Toon posts:

geen FSB overclock meer door 2e DDR strip??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo helpende hand..

Ik had eerst 1 DDR strip van 256 Mb en kon FSB omhoog gooien naar 45.
Nu heb ik er een 2e bij gezet maar nu kan ik nog maar tot 135 Mhz..... waarom ?????

Epox 8KHA+
Athlon 1800+
2x 256 DDR (wel verschilende merken)

Bedankt alvast
Hoop dat iemand het weet

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Tja, dat kan liggen aan het merk van de module die je hebt bijgeplaatst. Probeer eens alleen de nieuwe module erin te doen. Als je dan nog een max FSB hebt van 135MHz, weet je dat het aan de nieuwe module ligt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
beetje vaag. ;(
Ik zou ook even een module eruit halen en kijken of de FSB dan omhoog kan. (ik wist niet dat geheugen ervoor kon zorgen dat de FSB niet omhoog kon)

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Rico

Wie dit leest is gek....

Doe anders die nieuwe module in een ander mem slot.
Dat hielp bij mij ook. Gewoon 1 open laten ertussen.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Op dinsdag 04 juni 2002 08:26 schreef brouwerpower het volgende:
beetje vaag. ;(
Ik zou ook even een module eruit halen en kijken of de FSB dan omhoog kan. (ik wist niet dat geheugen ervoor kon zorgen dat de FSB niet omhoog kon)
Tja, ook het geheugen draait op een x aantal MHz (bij ddr is het 2x je fsb), mijn geheugen / rest pc laat me nog een FSB van 155 draaien, gewoon geluk gehad.
Voor t zelfde geld zit er 1 wat minder chippie op je ram, en dan heb je pech gehad.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51
Bedoel je dat je hem in de bios niet hoger kan zetten dan 135 of dat hij instabiel wordt boven de 135?

Als je wat specs van de reepjes wilt weten kijk dan in de 'mainboard information' van SiSoft Sandra. Daar staat onder het kopje 'Memory Modules' wat je reepjes officieel aankunnen.

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast 5200 | Zotac GTX 1060 6GB | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

Verwijderd

Topicstarter
Sjesus Wat gaan die reacties snel..
Ik ga er met deze tips even aan de slag.

Ik laat het weten...

Bedankt alvast
Pagina: 1