer op :(

• sharkzor
  • Laatst online: 18-08 11:58
Zenit schreef op 30 december 2002 @ 19:15:

Inmiddels heb ik een USB muis + toetsenbord, alleen deze lijkt niet te werken voordat hij in windows xp is geinstalled (dit is het geval op een andere pc nl).

Iemand hier een oplossing voor? Zoals dus al gemeld is zitten er geen PS/2 aansluitingen meer op :(
als het goed is moet dat gelijk werken (behalve misschien als ze draadloos zijn, die zijn wat hardleers). bij anderen planken moet je altijd opletten of in het bios aanstaat dat ie bij boot usb keyboards pakt. usb legacy support heette dat geloof ik. zal zo nog s nakijken
edit > in m'n kt7 boekje staat "usb keyboard support". kan je op "bios" en "os" gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door sharkzor op 30-12-2002 19:54 ]

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 10:38
Dat d8 ik dus ook, maar ik heb nu een draadloos toetsenbord wat niet direct wel werken. Dit betekent dan dat ik hem moet installeren met een toetsenbord met draad ????
Ik ga nu proberen mn bios te flashen naar de laatste versie (28-11-2002)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zenit schreef op 30 December 2002 @ 19:15:
Ik had liever gezien dat je gewoon een nieuw topic opent met eventueel een verwijzing naar dit topic.. Ik kreeg zowat een hartverzakking van het niveau van insane :X :+ Nee, serieus, dit soort topics zijn het gewoon niet waard om omhooggekickt te worden en daarnaast is het probleem van de oorspronklijke topicstarter schijnbaar allang opgelost (geen reactie = probleem opgelost). Je hebt juist een ander probleem: je hebt wél een USB toetsenbord, maar het ding wil gewoon niet werken..
Pagina: 1