Toon posts:

Nieuwe processor en niets doet het meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond een nieuwe processor gekocht (AMD athlon xp 1900+) maar als ik nu me computer op wil starten doet hij het niet...ik krijg bij het opstarten van Windhoos 2000 meteen een blauw scherm .
Als ik vanaf diskette wil booten kan hij mijn diskette station niet vinden en het lampje van de diskette station gaat niet branden als m'n computer (probeert) te booten :'( .
Komt dit ou allemaal door me processor?

Verwijderd

welk mobo?
Welke voeding?

Verwijderd

Topicstarter
De MSI K7T266a Pro2 - RU En ja die is compatible met de XP processor...

Verwijderd

En je voeding ? want ik denk dat het daar wel aan zou kunnen liggen.
welke proccesor zat er voorheen in?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het niet...als al mijn fans uitstaan ( die bij me oude T-bird 1400 gewoon aan konden staan) doet hij pcies hetzelfde..ik kan in me bios komen en me voltages zijn redelijk stabiel (dus binnen de 0.25 grens)

Verwijderd

al geprobeerd om die oude erweer in te steken?
dan weet je direct of het aan je processor ligt.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 02:20 schreef TweakMaster het volgende:
De MSI K7T266a Pro2 - RU En ja die is compatible met de XP processor...
hoho... er is eerst een serie met foute bios geweest.. is die al geupgrade?

(typo)

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:32

hefaistos

feestelijk gehandicapt

ehm.. staan je settings wel op autodetect? lullig als je er een XP in pleurt, en 't bios verw8 een duron :D

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

dit is de laatste bios versie voor die k7t266a pro2-ru

http://www.msi.com.tw/php/upload/bios_files/6380v351.exe

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:16
Maakt je moederbord ook allemaal rare geluiden? dan komt het waarschijnlijk door de AMD. Maar als al je spullen nieuw zijn kan het aan wel meer liggen.
Ga anders even terug naar de winkel
(hoort dit niet bij een ander forum:?)

Verwijderd

dat blauwe scherm is niet zo vreemd hoor

had ik ook met booten vanaf me 'oude' harde schijven

winNT is helaas niet zo dynamisch start voor een deel op uit de bios als je de config veranderd ligt windows overhoop

( had ernaast ook met disks van master/slave verwisseld
waar schijnlijk gaf dat dan de doorslag van me INACCESIBILE_BOOT_SEQUENSE )

formateren was voor mij de oplossing, en een clean install doen

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Mem modules voor de grap eens verminderen naar 1 stuk. Deze op het slot voor de socket zetten wil ook nog wel eens helpen.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al..me bios ondersteunde tot 1800+
DOM DON DOM DON
(don is mijn naam ;) )
Allemaal bedankt!!!!!
Alleen me diskette station doet het nogsteeds niet :s
Komt denk ik omdat het floppykabeltje (rounded) geschaafd was :s

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
OH >>> pmg ???????? Wat betekend dat ?

Hij doet het dus nogsteeds niet...ik moet me FSB op 100 laten staan anders start Win2k Of WinXP niet op...soms doet het initialiseren van me RAID array het nieteens...Als ik me fsb op 100 heb staan doet hij het goed maar dan loopt hij maar op 1.2 GHZ ipv 1.6GHZ :(
WAAROM DOET ME AMD ATHLON XP 1900+ het niet op me MSI K7T266A PRO2 Bios Versie 3.50 ?
Ik vat em niet meer hoor....
Kan me moederbord kapot zijn omdat me vorige (Thunderbird 1.4Ghz) Doorbrandde omdat me core afgebrokkelt was?
Please help me!!!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 12:48 schreef TweakMaster het volgende:
Een move van Overige Hardwaar naar Proccesor's moederborden en Geheugen. Doorgaans omdat je het in een verkeerd gedeelte hebt gestopt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 12:50 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Een move van Overige Hardwaar naar Proccesor's moederborden en Geheugen. Doorgaans omdat je het in een verkeerd gedeelte hebt gestopt.
Ok lol..ben geen newbee..ik snap alleen die afkortingen vaak niet :s

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Hey Don
installeer windows 's opnieuw, ik denk dat het daaraan ligt. Ik heb mijn Tbird 1000 vervangen voor een AthlonXP 1700, en opeens herkent de D.net-client mijn CPU niet meer :S

Ook ik krijg vaak blauwe schermen(net nadat ik ingelogd ben), ,als ik dan reboot doet hij het weer. Maar installeer windows eens opnieuw, en bekijk het daarna nog eens

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 12:48 schreef TweakMaster het volgende:

