Toon posts:

Groot probleem met RAID 0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem start niet meer op via RAID 0.
De raid controller "ziet" wel dat er een raid configuratie is echter ik kan de schijven niet benaderen/lezen.

Tevens boot het systeem ook niet meer op van deze RAID config.
Ik heb de schijven met controler al in een ander(werkend) systeem geplaats om zo de data proberen te redden, echter zonder succes.

is er een manier om alsnog de data te redden van mijn raid config?
Zoja HOE?

gaarne adviezen.......

Verwijderd

Nope, heelaas is RAID-0 wel handig als je veel ruimte wenst maar als het mis gaat ben je de data kwijt...

Verwijderd

RAID 0:

Striping heeft tot gevolg dat je systeem snelheid krijgtm in het lezen en schrijven, puur omdat je meerdere zoek en schrijf acties kunt doen dan met 1 schijf. Nadeel is dat de 2 schijven als een worden gezien en dus de data wordt gedeeld over de schijven..

RAID 1:
Spiegelen heeft tot gevolg dat er een online backup van je eerste schijf wordt gemaakt, zo ben je zeker van door kunnen draaien wanneer er een klapt

RAID 0+1:

Snelheid en zekerheid komen samen, echter is hier een datingbureau voor benodigd, genaamd "spend your money" daar je nu 4 schijven nodig hebt...

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Waarschijnlijk ligt je MBR of MFT op zijn reet, heb ik ook gehad, erug naatje.

Oplossing; formatteren

Staat er nog data op die je wil terug hebben? ; Search for "GetDataBack"

2 versies; NTFS en FAT. Daar kan je alle data mee eraf halen als het er nog op staat.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Vraagjes:
Wat voor raid-controller?
Geeft de controller nog mededelingen tijdens het booten?
Zoiets als 'RAID array failure' oid ;)
Heb je met de kabels lopen prutsen?

Ik had zelf een PromiseTX2000 met daarop 2x een Maxtor 60Gb,
met jumpertjes op Master. Toen zag Windows de RAID controller wel, maar de schijf was niet benaderbaar.
Oplossing: Cable select. Want om de een of andere reden vindt Promise dat als je jumper op master staat dat de schijf een slave is :?

In deeze zin staan drie fauten