Een pc bouwen hoe en welke samenstelling?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik wil over 1 maand (na de stufi + lening) een nieuwe PC bouwen hier zitten 2 vragen :? mee gemoeid:

A. ik hoor veel verhalen over produkt conflicten dus zouden jullie even naar het volgende lijstje willen kijken of er duidelijke producten tussen staan die met elkaar conflicten kunnen (ik denk van niet) EN of jullie zeggen NEEEEEEEEEEEE dat moet je echt niet nemen want voor ongeveer dezelfde prijs heb je dit wat 100 keer beter is. (please kom niet aan met meningen wat beter is maar meld alleen echt grote fouten van mijn kant):

1. Case: Design-Line Neon Light
Kleur : Metal Silver http://www.biecom.nl/designline/Neon%20Light.pdf
2. Moederbord: MSI MS-6380 - K7T266 Pro RAID
3. Processor & cooler : AMD XP 2100 (boxed)(durf het risico niet aan het zelf te doen
4. Geheugen: 2 x Kingston 333 DDR 256mb
5. Harde schijven: 2 x Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm)
6. Videokaart: Asus 8200 deluxe (64 geforce 3)
7. Geluidskaart: Soundblaster audigy 5.1 player
8. Netwerkaart: Kloon 10/ 100 mb gekocht bij gerenomeerd computerboertje (DCH dordrecht)
9. Monitor: Philips 19 inch 109p (zwart en zilver spuiten)
10. Toetsenbord/muis: Logitech desktop opticol (helemaal zwart)

B. Waar kan ik een goede handleiding vinden om een PC te bouwen (heb ik nog nooit gedaan wel voldoende andere dingen maar nog nooit hele PC geklust) ik wil namelijk niet een chaos binnen in die kast hebben ben dus ook van plan draadjes te binden aan kast met speciale dingen etc. ben vooral beetje bang dat het misgaat met processor plaatsen aangezien daar de meeste shit mee gebeurd en DAT ding zoveel waard is. Ik neem dus ook geen aparte cooler omdat ik het risico van zelf plaatsen niet wil nemen en het schijnt dat het bij een niet getweakte proc toch niet nodig is ( nee ben nog niet toe aan tweaken :( ,:? misschien in het BIOS ) Dus hebben jullie nog PRO tips van: DOE dit niet, gebruik vooral deze spullen, pas op voor want.. etc.

Heel veel dank alvast voor al jullie posts !!! >:)

• Ferdo
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Boxed wil volgens mij alleen zeggen dat de koeler met de processor wordt meegeleverd, maar niet dat de koeler al op de processor is aangebracht.

Hoe een PC te bouwen:
[topic=152092]
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=36

Succes ermee!

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• DaMastah
  • Laatst online: 29-12-2025
Zie je toch verkeerde topic gekozen |:( ik wist het van te voren thanx voor de links!

Verwijderd

Mijn persoonlijke ervaringen met de MSI K7t266 Pro en K7t266 Pro Raid zijn toch niet zo goed...
Kheb de K7t266 Pro ook gehad en die ging 2x na een half jaar kaduuk.
Een optische muis of ander apparaat dat veel stroom trekt op de USB poort is onmogelijk,die vallen gewoon uit.
Zelfde geldt voor sommige optische muizen op de PS2 poort.
Je Audigy gaat hier niet of niet goed op werken,deed mijn SB Live ook niet.
Een maat van me heeft de Raid versie,diens drives verdwijnen soms uit het bios...
Neej ik denk liever niet terug aan al dat gehannes.

Je kan beter voor een 266A chipset gaan.
Een andere maat van me heeft de MSI K7T266A Pro2 versie,en is daar al lange tijd zeer tevreden mee.
SB Live werkt hier goed op dus Audigy ook neem ik aan.
Ik werk zelf met een Epox 8KHA+ en overgeclocked zo stable as a rock.
(daarnet filmpje encoden,cd'tje fikken,surfen en uploaden tegelijk >:))
Bovendien zijn al die kinderziektes in de 266A chipset eruitgewerkt en heb je ook nog eens 20% extra performance.

Het kost je een paar duitjes meer maar op je geheugen kun je makkelijk weer €120 verdienen als je 2x256 MB PC2100 Micron/Crucial neemt ipv 2x256 MB PC2700/Kingston.
Van het Crucial geheugen weet ik dat het op zeer hoge FSB's fatsoenlijk blijft lopen,en omdat je toch niet van plan bent over te clocken loopt het op de originele FSB ofcourse zo stabiel als wat.

Wat je koeler betreft,boxed betekent idd niet dat de koeler er al op zit...nee hij zit erbij geleverd.
Monteren moet je nog steeds zelf doen.

Genoeg geblaat.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Op dinsdag 04 juni 2002 03:44 schreef DaMastah het volgende:
Ik wil over 1 maand (na de stufi + lening) een nieuwe PC bouwen hier zitten 2 vragen :? mee gemoeid:

A. ik hoor veel verhalen over produkt conflicten dus zouden jullie even naar het volgende lijstje willen kijken of er duidelijke producten tussen staan die met elkaar conflicten kunnen (ik denk van niet) EN of jullie zeggen NEEEEEEEEEEEE dat moet je echt niet nemen want voor ongeveer dezelfde prijs heb je dit wat 100 keer beter is. (please kom niet aan met meningen wat beter is maar meld alleen echt grote fouten van mijn kant):

1. Case: Design-Line Neon Light
Kleur : Metal Silver http://www.biecom.nl/designline/Neon%20Light.pdf
2. Moederbord: MSI MS-6380 - K7T266 Pro RAID
3. Processor & cooler : AMD XP 2100 (boxed)(durf het risico niet aan het zelf te doen
4. Geheugen: 2 x Kingston 333 DDR 256mb
5. Harde schijven: 2 x Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm)
6. Videokaart: Asus 8200 deluxe (64 geforce 3)
7. Geluidskaart: Soundblaster audigy 5.1 player
8. Netwerkaart: Kloon 10/ 100 mb gekocht bij gerenomeerd computerboertje (DCH dordrecht)
9. Monitor: Philips 19 inch 109p (zwart en zilver spuiten)
10. Toetsenbord/muis: Logitech desktop opticol (helemaal zwart)

B. Waar kan ik een goede handleiding vinden om een PC te bouwen (heb ik nog nooit gedaan wel voldoende andere dingen maar nog nooit hele PC geklust) ik wil namelijk niet een chaos binnen in die kast hebben ben dus ook van plan draadjes te binden aan kast met speciale dingen etc. ben vooral beetje bang dat het misgaat met processor plaatsen aangezien daar de meeste shit mee gebeurd en DAT ding zoveel waard is. Ik neem dus ook geen aparte cooler omdat ik het risico van zelf plaatsen niet wil nemen en het schijnt dat het bij een niet getweakte proc toch niet nodig is ( nee ben nog niet toe aan tweaken :( ,:? misschien in het BIOS ) Dus hebben jullie nog PRO tips van: DOE dit niet, gebruik vooral deze spullen, pas op voor want.. etc.

Heel veel dank alvast voor al jullie posts !!! >:)
Om je een beetje in te dekken met het installeren van de heatsink op je CPU kan je er ook een spacer bij kopen.