Toon posts:

Celeron wil niet meer overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen wil mijn Intel Celeron 1,0Ghz niet meer overklokt draaien op 1,13Ghz op mijn Abit Be6-2.2 mainboard. Als ik de pc aanzet start íe gewoon niet op; mijn monitor-led blijft ook knipperen. Als ik een oude 300a Celeron erin plug en mijn BIOS settings op default zet en daarna weer mijn Celeron 1,0Ghz erin plug en gewoon alles op default zet dan werkt alles weer prima.

Als ik mijn Celeron weer overklokt wil draaien op 1,13Ghz en de pc opnieuw opstart gebeurt er weer: niks. Ja een heel enkele keer dat ie wel wil doorstarten, maar als ik de boel uitzet en weer opnieuw opstart dan gebeurt er helemaal niks meer.

Ik heb zelfs de BIOS opnieuw geflashed maar dit heeft het probleem ook niet verholpen.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

ik zou lekker verder gaan in je oude topic.

je zegt net dat hij het helemaal niet meer doet. en nu vraag je waarom hij niet meer overclockt.. :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 04 juni 2002 00:40 schreef klapschaats het volgende:
Sinds een aantal dagen wil mijn Intel Celeron 1,0Ghz niet meer overklokt draaien op 1,13Ghz op mijn Abit Be6-2.2 mainboard. Als ik de pc aanzet start íe gewoon niet op; mijn monitor-led blijft ook knipperen. Als ik een oude 300a Celeron erin plug en mijn BIOS settings op default zet en daarna weer mijn Celeron 1,0Ghz erin plug en gewoon alles op default zet dan werkt alles weer prima.

Als ik mijn Celeron weer overklokt wil draaien op 1,13Ghz en de pc opnieuw opstart gebeurt er weer: niks. Ja een heel enkele keer dat ie wel wil doorstarten, maar als ik de boel uitzet en weer opnieuw opstart dan gebeurt er helemaal niks meer.

Ik heb zelfs de BIOS opnieuw geflashed maar dit heeft het probleem ook niet verholpen.

Wie kan mij helpen?
Heel flauwe mogelijke oorzaak:

Heb je het weer de laatste dagen bekeken. Fucking heet volgens de dion_b schaal van subjectiviteit.

ALs je Celeron bij 20C kamertemperatuur op het randje zat, zit het er dik in dat het nu met 25C over het randje gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels werkt het op de normale snelheid van 1,0Ghz ook niet meer goed. Pc wil niet booten.. Lijkt wel iets met de BIOS te zijn. Alleen na processor wisseling kan ik m 1x opstarten en na het aan/.uit zetten doet ie niks meer...