[Voeding] NLX -> ATX

Pagina: 1
Acties:

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Hi guys,

In mijn Bigtower zit een noname ATX voeding, echter qua cooling volgt ie de NLX standaard. Hij gebruikt dus zijn eigen fan om lucht naar binnen te blazen.
Nou ben ik alvast wat kleine mods aan het plannen voor als ik vakantie heb.
Kan ik nu ongestraft de fan omdraaien, zodat ie blaast i.p.v zuigt ??

Bij het design zijn ze er waarschijnlijk vanuit gegaan dat de fan ambient lucht blaast op de heatsinks v/d voeding.

Dat gebeurt dus niet als ik em omdraai (misschien 2e fan erin modden die de cpu lucht aanzuigt door de voeding).

Mag misschien simpele vraag zijn, maar vond het antwoord niet, en ben n00b qua CM. ik heb nl geen zin in een oververhitte voeding (geen temp meter in).

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
NLX die is lekker om te rooken ja

Nee eff ja die kun je omdraaien maar ik zou het niet doen hij blaast dan alle warme lucht van de voedding in de kast !!!
en dat is nou net wat jij niet wil (denk ik)

:P :P :P :P :P :P :P

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Dat zeg ik, hij zuigt nu naar binnen, de voeding in dus.
Buiten -> binnen de voeding.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

ok, wél omdraaien dus. Ik heb vaak genoeg gelezen dat het eerste dat je moet doen als je een nieuwe vodeing krijgt, is de fan naar buiten laten blazen (als die dat nog niet deed :))

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Mod 'm tot het wel een ATX is. Ik heb een keer een systeem met zo'n voeding onder handen gehad. Met die voedingsconstructie werd de cpu idle al 60C. Veel te warm. De case zelf zat ook ver boven de 40C. Gevolg > instabiliteit en data-corruptie. Bijna de hele computer is onder garantie vervangen. (mobo, cpu, dvd, hdd, kast)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Kay, die gaat dus in de planning, ff een keer dat ding openschroeven en kijken waar ik een extra 80mm fan kwijtkan.
Pagina: 1