Hij doet het dus nogsteeds niet...ik moet me FSB op 100 laten staan anders start Win2k Of WinXP niet op...soms doet het initialiseren van me RAID array het nieteens...Als ik me fsb op 100 heb staan doet hij het goed maar dan loopt hij maar op 1.2 GHZ ipv 1.6GHZ :(
WAAROM DOET ME AMD ATHLON XP 1900+ het niet op me MSI K7T266A PRO2 Bios Versie 3.50 ?
Ik vat em niet meer hoor....
Kan me moederbord kapot zijn omdat me vorige (Thunderbird 1.4Ghz) Doorbrandde omdat me core afgebrokkelt was?
Please help me!!!
Als je mobo kapot zou zijn zou hij niemeer opstarten en al helemaal niet als je core was dooorgebrand/afgebrokkeld.....
Ik denk eerder dat het je geheigen is, kijkes ff of je mem op 2.5 of 2.0 (weet gewoon ff NIET meer hoe het heet, had zelf laatst hetzelfde probleem, kgeloof dat het de clockspeed van je geheugenbanken is ofzo) staat in je bios! alstie op 2 staat moettie naar 2.5 , want 2 is meestal INstabiel.
Enne terk alles d'r es ff uit en prop et d'r opnieuw in, kan ook wel eens helpen :)
Dis alles waarmee ik je kan helpen!
Succes!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

En Don: als je een blauw scherm krijgt, zit daar ook meestal een STOP-code bij(zoiets als STOP C00000216). Schrijf die code ff op, en check bij de Knowledge Base van Microsoft waar die STOP-code mee te maken heeft. MS dat dat meer duidelijkheid schept

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Blauwe schermen heb ik niet meer maar als ik me FSB op 133 zet start hij gewoon niet op...als ik al voorbij me Raid init. kom dan loopt hij wel vast bij me boot menu..
met bios versie 3.30 , 3.40 en 3.50 doettie ut nie.
K*Tzooi

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

hij loopt dus vast, geen BSOD?
das vreemd

ik zou als ik jou was ff je geheugen-timings nakijken en ff op de website van je mobo-fabrikant kijken of er bekende problemen zijn met de XP/type geheugen/mobo

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt perfect op 100MHz FSB maar niet op 133 met hclk-33 ook niet en met alleen 256mb ddr kingston ook niet..
Ik ben bang dat die processor kaduuk is..ff kijken of ik een nieuwe kan regelen :'(

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
probeer je cpu eens in een pc winkel..
lijkt me stug dat een CPU niet op 133 wil lopenen wel op 100
vaak is het

of de cpu is stuk
of hij werkt..

en dat 100 /133 mhz probleem lijkt me echt mobo+ram iets..

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
En hij loopt nogsteeds op 1200Mhz

Verwijderd

Het kan zijn dat de CPU niet goed is, is mij in mijn zaak ook overkomen. Bij een klant alles nieuw geinstalleerd mobo vervangen, geheugen vervangen, GPU vervangen, maar fouten bleven voorkomen.

Bleek dat CPU bij FSB133 voor 80% werkte, op FSB100 werkte CPU perfect. Zou dus inderdaan CPU gaan om ruilen en eventueel laten inbouwen door de winkel.

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 00:05 schreef Bowlingman het volgende:
Het kan zijn dat de CPU niet goed is, is mij in mijn zaak ook overkomen. Bij een klant alles nieuw geinstalleerd mobo vervangen, geheugen vervangen, GPU vervangen, maar fouten bleven voorkomen.

Bleek dat CPU bij FSB133 voor 80% werkte, op FSB100 werkte CPU perfect. Zou dus inderdaan CPU gaan om ruilen en eventueel laten inbouwen door de winkel.
Dat kan toch helemaal niet man...doe normaal :Z

Een CPU werkt op 133 , of hij werkt niet..1 van de 2..er is geen tussenweg.

Verwijderd

Controleer de corespanning van de CPU eens. Ik had een defecte spanningsregelaar op mijn A7V333. Toen wilde mijn XP 1800+ ook alleen op 100 MHz bussnelheid lopen. De auto-core-voltage werkte niet goed. Handmatig op 1,75V zetten loste het probleem op.

Succes

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Oh man, dit meen je toch niet? Ok, hier is de oplossing:

Format C:, herinstalleer windows.

Toen ik mijn oude AMD spulletjes uit mijn pc haalde en er een nieuw moederbord + cpu + ram indeed heb ik dat ook moeten doen om alles aan de praat te krijgen.

En dat je floppy het niet meer doet ligt niet aan je processor, de kabel zal wel los zitten. Druk maar eens goed aan.

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op dinsdag 23 juli 2002 11:54 schreef Shakespeer het volgende:

[..]

Dat kan toch helemaal niet man...doe normaal :Z

Een CPU werkt op 133 , of hij werkt niet..1 van de 2..er is geen tussenweg.
Jawel, die is er wel. Bijvoorbeeld: Je CPU komt in windows met 133fsb, maar bij 3dmark pleurt ie eruit. Dan doet ie het wel, alleen niet 100% goed :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt weer normaal :)
Ben een 00b denk :+ ik had me koeler er verkeerd op zitten

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

das idd redelijk n00b , issie niet doorgefikt dan ? ? ?

http://www.gjpvanwesten.nl

Pagina: 1