DivX naar SVCD schokkerig

Pagina: 1
Acties:

• r_m_aten
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:19
Ik probeer een DivX film met AC3 geluid om te zetten naar SVCD met variable bitrate. Hiervoor gebruik ik TMPGEnc. Nu is het resultaat heel schokkerig, zowel op de pc als in m'n DVD speler. Ik heb al vanalles geprobeerd: CBR ipv VBR, verschillende bitrates, optie 'no framerate conversion', maar niets helpt.
Wat kan ik nog proberen?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd geen AC3 geluid te gebruiken.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:32

Kettrick

Rantmeister!

Als je van NTSC naar PAL gaat moet je inverse telecine aanzetten, anders wordt het erg lelijk.

Goed om de FPS denken dus :)

• r_m_aten
Met AC3 geluid bedoelde ik dat de DivX AC3 geluid heeft. Ik wil het omzetten naar een SVCD met gewoon stereo.
Dat inverse telecine zal ik eens proberen!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Je hebt natuurlijk al met Virtualdub de audiostream uit de DivX gehaald he ;) >:)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FF een tip (niet als reclame bedoeld ofzo):
Ren ff naar de winkel en haal de PC-Active van deze maand. Zit een special in over dit soort zaken, inclusief een hands-on en een hele hoop software om DVD's te rippen naar DIVX en om te zetten naar (S)VCD etc.

Het is dat ik zelf geen DVD-spullen heb, anders was ik er zelf mee aan de slag gegaan. Meer hulp kan ik je ook niet bieden op dit moment.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 23:18
www.doom9.org

Kun je alles vinden; tools, manuals, etc..

Suc6

Whatever..

• r_m_aten
Hmmmm, ik heb inverse telecine aangezet, maar maakte niets uit. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om de audio er eerst uit te halen, want het gaat om 52 avi files van elk 350MB. Dat wordt dus een hoop werk. Iemand anders nog een tip?

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn ervaring is dat als je de audio niet eerst ript met virtualdub, de kans op fouten en brakheid bij tmpgenc erg groot is. Als je een beetje harde schijf hebt zou ik zeker eerst de audio rippen.

do or do not, there is no try

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op donderdag 06 juni 2002 11:35 schreef r_m_aten het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om de audio er eerst uit te halen,
Dan kan je net zo goed ophouden :)

Een audiostream uit een DivX halen is een paar minuten werk, maar wel noodzakelijk voor een goed eindresultaat.

Met virtualdub is het echt een minutenkwestie :)

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook last van instabiele svcd's gehad. (beeld blijft soms vast staan terwijl geluid doorloopt).
Ik lees hier en daat op het internet dat de laatste versies van TMPGenc niet zo goed schijnen te zijn, probeer eens een ouders versie.

Verwijderd

Probeer het rippen van een SVCD eens m.b.v. DVD2SVCD.
Meer info hierover vind je op www.svcdzone.tk

Verwijderd

Probeer het rippen van een SVCD eens m.b.v. DVD2SVCD.
Meer info hierover vind je op www.svcdzone.tk
Gewoon niet lezen waar het over gaat heh?

Maar goed..... zijn de schokjes regelmatig, zo'n 1x per seconde ofzo, dan heeft het waarschijnlijk te maken met de framerate.

Op www.vcdhelper.com staat een heleboel over dit onderwerp. Belangrijk is dat de svcd dezelfde framerate krijgt als de originele DIVX.

Ook heb ik vcd's welke op mijn yamakawa DVD speler schokkerig zijn, op mijn pioneer spelen ze perfect. Ik heb, toen ik de pioneer nog niet had, ook TIJDEN lopen kloten om de schokjes eruit te krijgen, blijkt het gewoon aan de DVD speler te liggen :'(

In principe hoef je de audiostream niet eerst te rippen, alleen AC3 moet wel worden geripped (HEADAC3)
Pagina: 1