Onetelnet.nl email servers !

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 16:15
Ik probeer de hele tijd email al weg te sturen maar krijg steeds: 550 Relaying denied

Slaat echt nergens op want ik ben gewoon met Onetelnet ingebelt en ik kan hun email server dus niet gebruiken (SMTP).

Iemand enig idee?

DIT IS ECHT IRRI! :r

Verwijderd

hebben ze geen storingen op hun pagina vermeld?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08
Misschien even instellen dat je moet inloggen op de smtp server, zou kunnen helpen. Anders is ie gewoon niet goed geconfigged.

• ZeroCode
Op maandag 03 juni 2002 23:48 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Misschien even instellen dat je moet inloggen op de smtp server, zou kunnen helpen. Anders is ie gewoon niet goed geconfigged.
Op de site zelf:
http://www.onetelnet.nl/dutch/instellingen/content.html

staat niks over inloggen op de email servert... Hmmm iemand?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
Kan zijn dat je nu ander ip adres hebt ivm Qwest..ofsow.. dat de mail servert die nie wil pakken.. (tijdelijke andere routing /range )

• ZeroCode
Op maandag 03 juni 2002 23:50 schreef RaZoRhEaD het volgende:
Kan zijn dat je nu ander ip adres hebt ivm Qwest..ofsow.. dat de mail servert die nie wil pakken.. (tijdelijke andere routing /range )
Dit probleem heb ik al sinds dat ik aangemeld ben en dat is ongeveer 1 a 2 maanden heheh. Denk niet dat het door Qwest komt... Me ip valt binnen de normale range van hun dus daar zal het denk ik niet aan liggen.. Maar ik krijg gewoon constant die nare 550... Werk zelf bij Planet Internet Arnhem en dit krijg je dus alleen als je met een andere provider bent ingebelt. Dit slaat dus weer nergens op, ik wil MAILEN!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 23:53 schreef ZeroCode het volgende:

[..]

Dit probleem heb ik al sinds dat ik aangemeld ben en dat is ongeveer 1 a 2 maanden heheh. Denk niet dat het door Qwest komt... Me ip valt binnen de normale range van hun dus daar zal het denk ik niet aan liggen.. Maar ik krijg gewoon constant die nare 550... Werk zelf bij Planet Internet Arnhem en dit krijg je dus alleen als je met een andere provider bent ingebelt. Dit slaat dus weer nergens op, ik wil MAILEN!
Heb je achter de @ wel het goede staan?
Bij veel mailservers moet er achter de @ het domein staan van je provider, als je het probeert met een ander emailadres te versturen krijg je deze melding ook wel eens.

Verwijderd

Verstuur je toch je mail via je hotmail..
het zal moge wel weer werken..
das meestal zo

• ZeroCode
Op dinsdag 04 juni 2002 00:00 schreef Xiphy het volgende:
Verstuur je toch je mail via je hotmail..
het zal moge wel weer werken..
das meestal zo
Hotmail zuigt als SMTP server.. Tenzij je kabel hebt... Hier schiet het iig niet op =( Dus ik ben genaaid...

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 00:01 schreef ZeroCode het volgende:

[..]

Hotmail zuigt als SMTP server.. Tenzij je kabel hebt... Hier schiet het iig niet op =( Dus ik ben genaaid...
jaja niet zo zeuren mannetje.. :) iets is beter dan niets... toch? :)

• ZeroCode
Op dinsdag 04 juni 2002 00:03 schreef Xiphy het volgende:

[..]

jaja niet zo zeuren mannetje.. :) iets is beter dan niets... toch? :)
Uhmm ik betaal voor die SMTP server van onetel dus ik wil gewoon dat ding kunnen gebruiken heheheh...

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
ik ga nu ook mijn 2e maand met onetel in, en ook bij mij heeft dit nog nooit gewerkt. Ik heb de hoop opgegeven na 3 mailtjes en gebruik mijn superweb account :+

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 00:04 schreef ZeroCode het volgende:

[..]

Uhmm ik betaal voor die SMTP server van onetel dus ik wil gewoon dat ding kunnen gebruiken heheheh...
Bel met de helpdesk.... die zijn vast slim daar :+

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08
Op maandag 03 juni 2002 23:49 schreef ZeroCode het volgende:

[..]

Op de site zelf:
http://www.onetelnet.nl/dutch/instellingen/content.html

staat niks over inloggen op de email servert... Hmmm iemand?
Bij hetnet ook niet, maar als je van hun smtp servers gebruik wilt maken van buitenaf, moet je gewoon met je pop account inloggen.

Ik zeg maar zo, niet geschoten is altijd mis! :)

Verwijderd

Hmzz...bel gewoon de helpdesk even !

Heb ik ook gedaan. Had hetzelfde probleem. Als je mailt wilt uitsturen via hun smtp moet je even je vinkje aanzetten bij beveiligde verbinding in je outlook.
Daar even je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en je kan uitmailen.
Als je dit niet doet kan je ook geen mail uitsturen via hun smtp.
Maar bel de helpdesk maar van Onetel , binnen 5 minuten geholpen. Perfecte service !

Als je ze belt moet je gelijk fff vragen of ze het niet in hun emailservert instellingen op de website kunnen zetten :)

Verwijderd

Met de SMTP server van OneTel is niets aan de hand.
Gewoon je username en password opnieuw invullen in de optie :"server requires authentication" en het werkt zonder problemen.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op dinsdag 04 juni 2002 10:41 schreef pinolief het volgende:
Met de SMTP server van OneTel is niets aan de hand.
Gewoon je username en password opnieuw invullen in de optie :"server requires authentication" en het werkt zonder problemen.
bij mij dus niet he

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Gebruik je misschien geen Outlook?

Kijk hier eens naar: [topic=472583]

Gebruik je wel Outlook dan zou het mogelijk moeten zijn om bij smtp (uitgaande mail) een andere userid en password te geven dan bij pop (inkomende mail). Je moet authentication voor SMTP doen met id en pass van onetel.

Het is echt een superbrakke methode van Onetel. Om te :r

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

Verwijderd

Hiero werkt alles perfect hoor :) Geen enkel probleem.
Gewoon doen wat er op de site staat (gebruik outlook en pocomail werken beide perfect).

• ZeroCode
THANX hij werkt, wist niet dat je 2 x moest aanmelden heheh =) thanxy
Pagina: 1