Ik wil over 1 maand (na de stufi + lening) een nieuwe PC bouwen hier zitten 2 vragen
mee gemoeid:
A. ik hoor veel verhalen over produkt conflicten dus zouden jullie even naar het volgende lijstje willen kijken of er duidelijke producten tussen staan die met elkaar conflicten kunnen (ik denk van niet) EN of jullie zeggen NEEEEEEEEEEEE dat moet je echt niet nemen want voor ongeveer dezelfde prijs heb je dit wat 100 keer beter is. (please kom niet aan met meningen wat beter is maar meld alleen echt grote fouten van mijn kant):
1. Case: Design-Line Neon Light
Kleur : Metal Silver http://www.biecom.nl/designline/Neon%20Light.pdf
2. Moederbord: MSI MS-6380 - K7T266 Pro RAID
3. Processor & cooler : AMD XP 2100 (boxed)(durf het risico niet aan het zelf te doen
4. Geheugen: 2 x Kingston 333 DDR 256mb
5. Harde schijven: 2 x Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm)
6. Videokaart: Asus 8200 deluxe (64 geforce 3)
7. Geluidskaart: Soundblaster audigy 5.1 player
8. Netwerkaart: Kloon 10/ 100 mb gekocht bij gerenomeerd computerboertje (DCH dordrecht)
9. Monitor: Philips 19 inch 109p (zwart en zilver spuiten)
10. Toetsenbord/muis: Logitech desktop opticol (helemaal zwart)
B. Waar kan ik een goede handleiding vinden om een PC te bouwen (heb ik nog nooit gedaan wel voldoende andere dingen maar nog nooit hele PC geklust) ik wil namelijk niet een chaos binnen in die kast hebben ben dus ook van plan draadjes te binden aan kast met speciale dingen etc. ben vooral beetje bang dat het misgaat met processor plaatsen aangezien daar de meeste shit mee gebeurd en DAT ding zoveel waard is. Ik neem dus ook geen aparte cooler omdat ik het risico van zelf plaatsen niet wil nemen en het schijnt dat het bij een niet getweakte proc toch niet nodig is ( nee ben nog niet toe aan tweaken
,:? misschien in het BIOS ) Dus hebben jullie nog PRO tips van: DOE dit niet, gebruik vooral deze spullen, pas op voor want.. etc.
Heel veel dank alvast voor al jullie posts !!!
A. ik hoor veel verhalen over produkt conflicten dus zouden jullie even naar het volgende lijstje willen kijken of er duidelijke producten tussen staan die met elkaar conflicten kunnen (ik denk van niet) EN of jullie zeggen NEEEEEEEEEEEE dat moet je echt niet nemen want voor ongeveer dezelfde prijs heb je dit wat 100 keer beter is. (please kom niet aan met meningen wat beter is maar meld alleen echt grote fouten van mijn kant):
1. Case: Design-Line Neon Light
Kleur : Metal Silver http://www.biecom.nl/designline/Neon%20Light.pdf
2. Moederbord: MSI MS-6380 - K7T266 Pro RAID
3. Processor & cooler : AMD XP 2100 (boxed)(durf het risico niet aan het zelf te doen
4. Geheugen: 2 x Kingston 333 DDR 256mb
5. Harde schijven: 2 x Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm)
6. Videokaart: Asus 8200 deluxe (64 geforce 3)
7. Geluidskaart: Soundblaster audigy 5.1 player
8. Netwerkaart: Kloon 10/ 100 mb gekocht bij gerenomeerd computerboertje (DCH dordrecht)
9. Monitor: Philips 19 inch 109p (zwart en zilver spuiten)
10. Toetsenbord/muis: Logitech desktop opticol (helemaal zwart)
B. Waar kan ik een goede handleiding vinden om een PC te bouwen (heb ik nog nooit gedaan wel voldoende andere dingen maar nog nooit hele PC geklust) ik wil namelijk niet een chaos binnen in die kast hebben ben dus ook van plan draadjes te binden aan kast met speciale dingen etc. ben vooral beetje bang dat het misgaat met processor plaatsen aangezien daar de meeste shit mee gebeurd en DAT ding zoveel waard is. Ik neem dus ook geen aparte cooler omdat ik het risico van zelf plaatsen niet wil nemen en het schijnt dat het bij een niet getweakte proc toch niet nodig is ( nee ben nog niet toe aan tweaken
Heel veel dank alvast voor al jullie posts !!!