PC als "versterker" gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
Binnenkort ga ik op kamers, en ik wil eigenlijk niet de standaard ingebouwde speakers van de tv gaan gebruiken. Aan mijn PC hangt namelijk een DTT2200 surround 5.1 setje, en die geeft toch iets beter geluid :P

Mijn idee was dus om de tv aan te sluiten op de PC. Nou is dat in principe niet zo'n groot probleem; kabeltje ertussen en klaar is Kauwgomballen ;)

Maar nu komt het: sommige versterkers kunnen van gewoon stereo een soort van surround geluid maken. Dit klinkt natuurlijk vele malen beter. Is er een soort programma of iets dergelijks wat dit kan?

Verwijderd

daar ben ik ook benieuwd naar

om gewoon van stereo softwarematig surround te maken.

zodat het uit alle 4 me boxen komt...

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
heowel ik niet een directe oplossing heb, raad ik je aan om te zoeken in de richting van dolby pro logic 2, zoals ook in powerdvd is verwerkt, daarmee kan je uit een stereo divx een surround lijkend geluid krijgen

ow, en mocht je het vinden, dan ben ik ook wel geinteresseerd

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Ik heb een Soundblaster Live! Platinum kaartje en daar zitten volgens mij standaard al van dat soort effecten proggiez bij.

Maar volgens mij als je ff goed zoekt met google of op tucows is er vast wel wat te vinden :)

Verwijderd

Dat doen ze toch door faseverschuivingen? (net als dat eerste dolby prologic), volgens mij wordt dat dan een slap aftreksel van een "echt" vijf kanaals opname. En is stereo dan toch mooier.

edit: moest ff zin afmaken :)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Niet geheel on-topic, maar...

Houdt er rekening mee, dat als je je tv-antenne kabel op je TV aansluit en je TV op je PC, dat je dan in 9 van de 10 gevallen een leuke bromtoon te horen krijgt (aardlus)...niet erg leku op zich.

Geef mij maar een Warsteiner.

• kauwgomballen
ik heb net een uur gezocht met google, ik heb een hele hoop info gevonden, maar niet een proggie die doet wat ik wil...iemand nog suggesties?

• kauwgomballen
Op dinsdag 04 juni 2002 12:05 schreef Knakker het volgende:
Niet geheel on-topic, maar...

Houdt er rekening mee, dat als je je tv-antenne kabel op je TV aansluit en je TV op je PC, dat je dan in 9 van de 10 gevallen een leuke bromtoon te horen krijgt (aardlus)...niet erg leku op zich.
Ik sluit waarschijnlijk ook niet de tv aan, maar de videorecorder... volgens mij heeft onze tv niet eens een audio uitgang :P

• kauwgomballen
tucows geeft maar 2 results bij het zoeken naar dolby:
windvd en powerdvd...

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op dinsdag 04 juni 2002 12:47 schreef Kauwgomballen het volgende:

[..]

Ik sluit waarschijnlijk ook niet de tv aan, maar de videorecorder... volgens mij heeft onze tv niet eens een audio uitgang :P
Heeft je tv niet zo'n koptelefoon uitgang? Dan kan je die namelijk als line-out gebruiken. En anders kan je eventeel voor je tv altijd nog een scart-convertor kopen van scart naar audio.

Verwijderd

Creative PlayCenter kan van stereo surround geluid maken met cmss (creative multi speaker surround).

• kauwgomballen
werkt dat dan ook in de "achtergrond" zeg maar? dus als ik dat playcenter draai, dat ie dan geluid van de line-in omzet?

Verwijderd

Er bestaat een winamp plugin die je line-in doorgeeft en je kunt dan bijvoorbeeld DFX eroverheen gooien. Urls zoek ik vanmiddag ff op voor je, moet nu ff tentamen maken :r

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Bedoelen jullie niet een versterker met DSP (digital Signal Processing) aan boord?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Pagina: 1