Tijd op supercomputer huren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Is het mogelijk om cpu tijd op een supercomputer te huren ?

Ik zag een vraagje hierover op tweakers staan en dacht, laat ik het hier ff vragen. Misschien is het tegen het beleid van Distributed.net.

"Commercie kills the scene" - I-f

Verwijderd

Ehhh, Earth to FF .. please come back to reality :)

• Final Frontier
Euh, zomaar een brainwave

Sorry :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nee, een prima idee eigenlijk. FF zal de supercomputer huren en in zijn vrije tijd een nieuwe client schrijven :)

Als die client er is, kunnen we er misschien wel meerdere huren (of gewoon vergeten de koe te verwijderen :))

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Hey, best wel een leuk idee eigenlijk :-)

Het nederlands rekencentrum (http://www.sara.nl/) heeft een SGI Onyx2 staan. Ik weet niet precies welk OS hier op draait maar er zijn een heel stel client voor SGI Irix OS-en.

https://niels.nu

Verwijderd

Al die supercomputers zijn erg goed in Floating Point .. RC5 is Integer.

En het gaat er toch om dat je het doet met cycles die over zijn .. tijd gaan huren is iets heel anders.

• Hydra
Follow-up:
Ik krijg het idee dat Sara of 4*2 of 4*8 R10000 CPU's (200MHz) in die Onices (Hebben er 4 :-) heeft zitten. Ook geloof ik dat Distributed.net inderdaad een client heeft die op die systemen draait. Zou vrij bot zijn.

Sara heeft ook nog een Beowulf cluster staan. Dit zijn 42 AMD Athlon systemen van 700MHz (Debian Linux). Da's een totaal van 29400MHz! Volgens de speedpage van TA zou de cluster 32173 WU's per dag kunnen leveren!

Iemand 'contacten' daaro? :-)

Verwijderd

We kunnen ook van het geld dat we kwijt zijn om een supercomputer te huren allemaal een nieuwe pc kopen. Dan heb je er zelf ook nog iets aan.

• Final Frontier
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen met een leuk prijsvergelijk :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb liever dat de code gekraakt wordt op een 386 dan op zo'n superbak... Zo komen we er toch ook :)?
Nou dan.. ga maar liever assimileren! ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 19:20 schreef Final Frontier het volgende:
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen met een leuk prijsvergelijk :)[/quote]Tuurlijk kan ik dat. Ik huur die supercomputers dagelijks.

• Final Frontier
Oke, nu dan serieus, weet iemand iets over de prijzen ?

• mythor
  • Laatst online: 26-05 08:47

mythor

Held in opleiding

dat zou een leuke promotie aktie zijn voor die lui...

hun halen de kranten,als MEGA krakers,
wij halen een paar xtra blokjes binnen

wie regelt dit ?

What you say?!

Verwijderd

ze hebben die dingen uiteraard ook op de universiteiten staan...maar denk niet dat ze rekentijd overhebben, die dingen staan dag en nacht te rekenen aan complexe zaken voor die physici :)

• Hydra
Hehe, zou nog wel eens tegen kunnen vallen. Trouwens, ik heb ooit een processlist gezien van een paar van de nodes van de Beowulf cluster van de uni van Jeruzalem (geloof ik) en die hadden de rc5des client draaien.

Ik zelf vind het niks om tijd te gaan _huren_ (heb wel wat beters te doen met m'n geld) maar we zouden kunnen proberen wat sysadmins over te halen om de client te installeren.

Verwijderd

In de Computable van afgelopen weekeinde stond een stukje over een supercomputer opgebouwd uit pentiums....128 stuks ofzo..

draait gewoon unix op.....

maar is dat niet toevallig de weide van wiho ?

-=g

• wiho
  • Laatst online: 20-05 09:54

wiho

Certified Nerd

Hydra, dat beowulf cluster bestaat niet uit 42 nodes, maar uit 126 nodes en is onverderdeeld in drie subclusters (red, blue en yellow; vernoemd naar de kleur van de UTP-kabels) van ieder 42 nodes.

Hoewel het cluster bij SARA is ondergebracht, is het eigendom van de UvA. Mijn vakgroep heeft de volledige beschikking een van de subclusters (red). Ik draai er dan ook zoveel mogelijk rc5 op, maar helaas staat het meestal vol met reguliere rekenjobs...

We zijn nog aan het lobby-en om ook toegang tot yellow te krijgen, aangezien die momenteel nauwelijks gebruikt wordt. :)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
Jullie zeggen allemaal dat er veel rekenjobs zijn voor overige dingen, maar dan geef je in de client toch gewoon een bepaalde prioriteit aan.

Of ben ik nu verkeerd aan het denken.

• wiho

wiho

Certified Nerd

Rekenjobs hebben nou eenmaal voorrang. Je dacht toch niet dat m'n collega's het op prijs zouden stellen als ik kun werk vertraag door de rc5 client? Ik moet ze nou eenmaal te vriend houden, als was het alleen maar omdat de client ook op hun eigen PC'tjes draait. :)

• Hydra
Wiho,

De site was me niet helemaal duidelijk. Ik begreep wel dat er een onderverdeling was maar ik dacht dat het totaal 42 Athlons was. Bedankt voor de opheldering.

De cluster is dus al druk aan het rekenen? Ennuh, weet je toevallig wat over de Onyx2 machines van Sara? :)

• wiho

wiho

Certified Nerd

Nee, over de Onyx weet ik niet veel meer dan op de website te vinden is. Heb 'm een keer in 't echt gezien, maar dat is nou ook niet zo spectaculair.

De UvA doet niet mee in het Unite project, dus ik heb geen rekentijd op de Onyx. Helaas.

Pagina: 1